Ο διεστραμμένος λόγος που κάθε social media έχει διαφορετικό ήχο ειδοποίησης
Πλέον όλοι έχουμε smartphones και πολλοί μάλιστα τείνουν να ξοδεύουν πολλές ώρες από την ημέρα τους χαζεύοντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιώντας λοιπόν τα social media, πιθανότατα έχετε παρατηρήσει πως οι εφαρμογές τους έχουν διαφορετικό ήχο ειδοποίησης ή μια από την άλλη και η εξήγηση δεν είναι τόσο απλή όσο φαντάζεστε.
Ένας δημοφιλής YouTuber ανέλυσε λεπτομερώς τον λόγο για τον οποίο ορισμένες εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν διαφορετικούς ήχους ειδοποιήσεων και γιατί πολλοί προγραμματιστές μπορεί να επιλέξουν να αγνοήσουν τις επιλογές εξατομίκευσης.
Εκτός από τις ειδοποιήσεις push (δηλαδή τις ειδοποιήσεις που εμφανίζονται στην αρχική οθόνη του κινητού σας), πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν επιλογές σχεδιασμού UX, όπως ο ήχος και το χρώμα, για να σας κάνουν να ανοίξετε τις ειδικές εφαρμογές τους για smartphone.
Η εμφάνιση μιας ειδοποίησης με κόκκινο χρώμα - όπως ένα μήνυμα στο Instagram ή ένα εισερχόμενο email - έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι προκαλεί μια ψυχολογική αντίδραση.
Σύμφωνα με μελέτη του 2009 που δημοσιεύθηκε στην Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής, το κόκκινο χρώμα «διαθέτει ιδιότητες που προκαλούν συναισθήματα».
Η έρευνα υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι συνδέουν τις κόκκινες ειδοποιήσεις με «αρνητικά, επικίνδυνα συναισθήματα, καθώς είναι το χρώμα της φωτιάς, του αίματος, του θυμού και μερικές φορές των δηλητηριωδών ή επικίνδυνων ζώων».
Αυτό υποστηρίζεται από μια άλλη μελέτη που δημοσιεύτηκε δύο χρόνια αργότερα, όπου οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι στους συμμετέχοντες που εκτέθηκαν στο κόκκινο χρώμα αρκετά δευτερόλεπτα πριν από μια κινητική εργασία, η παραγωγή τους είχε μειωθεί, προκαλώντας έτσι άγχος.
Ομοίως, οι κατασκευαστές εφαρμογών συχνά χρησιμοποιούν ή εκμεταλλεύονται την έλλειψη ήχων ειδοποίησης για να σας επαναφέρουν στις εφαρμογές τους για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όπως περιέγραψε ο δημοφιλής YouTuber Mrwhosetheboss στα τέλη του περασμένου μήνα, ορισμένες εφαρμογές όπως το Slack έχουν μοναδικούς ήχους ειδοποιήσεων και μοτίβα δόνησης.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι οι εταιρείες τεχνολογίας που δεν χρησιμοποιούν αυτές τις συγκεκριμένες ηχητικές ειδοποιήσεις είναι πολύ πιο ενοχλητικές.
«Η πραγματικότητα του τι κάνουν αυτές οι εταιρείες τεχνολογίας για να σας κρατήσουν εθισμένους είναι αρκετά βαθύτερη και για να είμαστε πραγματικά ειλικρινείς, πιο διεστραμμένη», δήλωσε σε ένα βίντεο στο YouTube, με τίτλο: “Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται κρυφά ένα καζίνο”.
Κατά τη διάρκεια του βίντεο διάρκειας 12 λεπτών και 34 δευτερολέπτων υποστήριξε: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν σε εθίζουν δίνοντάς σου πάντα κάτι καλό, όπως είναι η ευρύτερη αντίληψη. Σε εθίζουν επειδή μπορεί να υπάρχει κάτι σπουδαίο.
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης επιλέγουν στην πραγματικότητα να μην χρησιμοποιούν τους δικούς τους μοναδικούς ήχους. Είναι προς όφελος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να αναμειγνύονται οι ειδοποιήσεις τους μεταξύ τους», τόνισε αρχικά.
Ο Youtuber συνέχισε να παρομοιάζει τις ειδοποιήσεις με τα τυχερά παιχνίδια και τα καζίνο - μερικές φορές θα λάβετε μια καλή ειδοποίηση και άλλες φορές θα λάβετε κάποια που δεν θα είναι τόσο καλή.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε νωρίτερα φέτος, οι άνθρωποι κοιτάζουν τα κινητά τους τηλέφωνα 58 φορές την ημέρα και πάνω από τις μισές από αυτές συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των ωρών εργασίας.
Έτσι, ενώ η εφαρμογή Slack σίγουρα επωφελείται από το να έχει τον δικό του μοναδικό ήχο ειδοποίησης, μερικές φορές είναι συχνά καλύτερο για τις εφαρμογές των social media να χρησιμοποιούν τον ίδιο ήχο με τους ανταγωνιστές τους.
Με αυτόν τον τρόπο, είναι πιο πιθανό να σηκώσετε το κινητό σας και να ελέγξετε το κουδούνισμα επειδή, ειλικρινά, δεν έχετε ιδέα τι μπορεί να είναι.
Δείτε το σχετικό βίντεο:
*Με πληροφορίες του UniladTech