Η Ελλάδα αναστενάζει στα social media

Πως χρησιμοποιούν τα social media οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου;

YOUTUBE ΤΟ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ ΜΕΣΟ – ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ FACEBOOK

Του Δημήτρη Μαλλά

Το YouTube και όχι το Facebook είναι το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα, σύμφωνα τουλάχιστον με τα μέχρι τώρα αποτελέσματα έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, που παρουσίασε στο 10ο συνέδριο της ΕΕΔΕ για την καινοτομία και το ηλεκτρονικό επιχειρείν, η dr. Κ. Φραϋδάκη, το YouTube χρησιμοποιεί το 93% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για το Facebook είναι στο 80%.

Σημειωτέον πως η συγκεκριμένη έρευνα ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου και συνεχίζει να βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ πρόκειται να ολοκληρωθεί στο τέλος Δεκεμβρίου. Συνολικά, μέχρι τώρα, έχουν συμμετάσχει 694 χρήστες του Διαδικτύου, αριθμός που μπορεί να μη φαντάζει ιδιαίτερα μεγάλος, αλλά εκτιμάται ότι είναι ικανοποιητικός για να υπάρξει μία αρκετά καλή εικόνα σε σχέση με τη σχέση των Ελλήνων με τα social media.

Τρίτο πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι το Twitter, όπως θα ανέμεναν πολλοί, αλλά το LinkedIn. Για όσους δεν το γνωρίζουν, πρόκειται για το αποκαλούμενο «Facebook των στελεχών», ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με περισσότερο επαγγελματικό προσανατολισμό, το οποίο μεταξύ άλλων χρησιμοποιείται και για την εξεύρεση εργασίας. Οπότε είναι μάλλον αναμενόμενα τα υψηλά ποσοστά χρήσης του τα τελευταία δύο χρόνια.

Στην τέταρτη θέση είναι οι ιστοσελίδες με reviews προϊόντων από καταναλωτές (59%), τα οποία, σύμφωνα με την άποψη του ELTRUN, αποτελούν μέσο κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου ότι οι επισκέπτες δημοσιεύουν περιεχόμενο.

Στην πέμπτη θέση της λίστας είναι τα blogs, τα οποία χρησιμοποιούν το 53% όσων συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ στην έκτη θέση συναντάμε -επιτέλους- το Twitter, το οποίο χρησιμοποιεί το 48%.

Από τα υπόλοιπα social media, το Instagram χρησιμοποιεί το 28%, το Google+ το 19%, το foursquare είναι στο 5% και το flickr είναι στο 4%.

Όσον αφορά το πως χρησιμοποιούν τα social media, στην περίπτωση του YouTube το 87% δηλώνει ότι ακούει τραγούδια, ενώ ένα αρκετά υψηλό 36% ψάχνει video με γεγονότα της επικαιρότητας.

Στο Facebook είναι ενδιαφέρον ότι κατά μέσο όρο ο κάθε Έλληνας χρήστης έχει κατά μέσο όρο περίπου 250 φίλους, ενώ το 36% γνωρίζει έως και το 50% των φίλων του! Το 72% κάνει συχνά like, ενώ έχει αυξηθεί το chatting από το 39% στο 52%. Μόλις το 18% δηλώνει ότι κάνει σχόλια συχνά, ενώ στο 7% είναι το ποσοστό εκείνων που «ανεβάζουν» συχνά φωτογραφίες και video.

Σχετικές ειδήσεις