Columns: Η απάντηση της Sega στο Tetris που όμως έπεσε σε… τοίχο
Με το Columns η Sega προσπάθησε να απαντήσει στο δημοφιλές Tetris, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.
Την ώρα που το Tetris έγραφε ιστορία και δεν υπήρχε gamer να μην έχει υποκύψει στο challenge, η Sega έπρεπε να απαντήσει σε επίπεδο puzzle games.
Η εταιρεία δεν μπορούσε να μείνει πίσω και η συνταγή του Tetris έδειχνε ότι ο κόσμος ήθελε να απασχολεί και το μυαλό του τη στιγμή που έπαιζε ηλεκτρονικό. Ήταν ένας τομέας που ξάφνιασε την Sega καθώς είχε επενδύσει πολύ στην μεταφορά των arcades στις κονσόλες της και όχι στα puzzle games.
Κάτω από αυτό το πρίσμα γεννήθηκε το Columns ένα παιχνίδι που έμοιαζε με το Tetris, παιζόταν σαν το Tetris, αλλά δεν ήταν Tetris!
Στην οθόνη κατέβαινε ένα τουβλάκι, ή μάλλον για να είμαστε πιο σωστοί, μία διαφάνεια με τρία πετράδια διαφορετικού χρώματος σχήματος το καθένα. Σκοπός του παίκτη ήταν να ακουμπήσει αυτά που μοιάζουν μεταξύ τους για να τα εξαφανίσει.
Οι κακές γλώσσες λένε ότι ουσιαστικά επρόκειτο για ένα παιχνίδι συνδυαστικό του Tetris με τον Dr Mario. Δύο πολύ πετυχημένες συνταγές της Nintendo και ίσως αυτή η απόλυτη μίμηση δεν έδωσε τα credits στο παιχνίδι της Sega, ειδικά τον πρώτο καιρό.
Το Columns δεν κατάφερε ενώ ήταν έξυπνα στημένο, να αφήσει ιστορία στο χώρο του gaming. Ωστόσο όποιος ήταν κάτοχος ενός Sega, είτε Game Gear είτε Master System ή Mega Drive αποκλείεται να μην έπαιζε αυτό το παιχνίδι. Το Columns ήταν ένα παιχνίδι που ίσως πολεμήθηκε από τα Μέσα γιατί -όπως αναφέραμε και πριν- ήταν μία αντιγραφή.
Η άλλη (άπ)όψη
Όσον αφορά στην εμφάνιση του παιχνιδιού στο Sega Arcade Classics για το Sega CD, ο Glenn Rubenstein τού έδωσε βαθμολογία B+ στο περιοδικό Wizard, περιγράφοντάς το «σαν το Tetris αλλά λίγο καλύτερο». Το Mega τοποθέτησε το παιχνίδι στο νούμερο 34 στο «Top Παιχνίδια Mega Drive όλων των εποχών». Το 2017, η Gamesradar κατέταξε το παιχνίδι στην 40ή θέση στα «Καλύτερα παιχνίδια Sega Genesis/Mega Drive όλων των εποχών».
Και οι κλώνοι του Columns
Μάλιστα όσο ψάχνει κανείς στα αρχεία του εντοπίζει ότι το Columns είχε ένα κλώνο στην Amiga ο οποίος ονομάζεται colors.
Γιατί δεν τράβηξε;
Το Tetris είχε «θεοποιηθεί» από τη Nintendo η οποία το διέθετε σε πακέτο με το Gameboy. Αντιθέτως η Sega φάνηκε να μην πίστεψε το Columns και δεν το στήριξε, εκτός ίσως από μια μικρή προσπάθεια που έκανε στο Game Gear αλλά βρήκε… ξέρα.
Όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, η Sega είχε άλλη λογική, αυτή των arcades games τα οποία από ήταν βίαια, άλλωστε η εποχή του '80 και του '90 το απαιτούσε, καθώς είχε εμπορευματοποιήσει τη βία και ειδικά στα παιχνίδια. Το Columns μπορούσε να αφήσει εποχή, είχε τα φόντα και τις προϋποθέσεις. Τότε ακόμη, τα παιδιά ανταγωνίζονταν για το ποιος είχε το μεγαλύτερο highscore στα συγκεκριμένα παιχνίδια. Ήταν σαν μονάδα μέτρησης νοημοσύνης και αντανακλαστικών στο μυαλό τους.
Ήταν αγγαρεία;
Την ίδια ώρα η Sega μπήκε στον χώρο των puzzle games σαν να έκανε αγγαρεία, για να μη δείξει «γυμνή» σε αυτόν τον τομέα. Και τι έκανε; Μια διπλή αντιγραφή δοκιμάζοντας δύο πολύ πετυχημένες συνταγές.
Ίσως και αυτό να ήταν που να της κόστισε και έχασε έδαφος στην κατηγορία των puzzle games.
Δυστυχώς το πάθημα δεν της έγινε μάθημα και έτσι δεν έβγαλε κάτι αξιόλογο στη συνέχεια, κάτι που μυρίστηκε το PlayStation και η Sony που πλάσαραν αρκετά puzzle games. Ειδικά το Kula World ήταν ένα παιχνίδι με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Αξία διαχρονική
Το Columns είναι ένα συμπαγές παιχνίδι που είναι εύκολα προσβάσιμο (σήμερα στο διαδίκτυο) και είναι φιλικό σε παίκτες όλων των επιπέδων. Δεν είναι τόσο φιλικό pick and play όσο το Tetris αλλά εξίσου εθιστικό. Το είδος μπορεί να έχει προχωρήσει αρκετά, αλλά ήταν μια αξιόλογη προσπάθεια. Άλλωστε σε μια εποχή που τα παιχνίδια έχουν γίνει πολύπλοκα το Columns είναι μια πολύ καλή λύση για να ακονίσει κανείς τη σκέψη του και τις δεξιότητές του.
Διαβάστε επίσης
PlayStation 1: Η μέρα που άλλαξαν οι όροι του gaming
Donkey Kong: Ένας... γορίλας δεν φέρνει την άνοιξη
Nintendo Wario: Το ανάποδο «Μ» που δεν κέρδισε τελικά το στοίχημα