Οι χρήστες …βαριούνται και η Google χάνει μερίδια στην αναζήτηση
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Statcounter, τον Δεκέμβριο του 2014 το 75,3% των Αμερικανών χρηστών του Διαδικτύου χρησιμοποίησε το google.com για κάποια αναζήτηση. Το μερίδιο μοιάζει εντυπωσιακό, αλλά από την άλλη είναι μικρότερο κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 77,3% του Νοεμβρίου και 4 μονάδες σε σχέση με το 79,3% που ήταν το μερίδιο της Google τον Δεκέμβριο του 2013. Το πιο ανησυχητικό για τη Google είναι πως πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό της από το 2008, οπότε και ξεκίνησε η Statcounter να κάνει τη συγκεκριμένη μέτρηση.
Ποιος πήρε το μερίδιο που έχασε η Google; Σίγουρα όχι το Bing της Microsoft που είχε και πτώση, καθώς το 12,5% του Νοεμβρίου έγινε 12,1% τον Νοέμβριο. Ο πραγματικός νικητής ήταν η Yahoo, καθώς το μερίδιο της από 8,6% τον περασμένο Νοέμβριο πήγε στο 10,4% τον Δεκέμβριο! Η αύξηση από μήνα σε μήνα είναι εντυπωσιακή, αλλά έχει μία πολύ καλή εξήγηση: τη συμφωνία της Yahoo με το Mozilla Foundation, σύμφωνα με την οποία, η εξ ορισμού μηχανή αναζήτησης στον Firefox θα ήταν από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου αυτή της Yahoo και όχι το google.com.
Η εξ ορισμού μηχανή αναζήτησης είναι αυτή που χρησιμοποιεί ο browser σε περίπτωση που ο χρήστης πληκτρολογήσει κάποιες λέξεις προς αναζήτηση είτε στη γραμμή διεύθυνσης του προγράμματος είτε στο ειδικό «παραθυράκι» που έχουν αφήσει πολλοί χρήστες να υπάρχει στην πάνω δεξιά πλευρά του browser. Η εξ ορισμού μηχανή αναζήτησης μπορεί να αλλάξει σε όποια επιθυμεί ο χρήστης αλλά θα πρέπει να πάει στις ρυθμίσεις και τις επιλογές του browser για να το κάνει. Η διαδικασία αυτή δεν απαιτεί πάνω από 1 λεπτό για έναν μέσο χρήστη, αλλά πολλοί, ιδίως στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όπως αποδεικνύεται, πολύ απλά ...βαριούνται να την κάνουν!