Apple: Τον Απρίλιο το Watch, άνοδος για το iPhone, πτώση για το iPod
Η Apple δείχνει να κερδίζει τo στοίχημα της μεγαλύτερης οθόνης στο iPhone, αλλά η πτώση στις πωλήσεις των iPad αποτελεί έναν λόγο ανησυχίας τη στιγμή κιόλας που ο αμερικανικός κολοσσός ετοιμάζεται να λανσάρει τον Απρίλιο –τελικώς- το «έξυπνο» ρολόι, ήτοι το Apple Watch που αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρεία όσον αφορά το 2015.
Του Δημήτρη Μαλλά
Κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το τρίμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο του 2014 (το α’ του τρέχοντος οικονομικού έτους της Apple), ο Τιμ Κουκ, ο διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού κολοσσού, δήλωσε ότι το Apple Watch θα είναι διαθέσιμο τελικώς τον Απρίλιο. Ο κ. Κουκ υποστήριξε ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τους καταναλωτές, όπως επίσης και ότι ο ίδιος δεν μπορεί να ζήσει χωρίς να φορά διαρκώς το δικό του Apple Watch. Σημειωτέον πως το Watch παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2014 και οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν πως η διάθεση του θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο του 2015. Όμως, τελικώς, θα υπάρξει μία μικρή καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό πλάνο.
Μαζί με το Apple Watch, παρουσιάστηκαν και τα νέα iPhone 6 και 6 Plus, οι πωλήσεις των οποίων κυριολεκτικά «εκτοξεύτηκαν» στο προηγούμενο τρίμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Apple διέθεσε στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα 74,5 εκατ. smartphones της, αριθμός κατά 46% μεγαλύτερος από εκείνον το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.
Τα νέα iPhone ήταν ο βασικός λόγος που τα έσοδα της αμερικανικής εταιρείας για το τρίμηνο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014 αυξήθηκαν κατά 30% στα 74,6 δισ. δολάρια με τα καθαρά κέρδη να παρουσιάζουν άνοδο 38% στα 18 δισ. δολάρια).
Το μόνο ανησυχητικό σημείο είναι η πτώση που υπήρξε στις πωλήσεις των iPad και μάλιστα δεν ήταν το πρώτο τρίμηνο που συμβαίνει αυτό. Συγκεκριμένα, το τελευταίο ημερολογιακό τρίμηνο του 2014, η Apple πούλησε 21,4 εκατ. iPad, αριθμός μειωμένος κατά 22% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 όταν είχαν πουληθεί 26 εκατ. iPad. Στο σύνολο της χρονιάς, η Apple πούλησε 64 εκατ. iPad, αριθμός μειωμένος κατά 14,6% σε σχέση με το 2013. Πρακτικά, η Apple «πληρώνει» σε αυτό το κομμάτι την «κούραση» των καταναλωτών με τα tablets και δεν είναι τυχαίο ότι συνολικά υπάρχει μία ελαφριά πτώση στις πωλήσεις των tablets, σύμφωνα με ορισμένους αναλυτές. Αλλά η Apple είναι αυτή με τη μεγαλύτερη πτώση ενδεχομένως και λόγω ότι οι συσκευές της είναι πιο ακριβές και ο ανταγωνισμός είναι πλέον πολύ έντονος.