Η Sony… αλλάζει
Του Δημήτρη Μαλλά
Μιλώντας στους αναλυτές, ο κ. Χιράι, ο οποίος είναι στο «τιμόνι» του ομίλου Sony τα τελευταία 2 χρόνια, τόνισε ότι επιθυμεί να επικεντρωθεί σε τομείς όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια κέρδους. Και αυτοί οι τομείς είναι το Playstation, η ψυχαγωγία (σ.σ. η Sony Pictures είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στον κινηματογραφικό κλάδο) και κατηγορίες προϊόντων όπως οι αισθητήρες για φωτογραφικές μηχανές (Image sensors). Αυτός είναι και ο λόγος που η Sony προχωρά στην απόσχιση του τομέα προϊόντων αναπαραγωγής video και ήχου, όπου η πιο γνωστή οικογένεια προϊόντων είναι τα διάσημα Walkman. Η νέα εταιρεία θα ξεκινήσει να λειτουργεί τον Οκτώβριο και θα είναι πλήρης θυγατρική της Sony μεν, αλλά ξεχωριστή εταιρεία δε.
Ξεχωριστή εταιρεία είναι, εδώ και μερικούς μήνες και ο τομέας των τηλεοράσεων όπως, φυσικά, και των smartphones (Sony Mobile), τα οικονομικά αποτελέσματα των οποίων δεν είναι αυτά που θα ήθελε η διοίκηση του ομίλου, δεδομένου και του έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει και στις δύο αυτές κατηγορίες προϊόντων. Γι' αυτό και ο κ. Χιράι, όταν ερωτήθηκε σχετικά, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο πώλησης αυτών των δύο δραστηριοτήτων. Άλλωστε, δεν έχουν περάσει παρά μερικοί μήνες από τότε που η Sony πούλησε τη δραστηριότητα της στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών (Vaio). Το αξιοσημείωτο είναι πως ο κ. Χιράι, παρά το «σπάσιμο» των δραστηριοτήτων της Sony Electronics σε μικρότερες εταιρείες επιμένει στην ενιαία προσέγγιση της καταναλωτικής αγοράς, το οποίο αποκαλείται One Sony.
Οι φήμες για την «αποχώρηση» από τις τηλεοράσεις και τα smartphones υπάρχουν εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά ήταν η πρώτη φορά που ο επικεφαλής του ιαπωνικού ομίλου άφησε ανοικτό ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Από την άλλη πλευρά, οι τηλεοράσεις αποτελούν σήμα κατατεθέν για τη Sony και η αποχώρηση από αυτή την κατηγορία θα αποτελούσε ένα σημαντικό «πλήγμα» στην εικόνα του ιαπωνικού κολοσσού.