Rakuten Viber: Η εφαρμογή εξηγεί πώς το οικοσύστημά της ως superapp είχε θετική επιρροή στην Ελλάδα
Η Ελλάδα, με ποσοστό διείσδυσης smartphones στο 91%* και μια έντονα ενεργή κοινότητα χρηστών, ήταν η χώρα από την οποία ξεκίνησαν πολλές καινούργιες υπηρεσίες πριν συνεχίσουν στον υπόλοιπο κόσμο.
Το 2023, το Rakuten Viber ανανέωσε το UI του, καθιστώντας πιο εύκολη την πλοήγηση και την πρόσβαση των χρηστών στη βιβλιοθήκη των πολυμέσων τους. Χάρη στο ανανεωμένο της interface, η εφαρμογή κατέγραψε αύξηση 5% στον αριθμό των απεσταλμένων μηνυμάτων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, μια τάση που σηματοδοτεί την τρίτη συνεχόμενη χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας τα μηνύματα ήταν η κορυφαία επιλογή επικοινωνίας για τους Έλληνες χρήστες. Ο αριθμός των συμμετεχόντων σε ομαδικές συζητήσεις αυξήθηκε επίσης κατά 16%, με τους περισσότερους χρήστες να συμμετέχουν ενεργά.
Οι Πληρωμές μέσω Viber, ένας απλός, ασφαλής και δωρεάν τρόπος για άμεση μεταφορά χρημάτων μέσα στην εφαρμογή, έφτασαν το 1 εκατομμύριο πορτοφόλια παγκοσμίως το 2023. Η Ελλάδα συνεχίζει να ηγείται στην εξέλιξη των Πληρωμών μέσω Viber, αφού είναι η πρώτη χώρα που εισήγαγε τις ομαδικές πληρωμές και ένα βελτιωμένο τρόπο παραπομπών στους χρήστες της, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξή τους στην περιοχή.
Οι μικρές επιχειρήσεις στην Ελλάδα έγιναν επίσης από τις πρώτες παγκοσμίως που επωφελήθηκαν χάρη σε μια νέα λύση του Rakuten Viber που τις ενίσχυσε ιδιαιτέρως: Ο δωρεάν επαγγελματικός λογαριασμός που παρουσιάστηκε πρόσφατα επιτρέπει στις μικρές επιχειρήσεις να επικοινωνούν με τους πελάτες τους, να προωθούν τις υπηρεσίες τους, να αυξάνουν τις πωλήσεις και τις δραστηριότητές τους. Η κυκλοφορία αυτή ακολούθησε την εισαγωγή επιχειρηματικών λογαριασμών για επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους νωρίτερα το προηγούμενο έτος. Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των επιχειρήσεων όλων των μεγεθών που χρησιμοποιούν το Rakuten Viber για την επικοινωνία με τους πελάτες τους έχει πλέον τετραπλασιαστεί.
Οι νέοι επαγγελματικοί λογαριασμοί επέκτειναν το οικοσύστημα του Viber για Επιχειρήσεις, το οποίο αποτελείται επί του παρόντος από λύσεις διαφήμισης (native ads, branded stickers και φακούς AR) και πλούσιες επιχειρηματικές λύσεις επικοινωνίας (επαγγελματικά μηνύματα και chatbots). Με 52% αύξηση στις εμφανίσεις διαφημίσεων, οι εταιρείες απόλαυσαν πέρσι μεγαλύτερο visibility μέσα στην εφαρμογή. Τα παραδοθέντα επιχειρηματικά μηνύματα για την επικοινωνία με τον πελάτη αυξήθηκαν κατά 45%. Τα μηνύματα συνομιλίας για υποστήριξη πωλήσεων, συλλογή ανατροφοδοτήσεων πελατών κ.λπ. αυξήθηκαν σχεδόν 7 φορές, ενώ τα προωθητικά μηνύματα, όπως ειδικές προσφορές και εκπτώσεις, αυξήθηκαν κατά 19%. Ο αριθμός των chatbots του Viber διπλασιάστηκε, αποδεικνύοντας τη δημοφιλία αυτού του εργαλείου υποστήριξης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο το 24ωρο. Πλέον, αρκετές χιλιάδες επιχειρήσεις στην Ελλάδα χρησιμοποιούν το Rakuten Viber για να επικοινωνούν με το κοινό, να δημιουργούν awareness, να προσεγγίζουν καινούργιους, πιθανούς πελάτες, να αυξάνουν τις πωλήσεις και το ROI, να ενθαρρύνουν την εμπιστοσύνη των υπαρχόντων πελατών τους και πολλά άλλα. Όσον αφορά το περιεχόμενο, νέες συνεργασίες με το Gov.gr, την Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης καθώς και την Superleague, ανάμεσα σε άλλες, παρείχαν στους Έλληνες χρήστες ενημέρωση για τρέχοντα, σημαντικά θέματα αλλά και σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους.
Το 2023, το Rakuten Viber ενδυνάμωσε το οικοσύστημά του ως superapp, εισάγοντας επιπλέον υπηρεσίες, συνεργαζόμενο με μεγάλες εταιρείες. Ανάμεσα στις σημαντικές συνεργασίες ήταν η ενσωμάτωση του βραβευμένου συντρόφου AI, Kuki. Το chatbot KUKI στο Viber έχει πάνω από 720 χιλιάδες μοναδικούς συνδρομητές που δημιούργησαν πάνω από 21,7 εκατομμύρια μηνύματα, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως ως προς τους χρήστες του. Μια άλλη προβεβλημένη δραστηριότητα, σχετική με την τεχνητή νοημοσύνη ήταν η εισαγωγή του AI Bot Powered by ChatGPT στην εφαρμογή.
Το Rakuten Viber όχι μόνο διευρύνει τη χρηστικότητα και δημιουργεί μια ισχυρή εμπειρία εντός της εφαρμογής, αλλά και υπόσχεται ακόμη πιο συναρπαστικές ενημερώσεις το επόμενο έτος.
«Τα τελευταία δεκατρία χρόνια, το Rakuten Viber έχει αναπτύξει ένα ισχυρό οικοσύστημα superapp που βελτιώνει την επικοινωνία για χρήστες και επιχειρήσεις, προσφέροντας αυξημένη αξία και για τα δύο μέρη," δηλώνει η Cristina Constandache, Chief Revenue Officer της Rakuten Viber. "Με το βλέμμα προς το 2024, σχεδιάζουμε να αυξήσουμε ακόμη περισσότερο τη χρησιμότητα για τους χρήστες και να διευρύνουμε τις ευκαιρίες για τις μάρκες να συνδεθούν με το κοινό τους, εξελίσσοντας την παγκόσμια στρατηγική μας ως υπερεφαρμογής».
*Σύμφωνα με έρευνες των data.ai, Hootsuite, 2022
Σχετικά με τη Rakuten Viber:
Στη Rakuten Viber, συνδέουμε τους ανθρώπους. Δεν έχει σημασία ποιοι είναι ή πού βρίσκονται. Οι χρήστες μας σε όλο τον κόσμο έχουν πρόσβαση σε μια σειρά από λειτουργίες όπως οι συνομιλίες ένας-προς-έναν, βιντεοκλήσεις, ομαδική ανταλλαγή μηνυμάτων, ενημερώσεις και συζητήσεις των χρηστών με τα αγαπημένα τους δημόσια πρόσωπα και brands. Διασφαλίζουμε για τους χρήστες μας ένα ασφαλές και δωρεάν περιβάλλον για να μοιράζονται τα συναισθήματά τους.
Η Rakuten Viber είναι μέλος της Rakuten Inc., παγκόσμιου ηγέτη στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών.
Για τις επιχειρήσεις, το Rakuten Viber προσφέρει πλούσιες λύσεις επικοινωνίας (επιχειρηματικά μηνύματα, chatbots), διαφημίσεις, branded stickers και φακούς, ενώ έρχονται σύντομα και λύσεις επιχειρηματικής τηλεφωνίας. Όλα αυτά τα εργαλεία βοηθούν τις επιχειρήσεις να επικοινωνήσουν με τους πελάτες τους σε κάθε στάδιο του ταξιδιού τους.
Όλες οι ιδιωτικές, ομαδικές συνομιλίες και ιδιωτικές κλήσεις στο Viber προστατεύονται από προεπιλεγμένη κρυπτογράφηση end-to-end, και τα Viber Business Messages έχουν κρυπτογράφηση in transit, έτσι ώστε οι χρήστες και οι εταιρείες να είναι βέβαιοι ότι οι συνομιλίες τους είναι πάντα ασφαλείς.