Κένυα: Ρομπότ-σερβιτόροι τραβάνε την προσοχή πελατών - Τι σημαίνει αυτό για την ανθρώπινη εργασία

«Μπορώ να πω ότι είναι κάτι μοναδικό γιατί εδώ στη χώρα μας, την Κένυα, δεν έχω δει ποτέ ένα εστιατόριο σαν αυτό», δήλωσε πελάτης του μαγαζιού

Κένυα: Ρομπότ-σερβιτόροι τραβάνε την προσοχή πελατών - Τι σημαίνει αυτό για την ανθρώπινη εργασία
Brian Inganga μέσω AP
3'

Το Ναϊρόμπι έχει μια ζωντανή βιομηχανία τεχνολογίας με διάφορες νεοφυείς επιχειρήσεις και καινοτομίες σε λειτουργία. Έχει τοποθετήσει τον εαυτό του στο κέντρο ως τεχνολογικός πόλος στην περιοχή της Ανατολικής Αφρικής, αφού του έχει δοθεί το παρατσούκλι The Silicone Savanna (Σαβάνα σιλικόνης).

Ο λόγος για το Robot Cafe, το οποίο πιστεύεται ότι είναι το πρώτο του είδους του στο Ναϊρόμπι και την Ανατολική Αφρική, όπου τρία ρομπότ ελίσσονται ανάμεσα σε ανθρώπινους σερβιτόρους, σερβίροντας φαγητό σε μαγεμένους πελάτες.

Αυτά τα προ-προγραμματισμένα ρομπότ αποκτήθηκαν για λόγους ψυχαγωγίας. Ο ιδιοκτήτης του καφέ, Μοχάμεντ Αμπάς, λέει ότι γνώρισε την υπηρεσία ρομπότ σε ασιατικές και ευρωπαϊκές χώρες και αποφάσισε να επενδύσει σε αυτά.

«Ήταν πολύ ακριβή η εισαγωγή των ρομπότ», λέει, αλλά προσθέτει ότι η επένδυση απέδωσε καρπούς, καθώς το εστιατόριο είναι «συχνά γεμάτο με περίεργους πελάτες» που έρχονται να βιώσουν την εμπειρία της ρομποτικής εξυπηρέτησης.

Ένας πελάτης, ο Πάξον Τσέγκε, παίρνει ένα πιάτο πατάτες από τον δίσκο του ρομπότ, ενώ ο φίλος του κινηματογραφεί την εμπειρία του από την άλλη πλευρά του τραπεζιού.

«Μπορώ να πω ότι είναι κάτι μοναδικό γιατί εδώ στη χώρα μας, την Κένυα, δεν έχω δει ποτέ ένα εστιατόριο σαν αυτό, οπότε νομίζω ότι για μένα είναι μια καλή ιδέα από τον ιδιοκτήτη αυτού του εστιατορίου», δήλωσε.

Τα τρία ρομπότ, τα οποία ονομάζονται Claire, R24 και Nadia, δεν είναι προγραμματισμένα να έχουν πλήρη συνομιλία με τους πελάτες, αλλά μπορούν να πουν: «Η παραγγελία σας είναι έτοιμη, καλωσορίσατε» και στη συνέχεια οι άνθρωποι πρέπει να πατήσουν ένα κουμπί εξόδου αφού πάρουν το φαγητό τους από τον δίσκο.

Οι σερβιτόροι τους δίνουν εντολές μέσω μιας εφαρμογής σε ένα iPad. Οι ανθρώπινοι σερβιτόροι εξακολουθούν να είναι σημαντικοί στη λειτουργία του καφέ, επειδή λαμβάνουν παραγγελίες από πελάτες που δεν χρησιμοποιούν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής παραγγελίας. Στη συνέχεια, οι σερβιτόροι τοποθετούν το φαγητό στο δίσκο του ρομπότ όταν είναι έτοιμο και παραδίδουν τα ποτά αυτοπροσώπως.

Η τεχνολογία προβλέπεται να διαταράξει το μελλοντικό εργατικό δυναμικό σε παγκόσμιο επίπεδο και ιδιαίτερα στην Αφρική, όπου υπάρχει νεανικός πληθυσμός με μέση ηλικία τα 19 έτη.

Ωστόσο, ο διευθυντής του καφέ λέει ότι τα ρομπότ δεν αντικαθιστούν τους ανθρώπινους σερβιτόρους, καθώς δεν μπορούν να προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες.

«Σε καμία περίπτωση τα ρομπότ δεν είναι σε θέση να λειτουργήσουν πλήρως σε όλες τις υπηρεσίες που υποτίθεται ότι είναι σε εξέλιξη στο εστιατόριο χωρίς την ανθρώπινη επαφή», δήλωσε ο Τζον Καριούκι. «Τα ρομπότ είναι στην πραγματικότητα πάρα πολύ ακριβά για να τα αποκτήσουμε, οπότε αν προσπαθείτε να εξοικονομήσετε χρήματα, δεν πρόκειται να πετύχετε αν επιλέξετε να ακολουθήσετε τον ρομποτικό δρόμο».

Ένας εμπειρογνώμονας του κλάδου της φιλοξενίας, η Ίντιθ Οτζουάνγκ, δήλωσε ότι υπάρχει χώρος για τη συνύπαρξη ρομποτικής και ανθρώπινης εξυπηρέτησης στον κλάδο.

«Ο κλάδος της φιλοξενίας είναι πολύ διαφορετικός. Έχουμε πελάτες που θα προτιμήσουν τη ρομποτική εξυπηρέτηση και την πλήρη αυτοματοποίηση, ενώ έχουμε επίσης πελάτες που θα προτιμήσουν την ανθρώπινη εξυπηρέτηση, το ανθρώπινο άγγιγμα και τη ζεστασιά που συνοδεύει την ανθρώπινη εξυπηρέτηση, οπότε δεν αποτελεί εξ ολοκλήρου απειλή για την ανθρώπινη εργασία λόγω της διαφορετικής φύσης της πελατειακής βάσης της φιλοξενίας», δήλωσε η ίδια.

Πηγή: AP News

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή