O πόλεμος των… ταμπλετών!

Amazon, Microsoft, Google και φυσικά η Apple με το iPad δεν προλαβαίνουν να ανακοινώνουν η μία καλύτερο προϊόν από της άλλης, προσπαθώντας να κλέψουν όσο πιο μεγάλο μερίδιο από την πιο γρήγορα ανερχόμενη αγορά τεχνολογίας.

O πόλεμος των… ταμπλετών!
4'

Του Παναγιώτη Χριστόπουλου

Κι όμως, έχουν περάσει μόλις 2 χρόνια από τότε που η Apple παρουσίασε το iPad. Είναι τόσα πολλά τα νέα για τα tablet PCs, τόσες πολλές οι εξελίξεις που έχουν συμβεί μέσα σ’ αυτά τα δύο χρόνια (η Apple, για παράδειγμα πρόλαβε κι έβγαλε το iPad 2) που πάμε και στοίχημα ότι πολλοί από εσάς θα πιστεύουν ότι η ιστορία τους είναι πενταετίας και βάλε.

Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για την ταχύτερη αναπτυσσόμενη τεχνολογική αγορά. Είναι μια τρέλα που μοιάζει περίπου με τα χρυσά χρόνια της κινητής τηλεφωνίας, τότε που όλοι αποκτούσαμε το πρώτο μας τηλέφωνο. Δεν ξέρω αν θα αποκτήσουμε όλοι μας και μία ταμπλέτα (ο ίδιος, αν και είμαι κάτοχος ενός iPad 2, ακόμη δεν έχω κατορθώσει να την χρησιμοποιήσω σε όλες αυτές τις φοβερές και τρομερές λειτουργίες που μού υποσχόταν η Apple –και ούτε το έχω ανάγκη, για να πω την αλήθεια), αυτό που ξέρω είναι ότι όλοι όσοι έχουν έστω και την παραμικρή σχέση με την τεχνολογία, ποθούν και μία… Και οι μεγάλες εταιρείες δεν θα μπορούσαν να μείνουν εκτός παιχνιδιού και να αφήσουν την Apple να απολαμβάνει αυτήν την αγορά μόνη της.

Για φέτος μόνο αναμένεται να πωληθούν πάνω από 120 εκατ. ταμπλέτες, ένας αριθμός αυξημένος κατά 85% σε σχέση με πέρσι. Ναι, είναι πολύ εντυπωσιακό το νούμερο. Και ναι, η Apple, η Αmazon, η Google, μέχρι και η Microsoft (που τα μόνα γκατζετάκια που κατασκεύαζε ως σήμερα ήταν –αν εξαιρέσει κανείς το Xbox- μόνο κάτι ποντίκια και κάτι πληκτρολόγια) παρουσιάζουν συνεχώς καινούργια και πιο εντυπωσιακά μοντέλα.

Πιο φτηνό ή πιο ισχυρό;

Δύο είναι οι φιλοσοφίες που κυριαρχούν. Η μία χρησιμοποιεί για όπλο της το value for money. Εκεί παίζει κυρίως η Amazon. Με το Kindle Fire να κοστίζει μόλις 200 δολάρια, κάτω και από την τιμή κόστους του, η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος ποντάρει ότι θα κάνει μεγάλα κέρδη από το γεγονός ότι μαζί με την ταμπλέτα της (που είναι ιδανική για να διαβάζεις βιβλία και να βλέπεις ταινίες και σειρές) θα πουλήσει και συνδρομές στο site της για έναν ετήσιο αριθμό «κατεβασμάτων». Τα λεφτά, δηλαδή, που χάνει από την πώληση του Kindle Fire θα τα βγάλει από την πώληση ταινιών, βιβλίων κλπ.

Η Google, με το Nexus 7 κινείται στην ίδια λογική. Κοστίζει όσο το Kindle Fire και δεν έχει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά ούτε το μέγεθος του iPad. Δεν έχουμε μάθει ακόμη αν και η Google μπαίνει μέσα όπως και η Amazon από το gadget της, αλλά μπορούμε να φανταστούμε και στην δική της περίπτωση γιατί να θέλει να το κάνει. Θέλει παντού να εγκαθιδρύσει το δικό της λειτουργικό, το Android και να προωθήσει τα apps της.

Η Microsoft, πάλι, κινήθηκε πιο κοντά στην άλλη φιλοσοφία: Θα φτιάξει ένα ποθητό tablet PC με μια θήκη που θα μετατρέπεται σε πληκτρολόγιο (και που στην ουσία θα το κάνει κάτι σαν laptop) και θα διαθέτει φοβερά τεχνικά χαρακτηριστικά. Στην ουσία θα κτυπάει την Apple στην ομορφία και στις δυνατότητες και όχι στην τιμή.

To θέμα τώρα είναι τι κάνει η ίδια η Apple. Τον τελευταίο καιρό διέρρευσαν από τους κατασκευαστές που φτιάχνουν τα επιμέρους κομμάτια των συσκευών της πληροφορίες ότι τους ενημέρωσαν πως σύντομα θα φτάσουν οι παραγγελίες για τη νέα της ταμπλέτα. Που θα είναι πιο μικρή (και πιο φτηνή) από το τωρινό iPad. Δηλαδή, θα προσπαθήσει να απαντήσει στις Amazon και Google και να διεκδικήσει την θέση της και σε εκείνο (το πιο φτηνό) φάσμα της αγοράς, ενώ την ίδια ώρα θα διατηρεί την αρχετυπική –και τόσο ποθητή- της ταμπλέτα, το iPad ως το αντίπαλον δέος σε ο,τιδήποτε φτιάξει η Microsoft. Έχουμε πολλά να δούμε ακόμη!

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή