Qrator: Μοιραστείτε και θαυμάστε δημιουργίες από όλο τον κόσμο
Από σήμερα οι δημιουργικοί επαγγελματίες και χομπίστες σε όλο τον κόσμο αλλά και όλοι όσοι ενδιαφέρονται για δημιουργικές ιδέες και έργα έχουν το δικό τους χώρο στο απέραντο διαδίκτυο.
Της Μαρίνας Πρωτονοταρίου
Η επαναστατική και πολλά υποσχόμενη ελληνική πλατφόρμα το Qrator, (web & mobile) ήρθε για να προβάλει και να συνδέσει δημιουργικούς ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη και είναι από σήμερα live και ανοιχτή στο κοινό. Η πλατφόρμα, οι λειτουργίες και η φιλοσοφία της, παρουσιάστηκαν επισήμως για πρώτη φορά σήμερα, σε μία συνέντευξη τύπου με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Στόχος της πλατφόρμας είναι να λειτουργήσει σαν ένα social media εστιασμένο στη δουλειά των δημιουργών για να συμβάλει στη διασύνδεση μεταξύ τους αλλά και με το πλατύ κοινό που ενδιαφέρεται για δημιουργικές ιδέες και δουλειές. Σήμερα βρίσκονται στο Qrator οι δουλειές 300 δημιουργών από 25 χώρες και στόχος των ιδρυτών είναι να φτάσουν στους επόμενους μήνες τους 1500 δημιουργούς και τα 150.000 μέλη.
To Qrator είναι μία ελληνική ιδέα, που βρήκε πολύ γρήγορα υποστηρικτές παγκόσμια. Ως επιχείρηση, ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2011 στην Αγγλία και χρηματοδοτήθηκε το Δεκέμβριο του 2014 από ξένους και Ελληνες επενδυτές. Συγκεκριμένα, από το PJ TechCatalyst, που διαχειρίζεται επενδυτικά κονδύλια της τράπεζας Πειραιώς και του European Investment Fund, και ξένους angel investors από την Αμερική, την Αυστραλία και τον Καναδά. Όλη η λειτουργία και ανάπτυξη γίνονται από Έλληνες επαγγελματίες στα Χανιά και την Αθήνα.
Όπως ανέφερε ο κ. Νικόλας Ιωαννίδης ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Qrator: «Η οικονομική κρίση δημιουργεί μια καθοδική σπείρα η οποία δημιουργεί μια δίνη που σπρώχνει τα πράγματα προς τα κάτω. Το Qrator αλλάζει τη φορά της σπείρας δίνοντας τη δυνατότητα για μια ανοδική πορεία δημιουργίας».
Ο Νικόλας Ιωαννίδης μίλησε για τους άμεσους και μεσοπρόθεσμους στόχους, σε μια εντοπισμένη αγορά 3,5 εκατομμυρίων ανερχόμενων δημιουργών, και περίπου 350 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν πάθος με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. «Άμεσος στόχος μας είναι να φτάσουμε μέχρι το τέλος του καλοκαιριού τους 1.500 δημιουργούς και 150.000 καταναλωτές δημιουργικού περιεχομένου. Στη συνέχεια όταν φτάσουμε μια κρίσιμη μάζα από μέλη, θα λανσάρουμε υπηρεσίες : (α) ευρέσεως ταλέντων, δηλαδή: ανοίγω ένα espresso bar και ψάχνω για baristas που κάνουν latte art, θα χρησιμοποιήσω εργαλεία στο Qrator για να βρω τους baristas και να τους προσλάβω (β) προώθησης και στατιστικών στοιχείων, που βοηθούν τους δημιουργούς να συνδεθούν περαιτέρω με το κοινό που τους ταιριάζει. Οι υπηρεσίες αυτές κατά περίπτωση, μπορεί να είναι και συνδρομητικού χαρακτήρα».
Μιλώντας για το εγχείρημα, είπε: «Πρόκειται για μια παγκόσμια, δημιουργική κοινότητα, που αποτελείται από ταλαντούχους δημιουργούς και το κοινό τους. Το Qrator εφαρμόζει πετυχημένους μηχανισμούς κοινωνικής δικτύωσης, που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο διάδρασης μεταξύ των μελών της. Τη γέννηση και ανάπτυξη της ανερχόμενης δημιουργικής κοινότητας του Qrator, συμβολίζουμε με μια σπείρα. Είναι η σπείρα που σχηματίζεται από τα ονόματα ιδρυτικών μελών, μεταξύ των οποίων και δημιουργών από όλο τον κόσμο. Έχουμε ένα πολύ ευρύ φάσμα από δημιουργούς. Δημιουργούς που φτιάχνουν ποδήλατα στο Σαν Φρανσίσκο, κεραμίστες από τη Μεγάλη Βρετανία, bakers από το Brooklyn, street artists από την Αθήνα, εικονογράφους από τη Γαλλία και πολλούς άλλους».
Πώς λειτουργεί
Το Qrator δίνει δωρεάν βήμα στους δημιουργικούς επαγγελματίες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, ενισχύοντας το ψηφιακό τους αποτύπωμα και άρα το Brand τους, με ένα μοναδικό και φιλικό προς το χρήστη τρόπο. Έτσι, αυξάνουν τις ευκαιρίες διάθεσης των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Στο Profile του ένας δημιουργός αναρτά μία κεντρική φωτογραφία, το avatar του, το διακριτικό του τίτλο, τη περιοχή στην οποία βρίσκεται, ένα σύντομο βιογραφικό, λέξεις κλειδιά για να τον βρίσκουν πιο εύκολα, συνδέει τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία έχει λογαριασμό, την ιστοσελίδα του. Ένα post μπορεί να συνδυάζει πολλαπλές πηγές (Instagram, YouTube, Tumblr, Vimeo, HardDrive, Web κ.α.), προσφέροντας έτσι πιο ζωντανό, διαδραστικό περιεχόμενο.
Στο Work ο δημιουργός μπορεί να αναρτήσει περιεχόμενο γύρω από τα προϊόντα, τις υπηρεσίες που παρέχει, την ταυτότητα και τη φιλοσοφία του, τη μέθοδό του, τα εργαλεία, τα υλικά, τους συνεργάτες, το χώρο του. Στο Culture μπορεί να δείξει την κουλτούρα του, αναρτώντας οπτικοακουστικό περιεχόμενο που τον ορίζει. Να επικοινωνήσει δηλαδή στην κοινότητα, αυτό, που ο Αμερικανός marketer Simon Sinek περιγράφει ως το συναίσθημα, το γιατί κάνει αυτό που κάνει, το Brand DNA του. Τα μέλη της κοινότητας μπορούν να τον ακολουθήσουν κάποιον επαγγελματία, να συνδεθούν μαζί του και να ανταλλάξουν ιδιωτικά μηνύματα.
Αλλά στο Qrator δεν παρουσιάζονται μόνο επαγγελματίες δημιουργοί., μπορεί ο καθένας να φτιάξει περιεχόμενο. «Πιστεύουμε ότι η δημιουργία είναι η κινητήρια δύναμη του αύριο. Πιστεύουμε επίσης ότι η δημιουργικότητα δεν είναι ένα χάρισμα για τους λίγους. Πιστεύουμε ότι όλοι μέσα μας κρύβουμε ένα δημιουργό» συμπλήρωσε ο Νικόλας Ιωαννίδης. «Για να καλλιεργήσουμε μία δημιουργική κοινότητα πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους να εκφράσουν αυτή την πλευρά τους. Στο Qrator μπορούμε όλοι να αναρτήσουμε τα οπτικοακουστικά μας ερεθίσματα. Είμαστε δημιουργοί ερεθισμάτων για τους δημιουργούς, και το Qrator λειτουργεί σαν ένας ενισχυτής έμπνευσης».
Η εταιρία
To Qrator (www.qrator.com) είναι μια νέα, δωρεάν καθημερινή πλατφόρμα branding, που παρέχει στους δημιουργικούς επαγγελματίες –από street artists και baristas μέχρι καλλιτέχνες και σχεδιαστές- τη δυνατότητα να αναπτύξουν το κοινωνικό και επαγγελματικό τους δίκτυο, αυξάνοντας έτσι τις πωλήσεις των αγαθών και των υπηρεσιών τους.
Μέσω αυτής της καινοτόμου πλατφόρμας, ο δημιουργός μπορεί να παρουσιάζει τις δημιουργίες του σε ολόκληρο τον κόσμο και να προωθεί το brand του με ένα μοναδικό και φιλικό προς το χρήστη τρόπο.
H βασική ομάδα του Qrator τους τελευταίους μήνες εργάστηκε ακούραστα στα κέντρα επιχειρήσεων στο Λονδίνο, την Αθήνα και τα Χανιά, για το λανσάρισμά του. Η αρχή γίνεται από την Ελλάδα. Ακολουθούν Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Βερολίνο, Σύδνεϋ κι αμέσως μετά Νέα Υόρκη, Βαρκελώνη, Λονδίνο, Σαο Πάολο, Άμστερνταμ, Τόκυο, Παρίσι, Μιλάνο.
Με έδρα το Λονδίνο και εντεταλμένους συνεργάτες σε πόλεις-κλειδιά ανά την υφήλιο, αρχής γενομένης από την Αθήνα, γενέτειρα του ιδρυτή και CEO της εταιρίας, Νικόλα Ιωαννίδη, το Qrator απευθύνεται σε 3,5 εκατομμύρια ταλαντούχους δημιουργούς και 320 εκατομμύρια ανθρώπων που έχουν πάθος με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, και φιλοδοξεί να γίνει σημείο αναφοράς της σύγχρονης σκεπτόμενης, δημιουργικής κοινότητας.