Κατέκλυσαν τους κινεζικούς δρόμους τα «ρομποτικά ταξί»
Ωστόσο επικρατεί προβληματισμός για αυτούς του είδους τα ταξί
Ο αυξανόμενος στόλος «ρομποτικών ταξί» της Κίνας προκαλεί ανησυχία και απορία στους δρόμους.
Οι εταιρείες τεχνολογίας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας έχουν ρίξει δισεκατομμύρια δολάρια στην τεχνολογία αυτοοδήγησης.
Τώρα, η πόλη Wuhan μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα αυτοκινήτων χωρίς οδηγό στον κόσμο, με έναν στόλο από πάνω από 500 ταξί που μπορούν να κληθούν σε μια εφαρμογή ακριβώς όπως οι κανονικές διαδρομές.
To Γαλλικό Πρακτορείο έκανε ένα σχετικό αφιέρωμα, και σε μια διασταύρωση σε μια βιομηχανική περιοχή της Wuhan, οι δημοσιογράφοι του είδαν τουλάχιστον πέντε ρομπο-ταξί να περνούν το ένα πίσω από το άλλο καθώς διέρχονταν από την κανονική κυκλοφορία.
«Μοιάζει κάπως μαγικό, σαν ταινία επιστημονικής φαντασίας», δήλωσε στο AFP ένας ντόπιος με το επώνυμο Γιανγκ.
Αλλά δεν μοιράζονται όλοι το δέος του Γιανγκ.
Η συζήτηση γύρω από την ασφάλεια πυροδοτήθηκε τον Απρίλιο, όταν ένα τέτοιο αυτοκίνητο ενεπλάκη σε θανατηφόρο ατύχημα, με την εταιρεία να λέει ότι το σύστημα αυτόματης πέδησης απέτυχε.
Οι οδηγοί ταξί και οι εργαζόμενοι σε παραδοσιακές εταιρείες μεταφοράς έχουν επίσης εκφράσει φόβους για την αντικατάστασή τους από την τεχνητή νοημοσύνη - αν και η τεχνολογία απέχει πολύ από την πλήρη ανάπτυξή της.
Αρχικά μόνο πέντε ρομποτικά αυτοκίνητα μετέφεραν επιβάτες σε 13 τετραγωνικά χιλιόμετρα (πέντε τετραγωνικά μίλια) της πόλης των περίπου 14 εκατομμυρίων κατοίκων. Τα ταξί λειτουργούν τώρα σε μια έκταση 3.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, περισσότερο από το ένα τρίτο της συνολικής έκτασης της Wuhan, συμπεριλαμβανομένου ενός μικρού τμήματος του κέντρου της πόλης.
Όταν ένα αυτοκίνητο φτάσει στο σημείο παραλαβής του, οι επιβάτες σαρώνουν έναν κωδικό QR με τα τηλέφωνά τους για να ξεκλειδώσουν το όχημα -- με τα μπροστινά καθίσματα αποκλεισμένα για λόγους ασφαλείας.