Νέα έρευνα: Η χρήση τάμπλετ από τη νηπιακή ηλικία συμβάλλει στην ανάπτυξη προβλημάτων συμπεριφοράς
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που χρησιμοποιούν tablet για να διασκεδάσουν μπορεί να μην μάθουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, οδηγώντας τα σε εκρήξεις θυμού.
Ερευνητές από το Université de Sherbrooke στον Καναδά σημειώνουν ότι ο μέσος χρόνος που αφιερώνουν τα μικρά παιδιά σε κινητές συσκευές έχει αυξηθεί από πέντε λεπτά την ημέρα το 2020 σε 55 λεπτά την ημέρα το 2022, με πολλά παιδιά ηλικίας 4 ετών να έχουν τις δικές τους συσκευές.
Έρευνες δείχνουν ότι ο υπερβολικός χρόνος μπροστά στην οθόνη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την υγεία, τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών προσχολικής ηλικίας, επειδή δεν αλληλεπιδρούν με τους γονείς τους - που μπορούν να τους διδάξουν πώς να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους - ή δεν παίζουν με άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά τον περιορισμό του χρόνου χρήσης της οθόνης σε μία ώρα την ημέρα (ή επτά ώρες την εβδομάδα) για παιδιά 2 έως 5 ετών.
Οι ερευνητές συνέδεσαν τη χρήση tablet από παιδιά με περισσότερες εκφράσεις θυμού και απογοήτευσης ένα χρόνο αργότερα.
«Η χρήση της οθόνης και γενικά η χρήση κινητών συσκευών είναι ολοένα και πιο παρούσα στη ζωή των μικρών παιδιών», έγραψαν οι ερευνητές στα ευρήματά τους. «Η μελέτη μας δείχνει ότι η χρήση tablet στην πρώιμη παιδική ηλικία μπορεί να διαταράξει την ικανότητα διαχείρισης του θυμού και της απογοήτευσης και να οδηγήσει σε αυξημένα ξεσπάσματα στα μικρά παιδιά», αναφέρει η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής.
«Ορισμένες εφαρμογές και προγράμματα μπορεί να προσφέρουν υποστήριξη στην ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής ρύθμισης», σημείωσαν οι ερευνητές. «Για παράδειγμα, το πρόγραμμα Daniel Tiger και η εφαρμογή για κινητά [έχουν] αποδειχθεί ότι βοηθούν τα παιδιά να βελτιώσουν τις δεξιότητές της συναισθηματικής ρύθμισης».
Επιπλέον, οι ερευνητές επισημαίνουν ότι είναι σημαντική η αλληλεπίδραση παιδιών και γονιών κατά την χρήση tablet, καθώς συμβάλλει στην ενίσχυση των σχέσεων τους, καθώς περιηγούνται μαζί στον διαδικτυακό ιστό.