Πρωτοποριακό: 13χρονος κατασκεύασε ρομπότ με Lego που λύνει τον κύβο του Ρούμπικ
Το δημιούργημά του χρησιμοποιεί 5.000 γραμμές κώδικα Python και μπορεί να λύσει το παζλ από οποιαδήποτε προκαθορισμένη παραλλαγή χρησιμοποιώντας αισθητήρες χρώματος
Ένας 13χρονος μαθητής κατασκεύασε ένα ρομπότ Lego που μπορεί να λύσει έναν κύβο του Ρούμπικ.
Σύμφωνα με το BBC, o Ruarcc, από το St Malachy's College στο βόρειο Μπέλφαστ της Βόρειας Ιρλανδίας, έκανε τα πρώτα του βήματα για τη δημιουργία πρωτότυπων ρομπότ που λύνουν γρίφους στο δεύτερο έτος του σχολείου του, σε ηλικία 12 ετών.
Αυτό κατέστη δυνατό αφού το σχολείο εγκαινίασε πέρυσι το δημιουργικό εργαστήρι ψηφιακής τεχνολογίας (CDTH).
Η καθηγήτρια Clare McGrath σχολίασε ότι στην αρχή «δεν πίστευε» ότι το ρομπότ του Ruarcc θα λειτουργούσε.
Ο Ruarcc δήλωσε ότι στην αρχή ήταν «απογοητευτικό», αλλά δούλεψε για να το κάνει καλύτερο.
«Οι άνθρωποι τείνουν να εκπλήσσονται που μπορεί το ρομπότ να λύσει έναν κύβο», είπε.
«Τώρα που δουλεύει, είναι πραγματικά ικανοποιητικό και νιώθω υπέροχα».
Ο Ruarcc δήλωσε ότι έχει ήδη θέσει ως στόχο του μια μελλοντική καριέρα στον κλάδο της πληροφορικής, ενδεχομένως ως μηχανικός λογισμικού.
Το δημιούργημά του χρησιμοποιεί 5.000 γραμμές κώδικα Python και μπορεί να λύσει το παζλ από οποιαδήποτε προκαθορισμένη παραλλαγή χρησιμοποιώντας αισθητήρες χρώματος.
Μετά την έναρξη λειτουργίας του δημιουργικού εργαστηρίου ψηφιακής τεχνολογίας, το κολέγιο ξεκίνησε ένα νέο πρόγραμμα σπουδών.
Αυτό περιελάμβανε τον προγραμματισμό ρομπότ Lego, όπως αυτό του Ruarcc, με χρήση κωδικοποίησης βασισμένης σε μπλοκ.
Η Clare McGrath είναι η ανώτερη υπεύθυνη για τις δημιουργικές δεξιότητες στο κολέγιο.
Η ίδια δήλωσε ότι οι μαθητές, αφού έμαθαν τα βασικά, είχαν τη δυνατότητα να εξερευνήσουν διαφορετικές μεθόδους προγραμματισμού στο διαδίκτυο για να μάθουν περισσότερα από ό,τι στην τάξη.
«Σε μερικά από τα αγόρια δόθηκε η ευκαιρία να πάρουν κιτ μαζί τους στο σπίτι, τους είπα, φτιάξτε ό,τι θέλετε... εντυπωσιάστε με», είπε.
«Ο Ruarcc μου έδειξε το ρομπότ να λειτουργεί, υπάρχουν 5.000 γραμμές κώδικα Python, και με όποιον τρόπο κι αν ανακατέψεις, θα το λύσει και είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακό.»
«Η δημιουργικότητα είναι μια καταπληκτική ικανότητα, γι' αυτό πρέπει να παρέχουμε ευκαιρίες στο σχολείο για να δουν πού μπορούν να οδηγήσουν τα πράγματα, καθώς αυτό δημιουργεί τους καινοτόμους του μέλλοντος».
Ο διευθυντής του σχολείου, Paul McBride, ήταν αυτός που έθεσε την ιδέα του νέου εργαστηρίου.
Ήθελε να ανακαινίσει μια παλιά αίθουσα διαλέξεων και η ιδέα κέρδισε την υποστήριξη της Φιλανθρωπικής Εταιρείας του Μπέλφαστ και του Ιδρύματος James Kane.
Το νέο εργαστήριο τέθηκε στη διάθεση μαθητών και προσωπικού από σχολεία του βόρειου Μπέλφαστ για να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες.
Ο κ. McBride δήλωσε: «Έχουμε 10 ή 11 σχολεία μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το βόρειο Μπέλφαστ που έρχονται εδώ και θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουν όλα.»
«Μέχρι το τέλος του τρίτου έτους, θα έχουμε 6.000 μαθητές και πάνω από 100 μέλη του προσωπικού που θα χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις.»
«Είναι μια πραγματική αλλαγή επιπέδου».
Πηγή: BBC