GfK: Χρονιά των έξυπνων ρολογιών το 2015
Εντυπωσιακή άνοδο των πωλήσεων συσκευών που φοριούνται στο χέρι (wearables) προβλέπει για τη φετινή χρονιά η γνωστή εταιρεία ερευνών GfK, σύμφωνα με την οποία, το 2015 θα πωληθούν συνολικά 51,2 εκατ. τέτοιου είδους συσκευές, αριθμός τριπλάσιος σε σχέση με τα 17,6 εκατ. του 2014.
Το 2014, ο κύριος όγκος των πωλήσεων αφορούσε συσκευές παρακολούθησης βιομετρικών δεδομένων (smartbands ή health & fitness trackers όπως τα αναφέρει η GfK) καθώς διετέθησαν συνολικά 13,5 εκατ. τέτοιου είδους συσκευές και μόλις 4,1 εκατ. smartwatches. Αυτό αποδίδεται αφενός στις χαμηλότερες τιμές των smartbands όπως και στο γεγονός ότι, όπως αναφέρει σχετική έρευνα της GfK, η πλειονότητα των καταναλωτών θεωρεί ότι το activity tracking αποτελεί την πλέον σημαντική λειτουργία μιας συσκευής wearable – συμπεριλαμβανομένων και των smartwatch – τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Όμως, η κατάσταση αναμένεται να αλλάξει το 2015 –λόγω και της έλευσης του Apple Watch- και αναμένεται να πουληθούν 26,1 εκατ. smartwatches και 25 εκατ. smartbands.
Γενικότερα, πάντως, οι δύο υποκατηγορίες συγκλίνουν με τους κατασκευαστές smartbands να παρουσιάζουν νέα μοντέλα τα οποία ενσωματώνουν έξυπνες λειτουργίες, όπως ενημερώσεις και μηνύματα. Επιπλέον πολλά νέα έξυπνα ρολόγια (smartwatches) έχουν πλέον αισθητήρες καρδιακών παλμών και δυνατότητες καταγραφής δραστηριότητας και συνεπώς προωθούνται ως υβριδικές συσκευές fitness.
Η GfK αναμένει ότι η αγορά των έξυπνων ρολογιών (smartwatches), συγκεκριμένα, θα μεγαλώσει σημαντικά, ενισχυμένη και από την ανερχόμενη υποκατηγορία των ανεξάρτητων συσκευών οι οποίες θα περιλαμβάνουν κάρτα SIM για την απευθείας σύνδεση σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας - καθιστώντας τις συγκεκριμένες συσκευές πιο συγγενικές με τα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones). Η έρευνα1 της GfK κατέγραψε ότι πάνω από τους μισούς (56%) κατόχους smartphones, οι οποίοι ερωτήθηκαν σε πέντε χώρες, θεωρούν ότι αυτό αποτελεί μια σημαντική δυνατότητα η οποία καθιστά πιο πιθανή την αγορά ενός έξυπνου ρολογιού (smartwatch), καθώς τους δίνει την «ελευθερία» να αφήσουν το smartphone στο σπίτι τους. Επιπρόσθετα, η ανάπτυξη της αγοράς των wearables είναι πιθανό να ενισχυθεί από πιο «μοντέρνες» (fashionable designed) συσκευές (πχ. αναλογικά έξυπνα ρολόγια (smartwatches)) ή αισθητήρες που περιλαμβάνονται σε κοσμήματα, τα οποία θα είναι πιο προσιτά για το γυναικείο κοινό - ένα σημαντικό τμήμα της αγοράς το οποίο έχει παραμείνει ανέγγιχτο μέχρι στιγμής.