Ανεβαίνει η δημοτικότητα των «έξυπνων» θερμοστατών
Οι θερμοστάτες που είναι αφενός «έξυπνοι» και αφετέρου συνδέονται στο Διαδίκτυο για λήψη εντολών και αποστολή στοιχείων είναι μία από τις νέες τάσεις στο χώρο του ψηφιακά αυτοματοποιημένοι σπιτιού.
Και σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Berg Insight, το 2014 έκλεισε με τον αριθμό των νοικοκυριών σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική που έχουν εγκατεστημένο έναν «έξυπνο» θερμοστάτη να διπλασιάζεται!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Berg Insight, το 2014 τα νοικοκυριά στις δύο πλευρές του Ατλαντικού με «έξυπνο» θερμοστάτη έφθασαν στα 3,2 εκατ., παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 105% σε σχέση με το 2013. Η αγορά της Βορείου Αμερικής είναι σαφώς μεγαλύτερη καθώς τα νοικοκυριά με «έξυπνους» θερμοστάτες έφθασαν στα 2,5 εκατ. (+107% σε σχέση με το 2013) όταν εκείνα στην Ευρώπη ήταν μόλις 0,7 εκατ. (+96%).
Για το προσεχές μέλλον, η Berg Insight προβλέπει μία μέση ετήσια αύξηση της τάξεως του 64,2% που θα έχει ως αποτέλεσμα στο τέλος του 2019 να υπάρχουν 38,2 εκατ. νοικοκυριά με «έξυπνους» θερμοστάτες, εκ των οποίων 24,6 εκατ. θα είναι στη βόρεια Αμερική και 13,6 εκατ. στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την Berg Insight, οι καταναλωτές στρέφονται προς τους «έξυπνους» θερμοστάτες επειδή προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση όσον αφορά στην ενέργεια, ενώ επιπλέον προσφέρουν υψηλό επίπεδο άνεσης. Από την άλλη πλευρά, οι εταιρείες ενέργειες βλέπουν σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες και εκτιμάται πως θα προσφέρουν πολλά πακέτα. Επιπλέον, στα πλάνα των εταιρειών είναι να προσθέσουμε νέα χαρακτηριστικά και δυνατότητες.
Στη βόρεια Αμερική οι πιο δημοφιλείς κατασκευαστές είναι η Nest, η οποία ελέγχεται από τη Google, η Honeywell και η Ecobee, ενώ στην Ευρώπη η eQ-3 είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής «έξυπνων» θερμοστατών στα νοικοκυριά της Γηραιάς Ηπείρου.