Ημέρα της Γης 2024 - Πρόοδος σχετικά με την κλιματική αλλαγή

Η Google μέσα από το Doodle τιμάει σήμερα 22 Απριλίου, την Ημέρα της Γης 2024 - Πρόοδος σχετικά με την κλιματική αλλαγή.
Google

Κάθε χρόνο, αυτή η τόσο σημαντική ημέρα γιορτάζεται στις 22 Απριλίου με σκοπό την κινητοποίηση των πολιτών, των κυβερνήσεων, των επιχειρήσεων, για ένα καθαρό και υγιή πλανήτη.

Η Παγκόσμια Ημέρα της Γης είναι ημέρα για ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα που απασχολούν τον πλανήτη μας, όπως η κλιματική αλλαγή και η υπερθέρμανση του πλανήτη.

Η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ αυτών των δύο όρων είναι αναγκαία. Η υπερθέρμανση του πλανήτη αναφέρεται μόνο στην άνοδο της θερμοκρασίας, ενώ η κλιματική αλλαγή περιλαμβάνει την υπερθέρμανση καθώς και τις συνέπειές της, όπως το λιώσιμο των παγετώνων, οι ισχυρότερες βροχοπτώσεις ή η συχνότερη ξηρασία.

Με άλλα λόγια, η υπερθέρμανση του πλανήτη είναι ένα μέρος ενός πολύ μεγαλύτερου προβλήματος της κλιματικής αλλαγής που προκαλείται από τον άνθρωπο.

Δείτε το doodle της Google για την Ημέρα της Γης 2024 - Πρόοδος σχετικά με την κλιματική αλλαγή

Η Ημέρα της Γης αποτελεί μια ημερομηνία κατά την οποία διοργανώνονται εκδηλώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο με στόχο την ευαισθητοποίηση σε περιβαλλοντικά θέματα. Συντονίζεται παγκοσμίως από το Δίκτυο Ημέρας της Γης (Earth Day Network) και εορτάζεται σε περισσότερες από 175 χώρες κάθε χρόνο. To 2009, τα Ηνωμένα Έθνη όρισαν τις 22 Απριλίου ως «Διεθνή Ημέρα της Μητέρας Γης».

Η πρώτη «Παγκόσμια Ημέρα της Γης»

Η πρώτη Παγκόσμια Ημέρα της Γης πραγματοποιήθηκε το 1970. Έκτοτε, έχει εξελιχθεί σε μια ετήσια εκδήλωση που γιορτάζεται παγκοσμίως.

Ωστόσο, παρά τα βήματα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες, έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουμε για να προστατεύσουμε τον πλανήτη μας και να διασφαλίσουμε τη μακροζωία του για τις επόμενες γενιές.

Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να γιορτάσετε την Ημέρα της Γης και να βοηθήσετε στην προστασία του πλανήτη κάθε μέρα:

  • Μην χρησιμοποιείτε τόσο συχνά το αμάξι σας: λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο σημαίνει λιγότερες εκπομπές άνθρακα που μολύνουν τον αέρα και συμβάλλουν στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Βρείτε λοιπόν μια εναλλακτική μεταφοράς που θα σας βοηθήσει να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα, όπως το ποδήλατο, το περπάτημα, η ομαδική χρήση αυτοκινήτου ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
  • Χρησιμοποιήστε επαναχρησιμοποιούμενες σακούλες και μπουκάλια νερού: χρειάζονται εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου για την κατασκευή πλαστικών σακουλών και μπουκαλιών νερού και εκατομμύρια από αυτά τα αντικείμενα εξακολουθούν να καταλήγουν σε χώρους υγειονομικής ταφής και προκαλούν σημαντικά προβλήματα στη θαλάσσια ζωή.
  • Κάντε το σπίτι σας ενεργειακά αποδοτικό: τα σπίτια καταναλώνουν πολλή ενέργεια για ηλεκτρισμό και θέρμανση. Απλές αλλαγές όπως η εναλλαγή με λαμπτήρες LED, το σβήσιμο των φώτων όταν δεν τους χρησιμοποιείτε και η απόκτηση θερμοσίφωνα είναι μόνο μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να μειώσετε σημαντικά την κατανάλωση ενέργειας.
  • Φυτέψτε ένα δέντρο: τα δέντρα αποτελούν μεγάλο μέρος ενός καθαρού περιβάλλοντος. Απορροφούν διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα ενώ παράλληλα εκπέμπουν οξυγόνο. Στην πραγματικότητα, μια έκθεση του ΟΗΕ του 2018 προτείνει ότι ένα επιπλέον 1 δισεκατομμύριο εκτάρια δάσους θα μπορούσε να περιορίσει την υπερθέρμανση του πλανήτη μέχρι το 2050.
  • Μειώστε την χρήση χαρτιού: η μετάβαση σε ηλεκτρονικούς λογαριασμούς και ηλεκτρονικά τιμολόγια και η χρήση εφαρμογών για την ανάγνωση των αγαπημένων σας περιοδικών ή εφημερίδων μπορεί να σώσει εκατομμύρια δέντρα κάθε χρόνο.

Τι είναι τα doodles

Τα doodles δημιουργούνται από τη Google για να γιορτάσουν γεγονότα, επετείους και γενέθλια καλλιτεχνών, επιστημόνων, μουσικών και άλλων ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών doodle της Google (γνωστοί ως doodlers) ψάχνει πάντα για νέες και ενδιαφέρουσες ιδέες.

Το πρώτο doodle είχε δημιουργηθεί το 1998, όταν οι ιδρυτές της Google Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι, προκειμένου να ενημερώσουν τους χρήστες ότι θα λείπουν (ήθελαν να πάνε σε φεστιβάλ στην έρημο της Νεβάδα), τοποθέτησαν το σχέδιο μίας φιγούρας σε ράβδο πίσω από το δεύτερο «ο» του λογοτύπου της εταιρείας, ενημερώνοντας έτσι τους χρήστες ότι βρίσκονται εκτός γραφείου. Η ιδέα άρεσε και έκτοτε καθιερώθηκε και εμπλουτίσθηκε.