Κινητό και Internet από το Δημοτικό!
Του Δημήτρη Μαλλά
Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των τελευταίων στοιχείων της έρευνας Web ID της Focus Bari για την περίοδο Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2014. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της έρευνας, η οποία αφορά κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα, δεν είναι άλλο από το ότι το 22,3% των αγοριών ηλικίας 7-12 ετών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ στα κορίτσια το ποσοστό φθάνει στο 19,4%. Μάλιστα, στις ηλικίες 7-9 ετών, το 10,6% των αγοριών και το 8% των κοριτσιών έχει κινητό τηλέφωνο, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στις ηλικίες 10-12 ετών είναι 34% (αγόρια) και 30,8% (κορίτσια).
Εξίσου ενδιαφέρον είναι ότι η διείσδυση του Διαδικτύου στους μαθητές του Δημοτικού κυμαίνεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα δεδομένου πως, σύμφωνα πάντα με τη Web ID, το 86% των παιδιών 7-12 ετών χρησιμοποιεί το Internet, ποσοστό που διαμορφώνεται στο 78,6% στις ηλικίες 7-9 ετών και στο εντυπωσιακό 93,3% για τα παιδιά 10-12 ετών.
Σε συνολικό επίπεδο, το 69,7% των Ελλήνων ηλικίας 13-74 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με το ποσοστό πάντως να παραμένει σταθερό στα τελευταία τρίμηνα, ενώ στο 60,4% ανέρχεται το ποσοστό εκείνων που σερφάρουν σε καθημερινή βάση.
Στις νεαρές ηλικίες, τα ποσοστά είναι πραγματικά εντυπωσιακά: στις ηλικίες 13-17 ετών, η διείσδυση του Διαδικτύου φθάνει στο 96,9%, στις ηλικίες 18-24 ετών είναι στο 98,1% και στην κατηγορία 25-34 ετών είναι στο 93,5%, ενώ υψηλό χαρακτηρίζεται και το 83% στην κατηγορία 35-44 ετών.
Κατά μέσο όρο, οι Έλληνες χρήστες σερφάρουν 135 λεπτά, ενώ το βασικό μέσο πρόσβασης είναι ο φορητός υπολογιστής (41,9%). Σε υψηλά επίπεδα είναι και το smartphone με 31,1% όπως και ο σταθερός υπολογιστής με 30,2%, ενώ tablet χρησιμοποιεί μόλις το 10,8%. Σε πολύ χαμηλά επίπεδα είναι η τηλεόραση με ποσοστό μόλις 0,6% παρά το γεγονός ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των τηλεοράσεων με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο.
Όπως είναι αναμενόμενο, το 52,4% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου έχει κάποιο λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης με το Facebook να κυριαρχεί με 48,3%. Το ποσοστό χρήσης των social media φθάνει στο 69,3% στους χρήστες ηλικίας 13-44 ετών.
Όσον αφορά στις αγορές μέσω Διαδικτύου, το 23,7% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει online. Τους τελευταίους 6 μήνες, οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου πραγματοποίησαν κατά μέσο όρο 5,6 αγορές, δαπανώντας κατά μέσο όρο 429 ευρώ.