Αυτός είναι ο λόγος που δεν πρέπει να απενεργοποιείτε ποτέ το Start/Stop στο αυτοκίνητό σας
Πολλά αυτοκίνητα νέας γενιάς παρέχουν στους οδηγούς την δυνατότητα Start/Stop, λειτουργία που απενεργοποιεί την μηχανή του οχήματος όταν αυτό βρίσκεται στο ρελαντί και την επανεκκινεί όταν ο οδηγός πατήσει το γκάζι.
Η λειτουργία αυτή υπάρχει σε μεγάλο βαθμό για να μεγιστοποιεί την εξοικονόμηση καυσίμων.
«Εάν βρίσκεστε συνεχώς στον αυτοκινητόδρομο και ο κινητήρας δεν σβήνει ποτέ, η εξοικονόμηση καυσίμου θα είναι πολύ μικρότερη», αναφέρει ο ο Alex Knizek από το Consumer Reports. Συνεχίζοντας, τονίζει πως «Αν οδηγείτε πολύ μέσα στην πόλη με συχνό ρελαντί, υπάρχει σημαντική μείωση της χρήσης καυσίμου με την τεχνολογία του start/stop».
Ωστόσο, όλα τα οχήματα δεν είναι ίδια, με τα περισσότερα αυτοκίνητα να χρησιμοποιούν μπαταρία τύπου AGM (absorbed glass mat) για όλα τα ηλεκτρικά συστήματα 12 volt του οχήματος. Η μπαταρία αυτού του τύπου έχει σχεδιαστεί ώστε να εκφορτίζεται πολύ πιο αργά και έτσι έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τις πιο παραδοσιακές μπαταρίες μολύβδου.
Μάλιστα ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει μοντέλα που συχνά αναφέρονται ως mild hybrid. Τα εν λόγω οχήματα διαθέτουν έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που υποβοηθά τον κινητήρα του οχήματος, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να μπορεί να προχωρά με τον κινητήρα σβηστό κάτι που του επιτρέπει να μείνει κλειστό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στα φανάρια. Αυτού του είδους τα οχήματα χρησιμοποιούν ξεχωριστή μπαταρία για την τροφοδοσία του συστήματος start/stop.
Υπάρχει η αντίληψη ότι τα συστήματα αυτά επιβαρύνουν τον κινητήρα ή τις μίζες των οχημάτων και μερικοί οδηγοί απενεργοποιούν την εν λόγω λειτουργικότητα, επισημαίνει ο Kizek. Έχουν σχεδιαστεί για τη λειτουργία αυτή, αλλά όπως συμβαίνει και με οποιοδήποτε πρόσθετο χαρακτηριστικό, υπάρχει η πιθανότητα να χρειαστεί συντήρηση.