Αποκαλύφθηκε η προέλευση του μετεωρίτη που τελείωσε την Εποχή των Δεινοσαύρων

Αποκαλύφθηκε η προέλευση του μετεωρίτη που τελείωσε την Εποχή των Δεινοσαύρων
3'

Οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι ο μετεωρίτης που έφερε το τέλος των δεινοσαύρων ήρθε πέρα ​​από τον Δία.

Ένας μετεωρίτης που χτύπησε τη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια προκάλεσε την 5η γνωστή μαζική εξαφάνιση στον πλανήτη, προκαλώντας την εξαφάνιση των περισσότερων ειδών.

Ο μετεωρίτης που χτύπησε τη χερσόνησο Γιουκατάν του Μεξικού σχημάτισε τον κρατήρα Chicxulub με διάμετρο σχεδόν 200 χιλιομέτρων, και παράλληλα κάλυψε ολόκληρο τον πλανήτη με συντρίμμια και καπνό.

Θεωρείται ότι οι δεινόσαυροι έχουν εξαφανιστεί κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστό από πού προήλθε αυτό το αντικείμενο, που τελείωσε την Κρητιδική περίοδο και ξεκίνησε το Παλαιογένεια, και ορισμένοι επιστήμονες υποστήριξαν ότι αυτό που χτύπησε τον πλανήτη δεν ήταν μετεωρίτης, αλλά κομήτης. Ο Γεωχημικός από το Πανεπιστήμιο της Κολωνίας, Mario Fischer-Gödde και οι συνεργάτες του έβαλαν τέλος σε αυτές τις συζητήσεις εξετάζοντας τα συντρίμμια μετά τη συντριβή. Ισότοπα ρουθηνίου, ή διαφορετικές εκδοχές του στοιχείου, αναλύθηκαν σε διάφορα μέρη της Ευρώπης στα απομεινάρια της πρόσκρουσης πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια.

Ενώ αυτό το στοιχείο είναι πολύ σπάνιο στον φλοιό της Γης, επιλέχθηκε επειδή είναι άφθονο σε μετεωρίτες. «Το ρουθήνιο που βρήκαμε σε αυτό το στρώμα ήταν σχεδόν 100% από έναν αστεροειδή», λέει ο Fischer-Gödde.

Οι επιστήμονες εξέτασαν επίσης τα συντρίμμια που άφησαν πίσω τους μετεωρίτες που σχημάτισαν 5 ξεχωριστούς κρατήρες για 514 εκατομμύρια χρόνια. Επιπλέον, αναλύθηκαν οι αναλογίες ισοτόπων του ρουθηνίου, της ουσίας που απελευθερώνεται από τις ηφαιστειακές εκρήξεις.

Η ομάδα απέκλεισε την επιλογή ότι κάποιος κομήτης προκάλεσε την πρόσκρουση ή ότι τα συντρίμμια σχηματίστηκαν από ηφαιστειακές εκρήξεις.

Τι ανακάλυψαν οι ερευνητές

Οι ερευνητές, που δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στις 15 Αυγούστου στο περιοδικό Science , κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο μετεωρίτης που τελείωσε την Εποχή των Δεινοσαύρων ήταν ένας αστεροειδής τύπου C. Αυτοί οι μετεωρίτες, οι οποίοι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα, σχηματίστηκαν πέρα ​​από την τροχιά του Δία

Οι μετεωρίτες τύπου C, που πιστεύεται ότι σχηματίστηκαν στην αρχή της διαδικασίας σχηματισμού του Ηλιακού Συστήματος, περιείχαν επίσης τα δομικά στοιχεία της ζωής.

Αυτά τα αντικείμενα βρίσκονταν αρχικά πέρα ​​από τον Δία. Ωστόσο, μετά τον σχηματισμό του Ηλιακού Συστήματος, ο Δίας διασκόρπισε τους μετεωρίτες καθώς κινούνταν. Επομένως, οι πιο συνηθισμένοι αστεροειδείς, μετεωρίτες τύπου C, βρίσκονται τώρα στη ζώνη των αστεροειδών μεταξύ του Άρη και του Δία.

Οι ερευνητές δεν γνωρίζουν ακόμη πώς έφτασε εδώ ο μετεωρίτης που χτύπησε τη Γη πριν από 66 εκατομμύρια χρόνια.

Ακόμα, ο Δρ. Fischer-Gödde έκανε κάποιες προβλέψεις: Ίσως δύο αστεροειδείς στη ζώνη συγκρούστηκαν και τότε αυτό το κομμάτι μπήκε στην τροχιά της Γης. Αυτό μπορεί να είναι μια επιλογή.