Αρρωστημένη εφεύρεση: Παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας, σας σκοτώνει και στην πραγματική ζωή
Το «Game Over» θα αποκτήσει μια εντελώς νέα έννοια
Πολλοί είναι εκείνοι που παρότι αγαπούν τα βιντεοπαιχνίδια και παίζουν συχνά, πολλές φορές δεν μπορούν να συγκρατήσουν τα νεύρα τους, με αποτέλεσμα να χάνουν την υπομονή τους και να χαλάει η διάθεσή τους. Μικρό το κακό όμως μπροστά στο να χάσει κανείς την ζωή του παίζοντας ηλεκτρονικά.
Μπορεί να ακούγεται σαν σενάριο σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο ο Palmer Luckey δημιούργησε ένα σετ εικονικής πραγματικότητας το οποίο θα μπορούσε κυριολεκτικά να σας στοιχίσει τη ζωή. Το concept είναι πως αν πεθάνετε στο παιχνίδι, θα πεθάνετε και στην πραγματική ζωή...
Ο Luckey είναι γνωστός ως ο σύγχρονος πατέρας της εικονικής πραγματικότητας, αφού δημιούργησε την Oculus πριν την πουλήσει στο Facebook/Meta του Mark Zuckerberg για 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2014.
Σε μια πιο μακάβρια κατεύθυνση, ο Luckey σχεδίασε το NerveGear για να τιμήσει το anime Sword Art Online.
Μοιάζοντας με ένα θανατηφόρο Meta Quest Pro, το NerveGear διαθέτει τρεις εκρηκτικούς μηχανισμούς που στοχεύουν στον πρόσθιο εγκέφαλο του παίκτη. Σαν ένα είδος σαδιστικής παγίδας Saw, θα ενεργοποιηθούν αν πεθάνετε στο παιχνίδι. Εξηγώντας την ιδέα σε ένα blog post, ο Luckey έγραψε: «Η ιδέα του να συνδέεις την πραγματική σου ζωή με το εικονικό σου avatar πάντα με γοήτευε.
Αυξάνεις αμέσως το διακύβευμα στο μέγιστο επίπεδο και αναγκάζεις τους ανθρώπους να επανεξετάσουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν με τον εικονικό κόσμο και τους παίκτες μέσα σε αυτόν. Τα εντυπωσιακά γραφικά μπορεί να κάνουν ένα παιχνίδι να μοιάζει πιο αληθινό, αλλά μόνο η απειλή σοβαρών συνεπειών μπορεί να κάνει ένα παιχνίδι να μοιάζει αληθινό σε εσάς και σε κάθε άλλο άτομο στο παιχνίδι», είχε γράψει χαρακτηριστικά.
Στο Sword Art Online, οι άνθρωποι που φορούν το NerveGear είναι παγιδευμένοι σε έναν εικονικό κόσμο από έναν τρελό επιστήμονα και πρέπει να παλέψουν σε ένα μπουντρούμι 100 ορόφων για να ελευθερωθούν. Στο anime, σκοτώνεσαι από πομπούς μικροκυμάτων, οι οποίοι, όπως λέει ο Luckey, του προκαλούν πρόβλημα.
Εξηγώντας γιατί χρησιμοποιεί εκρηκτικά φορτία, πρόσθεσε: «Είμαι αρκετά έξυπνος τύπος, αλλά δεν θα μπορούσα να βρω τρόπο να κάνω κάτι τέτοιο να λειτουργήσει, όχι χωρίς να συνδέσω το ακουστικό σε τεράστια κομμάτια του εξοπλισμού».
Σκοπεύει να συνεχίσει να το τελειοποιεί για να προσθέσει έναν μηχανισμό που θα καθιστά αδύνατη την αφαίρεση ή την καταστροφή του NerveGear. Υπάρχουν πολλές αστοχίες που θα μπορούσαν να προκαλέσουν δυσλειτουργία και γι' αυτό λέει: «Δεν έχω βρει τα κότσια να το χρησιμοποιήσω ο ίδιος».
Όσον αφορά το μέλλον του NerveGear, κατέληξε: «Σε αυτό το σημείο, είναι απλώς ένα έργο τέχνης που παραμένει στο γραφείο, μια υπενθύμιση που προκαλεί σκέψη για ανεξερεύνητους δρόμους στο σχεδιασμό παιχνιδιών. Είναι επίσης, απ' όσο γνωρίζω, το πρώτο μη φανταστικό παράδειγμα μιας συσκευής VR που μπορεί πραγματικά να σκοτώσει τον χρήστη. Δεν θα είναι το τελευταίο».
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, το σετ VR δεν είναι διαθέσιμο στο εμπόριο και ευτυχώς είναι μόνο μια ιδέα... προς το παρόν. Παρά τις προειδοποιήσεις του Luckey ότι αυτό δεν θα είναι το τελευταίο θανατηφόρο σετ VR, δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι η Nintendo θα κυκλοφορήσει το NerveGear ως νέο περιφερειακό για το Switch 2.
*Με πληροφορίες από UniladTech