ΕΚΠΟΙΖΩ: Πλήθος παραβιάσεων από τους καταχωρητές domain names
Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών για την Ποιότητα Ζωής, επικρατεί μια άναρχη κατάσταση με αποτέλεσμα να θίγονται τα οικονομικά συμφέροντα του καταναλωτή.
Ειδικότερα, όσοι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν μια ιστοσελίδα με κατάληξη .GR, θα έρθουν αντιμέτωποι με πολλές αυθαιρεσίες των εταιρειών που μεσολαβούν για να κατοχυρώσουν το αντίστοιχο domain name.
Τα ευρήματα της έρευνάς μας, (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2015), έδειξαν ότι από το σύνολο των 444 εγγεγραμμένων καταχωρητών (με βάση το μητρώο της ΕΕΤΤ) που ελέγχθηκαν:
Μόνο οι 50 (11%) έχουν σωστά τις βασικές πληροφορίες που αναζητάει ένας καταναλωτής, όπως το κόστος μαζί με το ΦΠΑ, τη διάρκεια της υπηρεσίας που είναι διετής κλπ.
Οι 267 (60%) δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους καταναλωτές, είτε γιατί δεν έχουν καθόλου ιστοσελίδα, είτε γιατί δεν παρέχουν υπηρεσίες κατοχύρωσης domain names, είτε γιατί δεν έχουν τις βασικές πληροφορίες κόστους και διάρκειας που αναζητάει ένας καταναλωτής.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου έχουν καταχρηστικά προεπιλεγμένες υπηρεσίες και αυθαίρετες χρεώσεις.
Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας έγιναν γνωστά στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) που είναι η αρμόδια εποπτική Αρχή, και την καλέσαμε να ελέγξει, όπως υποχρεούται, τον κλάδο και να επιβάλει τη νομιμότητα, ώστε να απαλειφθούν όλες οι αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές των εταιρειών αυτών.
Τι να προσέχουν οι καταναλωτές
Οι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν κάποιο domain name θα πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν κάνουν τη σύγκριση τιμών μεταξύ των διάφορων εταιρειών. Ιδίως πρέπει να:
-γνωρίζουν εάν το domain name που αγοράζουν είναι ετήσιο ή διετές (το .GR είναι διετές).
-υπολογίζουν πάντα το τελικό κόστος που προκύπτει προσθέτοντας το ΦΠΑ.
-μην πληρώνουν επιπλέον χρεώσεις για τις οποίες δεν είναι σίγουροι ως προς την υπηρεσία που λαμβάνουν.
Επιπλέον, όσον αφορά τις γενικότερες αγορές από το Ίντερνετ, οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:
Οι τιμές των προϊόντων/υπηρεσιών πρέπει να είναι τελικές, συμπεριλαμβάνοντας δηλαδή το ΦΠΑ.
Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν προεπιλεγμένες χρεώσεις, όπου θα πρέπει ο καταναλωτής να «ξεκλικάρει» την πρόσθετη υπηρεσία ή προϊόν.
Οι χρεώσεις για τη χρήση πιστωτικής κάρτας ή μεταφορικών εξόδων θα πρέπει να φαίνονται ξεκάθαρα στο καλάθι αγορών πριν ολοκληρωθεί η παραγγελία.
Τέλος, καλούμε τους καταναλωτές να μας ενημερώσουν σε περίπτωση που εντοπίσουν εταιρείες που παραβαίνουν τους παραπάνω κανόνες. Μπορούν να μας απευθυνθούν στο info@ekpizo.gr και στο τηλεφωνικό κέντρο 2103304444.