Σε πτώση οι πωλήσεις των tablets
Πτωτική πορεία δείχνουν να ακολουθούν σε παγκόσμιο επίπεδο οι πωλήσεις των tablets, καθώς οι χρήστες iPad δεν βλέπουν λόγο για να αλλάξουν τις συσκευές τους, η Samsung δείχνει επίσης να μη μπορεί να «ανεβάσει» τις πωλήσεις και μένουν μόνο τα «ανερχόμενα» Windows tablets για να ανεβάσουν την αγορά.
Του Δημήτρη Μαλλά
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IDC, το δ' τρίμηνο του 2014 οι πωλήσεις tablets έφθασαν στα 76,1 εκατ. τεμάχια, παρουσιάζοντας πτώση 3,2% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Μάλιστα, σύμφωνα με την Canalys, η πτώση είναι σημαντική μεγαλύτερη της τάξεως του 12% στα 67 εκατ. tablets, ενώ υπάρχει και η αντίθετη άποψη που έχει η Strategy Analytics που αναφέρει αύξηση 1% στα 78,3 εκατ. τεμάχια. Η διαφοροποίηση μεταξύ των εταιρειών οφείλεται στον χαρακτηρισμό που δίνουν στις συσκευές καθώς πλέον υπάρχουν πολλά μοντέλα που κινούνται κάπου ανάμεσα σε tablets και φορητούς υπολογιστές και τα οποία έχουν ενισχύσει πολύ τη δημοτικότητα τους.
Πάντως, με βάση τα στοιχεία της IDC, στο δ' τρίμηνο του 2014 στην πρώτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών βρέθηκε η Apple με ένα μερίδιο της τάξεως του 28,1% (αλλά πτώση 17,8% στις πωλήσεις σε ετήσια βάση στα 21,4 εκατ. τεμάχια) και στη δεύτερη η Samsung με μερίδιο 14,1% (αλλά επίσης πτώση 18,4% στις πωλήσεις στα 11 εκατ. τεμάχια). Στην τρόιτη θέση αλλά σε μεγάλη απόσταση ήταν η Lenovo με 4,8% μερίδιο αγορά και αύξηση 9,1% στις πωλήσεις στα 3,7 εκατ. tablets. Στην τέταρτη θέση είναι η Asus με 4% μερίδιο και μείωση 24,9% στις πωλήσεις στα 3 εκατ. τεμάχια, ενώ την πεντάδα κλείνει η Amazon με 2,3% μερίδιο και 1,7 εκατ. πωληθέντα tablets (-69,9%).
Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, σύμφωνα με τη Strategy Analytics, η κυριαρχία του Android στα tablets είναι απόλυτη με ένα μερίδιο που έφθασε στο δ' τρίμηνο στο 66% με το iOS να είναι στο 27% και τα Windows στο 7%. Όμως, το γεγονός ότι πριν από ένα χρόνο τα Windows ήταν στο 4%, η άνοδος που υπάρχει είναι σημαντική και εκτιμάται ότι θα δούμε το μερίδιο του συγκεκριμένου λειτουργικού συστήματος να αυξάνεται ιδίως όταν θα ξεκινήσει και η διάθεση των Windows 10.
Σύνολο έτους
Συνολικά για το 2014, η αγορά των tablets παρουσίασε μία μικρή αύξηση της τάξεως του 4,4%, ποσοστό που απέχει σημαντικά από τα διψήφια ποσοστά άλλων ετών και δείχνει μία στροφή των καταναλωτών προς άλλες συσκευές. Γενικότερα, η αγορά των tablets αναμένεται να έχει αναταράξεις, δεδομένου ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να «αποφεύγουν» τα tablets των 7 ιντσών, δεδομένου ότι τα smartphones μεγαλώνουν πλέον και έχουν οθόνες άνω των 5,5 ιντσών.
Σύμφωνα με την IDC, το 2014 πωλήθηκαν 229,6 εκατ. tablets, εκ των οποίων το 27,6% ήταν Apple και το 17,5% ήταν Samsung. Από εκεί και πέρα, στην τρίτη θέση ήταν η Asus με 5%, στην τέταρτη η Lenovo με 4,9% και την πεντάδα έκλεισε η Amazon με 1,4%. Το γεγονός ότι η πέμπτη εταιρεία έχει τόσο μικρό μερίδιο και ότι οι εκτός πεντάδας κατασκευαστές είχαν ένα συνολικό μερίδιο της τάξεως του 43,6% αποτελεί μία σαφή ένδειξη για το πόσο κατακερματισμένη είναι η παγκόσμια αγορά των tablets.