Κίνα: Το ακριβότερο έργο στην ανθρώπινη ιστορία - Τεράστιος τεχνητός ποταμός για τη λειψυδρία
Ένα μεγαλεπίβολο και ίσως το πιο ακριβό μηχανολογικό έργο στην ανθρώπινη ιστορία ετοιμάζει η Κίνα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της λειψυδρίας στον βορρά.
Ένας τεχνητός ποταμός αξίας 59 δισεκατομμυρίων λιρών που μεταφέρει 44,8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού το χρόνο.
Το South-North Water Transfer Project είναι ένα μεγάλο έργο υποδομής πολλών δεκαετιών που στοχεύει να διοχετεύει 44,8 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα γλυκού νερού κάθε χρόνο από τον ποταμό Γιανγκτζέ στη νότια Κίνα στον πιο ξηρό και βιομηχανοποιημένο βορρά μέσω τριών συστημάτων καναλιών.
Το έργο πιστεύεται ότι είναι πάνω από 50 χρόνια στον προγραμματισμό, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2003, αν και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί για τις επόμενες 2 δεκαετίες.
Με περίπου 59 δισεκατομμύρια λίρες που δαπανήθηκαν για το έργο ήδη σύμφωνα με τις παγκόσμιες υποθέσεις, πρόκειται να είναι ένα από τα πιο ακριβά έργα μηχανικής στην ανθρώπινη ιστορία.
Το έργο θα δει τρεις διαδρομές να κατασκευαστούν, για να συνδέσουν τους τέσσερις κύριους ποταμούς της Κίνας, Yangtze, Yellow River, Huaihe και Haihe, απλωμένα στην τεράστια χερσαία μάζα της χώρας και εκτροπή του νερού προς τα βόρεια.
Το Eastern Route Project (ERP) είναι μια αναβάθμιση στο Μεγάλο Κανάλι στον ποταμό Yangtze και θα παίξει μικρό ρόλο στη συνολική παροχή νερού προς τα βόρεια.
Το νερό από τον ποταμό Yangtze θα διοχετευθεί στο κανάλι στο Jiangdu, όπου ένα υπάρχον, γιγαντιαίο αντλιοστάσιο θα αντλήσει στη συνέχεια το νερό κατά μήκος του Grand Canal και μέσω μιας σήραγγας κάτω από τον Κίτρινο Ποταμό και κάτω από ένα υδραγωγείο σε ταμιευτήρες κοντά στην Tianjin.
Η κεντρική διαδρομή, γνωστή ως Μεγάλο Υδραγωγείο, εκτείνεται από τη δεξαμενή Danjiangkou στον ποταμό Han, παραπόταμο του Yangtze, προς το Πεκίνο.
Αυτό το έργο περιελάμβανε την αύξηση του ύψους του φράγματος Danjiangkou από 162 μέτρα σε 176,6 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, για να επιτραπεί η στάθμη του νερού στη δεξαμενή να ανέβει πάνω από 10 μέτρα και η ροή στο κανάλι εκτροπής νερού προς τα κάτω. .
Αυτή η διαδρομή διασχίζει την πεδιάδα της Βόρειας Κίνας. Το κανάλι κατασκευάστηκε για να δημιουργεί συνεχή κατηφορική ροή ώστε να μην απαιτούνται αντλιοστάσια.
Η κατασκευή της κεντρικής διαδρομής ξεκίνησε το 2004. Το 2008, ολοκληρώθηκε το βόρειο τμήμα της κεντρικής διαδρομής μήκους 190 μιλίων με κόστος 2 δισεκατομμύρια δολάρια (1,5 δισεκατομμύρια λίρες).
Υπάρχουν μακροχρόνια σχέδια για εκτροπή περίπου 200 km3/έτος νερού από τα τμήματα έξι ποταμών στη νοτιοδυτική Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Mekong και Tarlung Zangbp στους ποταμούς Yangtze και Yellow και τελικά στις ξηρές περιοχές της βόρειας Κίνας μέσω ενός συστήματος των δεξαμενών, των σηράγγων και των φυσικών ποταμών στην πορεία γνωστή ως δυτική διαδρομή.
Ο εκτοπισμός εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων που προκλήθηκε από αυτό το έργο προκαλεί ανησυχία. Καθώς η περιοχή είναι επιρρεπής σε σεισμούς, υπάρχουν επίσης ανησυχίες για πιθανές εκτεταμένες ζημιές στο σύστημα που θα μπορούσε να δημιουργήσει ένας σεισμός. Αυτό το μέγα έργο έχει επίσης εγείρει συναγερμούς σχετικά με τη διαταραχή του οικοσυστήματος και την απώλεια οικοτόπων.