Τεχνητή νοημοσύνη: Οι προγραμματιστές θέλουν να παρέχει σωστές πληροφορίες υγείας αλλά... θα αργήσει

Παρά τις συνεχείς βελτιώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στις ερωτοαπαντήσεις υγείας, εξακολουθούν να υπάρχουν ανακρίβειες
Unsplash

Οι προγραμματιστές των λογισμικών συστημάτων δοκιμάζουν εξειδικευμένα chatbot με τεχνητή νοημοσύνη που μπορούν να παρέχουν ιατρικές συμβουλές και να διαγνώσουν καταστάσεις, αλλά υπάρχουν πολλά ερωτήματα σχετικά με την ακρίβεια.

Αυτή την άνοιξη, η Google αποκάλυψε μια λειτουργία βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη, όπου οι απαντήσεις από το chatbot άρχισαν να εμφανίζονται πάνω από τυπικά αποτελέσματα αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένων των ερωτημάτων που σχετίζονται με την υγεία. Αν και θεωρητικά μπορεί να φαινόταν καλή ιδέα, υπήρξαν ζητήματα σχετικά με τις συμβουλές υγείας που προσφέρονται από το λογισμικό.

Την πρώτη εβδομάδα, ένας χρήστης είπε ότι το Google AI έδωσε λανθασμένες έως επικίνδυνες πληροφορίες σχετικά με το τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που δεχθείτε δάγκωμα από κροταλία.

«Η συντριπτική πλειονότητα των επισκοπήσεων τεχνητής νοημοσύνης παρέχει πληροφορίες υψηλής ποιότητας, με συνδέσμους στον Ιστό», δήλωσε στο CBS News εκπρόσωπος της Google. «Για ερωτήματα υγείας, είχαμε πάντα σε εφαρμογή ισχυρό προστατευτικό “δίχτυ ασφαλείας” συμπεριλαμβανομένων δηλώσεων αποποίησης ευθύνης που υπενθυμίζουν στους ανθρώπους ότι είναι σημαντικό να αναζητούν συμβουλές από ειδικούς».

Το CBS News Confirmed διαπίστωσε ότι αυτές οι διορθώσεις δεν έχουν αποτρέψει την παραπληροφόρηση για την υγεία. Παρά τις ιδιορρυθμίες και τα ξεκάθαρα λάθη, κορυφαίες προσωπικότητες υγειονομικής περίθαλψης εξακολουθούν να είναι αισιόδοξοι για τα chatbots της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο δρ. Νίγκαμ Σαχ, επικεφαλής επιστήμονας δεδομένων στο Stanford Healthcare είπε ότι «είμαι συγκρατημένα απαισιόδοξος. Νομίζω ότι προχωράμε και μακροπρόθεσμα πιστεύω ότι αυτού του είδους οι τεχνολογίες θα αποδειχθούν ωφέλιμες».

Άλλοι υποστηρικτές των chatbot σπεύδουν να επισημάνουν ότι οι γιατροί δεν συμφωνούν μ’ αυτά. Ο Σαχ συνέκρινε τη χρήση των chatbots με τις πρώτες μέρες της ίδιας της Google. «Όταν εμφανίστηκε η “μηχανή αναζήτησης Google”, οι άνθρωποι πανικοβλήθηκαν. Κάτι τέτοιο όμως, στην πορεία καταλάγιασε. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα».

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αποτελεί μία από τις κυριότερες πηγές της τεχνητής νοημοσύνης όταν αυτή παρέχει πληροφορίες στους ενδιαφερόμενους για θέματα υγείας. Το chatbot του οργανισμού αντλεί πληροφορίες από τον ιστότοπο του ΠΟΥ, καθιστώντας τις απαντήσεις λιγότερο επιρρεπείς σε πραγματικά λάθη.

Να σημειωθεί πως αν απευθύνεστε σε ένα chatbot τεχνητής νοημοσύνης για συμβουλές υγείας, να θυμάστε την προειδοποίηση που συνοδεύει την Google, σύμφωνα με την οποία «η ακρίβεια των πληροφοριών μπορεί να μην επαληθεύεται».

*Με πληροφορίες από cbsnews

Σχετικές ειδήσεις