Τι ετοιμάζουν οι κατασκευαστές ψηφιακών προϊόντων το 2015
Του Δημήτρη Μαλλά
Επίσης, περιμένουμε να δούμε τα smartphones να εξελίσσονται σε συσκευή διεκπεραίωσης συναλλαγών, όπως περιμένουμε κατηγορίες όπως τα “έξυπνα” βραχιόλια και ρολόγια να γίνονται περισσότερο προσιτά για το ευρύ κοινό.
Για ορισμένους αναλυτές, η σημαντικότερη είδηση της χρονιάς θα είναι η έναρξη της διάθεσης του Apple Watch, παρά το γεγονός ότι παρουσιάστηκε πέρσι. Για άλλους, όμως, η σημαντικότερη είδηση θα είναι η εμφάνιση των νέων Windows 10, της νέας έκδοσης του δημοφιλούς λειτουργικού συστήματος της Microsoft, η οποία καλείται να δείξει ότι συνεχίζει να έχει σημαντικό ρόλο στο οικοσύστημα των ψηφιακών τεχνολογιών. Τα Windows 10 αναμένεται να είναι διαθέσιμα το φθινόπωρο αν και μία πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων τους θα υπάρχει εντός του πρώτου μισού του 2015.
Στο χώρο των φορητών συσκευών, τα βλέμματα είναι στραμμένα στη Samsung που καλείται να δείξει κάτι πολύ καινοτόμο ως διάδοχο του Galaxy S5. Φήμες δεν υπάρχουν και πολλές για τη νέα “ναυαρχίδα” της Samsung που θα δούμε την άνοιξη, αλλά είναι πολύ πιθανό να δούμε κάτι που να παίζει με το concept της κυρτής οθόνης.
Στα smartphones, πάντως, όπως και στα tablets ο ανταγωνισμός θα γίνει ακόμη πιο έντονος, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές (Lenovo, Huawei και Xiaomi) ανεβάζουν ρυθμούς. Το μόνο βέβαιο είναι πως περιμένουμε μοντέλα με χαρακτηριστικά που θα πλησιάζουν τα PCs σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών. Επιπλέον, περιμένουμε να γίνονται λιγότερο ευδιάκριτα τα όρια μεταξύ των tablets και των PCs με αποτέλεσμα να αρχίζουμε να μιλάμε για υπολογιστικές συσκευές με τον καταναλωτή να επιλέγει ποιο μηχάνημα θα χρησιμοποιήσει με βάση τις δικές του ανάγκες.
Η φετινή χρονιά εκτιμάται ακόμη πως θα είναι το έτος που οι συσκευές που φοριούνται (wearables), όπως είναι τα «έξυπνα» ρολόγια (smart watches), θα γίνουν περισσότερο δημοφιλή. Το Apple Watch θα ξεκινήσει να διατίθεται πιθανότατα τον Φεβρουάριο και είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει αρκετό θόρυβο γύρω από τα «έξυπνα» ρολόγια ενισχύοντας τη δημοτικότητα τους. Πάντως, στη συγκεκριμένη κατηγορία θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τις τιμές να γίνονται λίγο περισσότερο προσιτές προκειμένου να αρχίσει να ανεβαίνουν οι πωλήσεις τους. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι είναι απαραίτητη η είσοδος των Κινέζων κατασκευαστών, οι οποίοι είναι και αυτοί που ρίχνουν τις τιμές.
Στις τηλεοράσεις, η τάση είναι κάτι παραπάνω από προφανής και δεν είναι άλλη από την υπερυψηλή ευκρίνεια (Ultra HD) που προσφέρει ακόμη καλύτερη ποιότητα εικόνα. Εδώ όχι μόνο θα δούμε περισσότερα μοντέλα αλλά και πιο προσιτά και πλέον το σημαντικό ερώτημα είναι αν θα υπάρξει αρκετό περιεχόμενο που να αξιοποιεί τις δυνατότητες των νέων μοντέλων.
Τέλος, το 2015 περιμένουμε να υπάρξει και μία ενίσχυση της χρήσης των smartphones ως μέσου πληρωμών. Η έλευση του Apple Pay στην Ευρώπη αναμένεται να είναι ένας παράγοντας που θα ωθήσει τα εμπορικά καταστήματα να αλλάξουν τα τερματικά τους ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν τις ανέπαφες συναλλαγές. Περισσότερα σημεία πώλησης με δυνατότητα για πληρωμές μέσω της τεχνολογίας NFC σημαίνει ότι και οι καταναλωτές θα κάνουν μεγαλύτερη χρήση των κινητών τους για τη διεκπεραίωση των συναλλαγών τους. Αν, μάλιστα, δούμε και περισσότερες υλοποιήσεις σε σημεία όπως είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, τότε η άνοδος θα είναι εντυπωσιακή.