Στο LinkedIn αναζητούν εργασία οι Έλληνες
Του Δημήτρη Μαλλά
Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότερα από 31.000 άτομα που αναζητούν εργασία, όπως και πάνω από 4100 εργοδότες από 26 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Και ένα από τα βασικά συμπεράσματα ήταν ότι από τα social media, το LinkedIn παραμένει παγκοσμίως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για επαγγελματικούς σκοπούς, τόσο για τους εργοδότες (61%) όσο και για τους υποψηφίους (34%), ενώ το Facebook είναι το δίκτυο που προτιμούν οι χρήστες για την κοινωνική τους δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της διαμόρφωσης του προσωπικού τους brand.
Σημειώνεται ότι το LinkedIn είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε επαγγελματίες που θέλουν να δημιουργήσουν μία επαγγελματική εικόνα και να δικτυωθούν, Ταυτόχρονα, όμως, είναι και το μέσο όπου χιλιάδες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο δημοσιεύουν τις αγγελίες τους για θέσεις εργασίας. Κάτι που συμβαίνει και στην Ελλάδα.
Στη χώρα μας το LinkedIn είναι το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείται για αναζήτηση εργασίας με ποσοστό 36%. Η έρευνα της Adecco δείχνει ότι είναι και το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης και σε επίπεδο προσωπικής χρήσης με 77,8% έναντι 56,8% αν και αυτό μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι το δείγμα της έρευνας ήταν άνθρωποι που αναζητούσαν εργασία και πλέον η παρουσία στο LinkedIn θεωρείται εκ των ουκ άνευ για όσους επαγγελματίες ψάχνουν για δουλειά.
Σύμφωνα με την έρευνα, μεταξύ αυτών που χρησιμοποιούν μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το LinkedIn χρησιμοποιείται σε σαφώς μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με το Facebook και το Twitter για τη διαμόρφωση του προσωπικού brand των χρηστών, για την αποστολή βιογραφικών, την επαγγελματική δικτύωση, την αναζήτηση εργασίας, την υποβολή αιτήσεων σε ανοιχτές θέσεις εργασίας, την έρευνα σε σελίδες εργοδοτών, τον έλεγχο της φήμης των εργοδοτών αλλά και των υπευθύνων στελέχωσης.
Η έρευνα δείχνει ακόμη ότι για όσους αναζητούν εργασία, η πιθανότητα να έρθουν σε επαφή με έναν εργοδότη αυξάνεται ανάλογα με τον αριθμό των κοινωνικών δικτύων που χρησιμοποιούν: όταν ένας υποψήφιος είναι ενεργός σε ένα κοινωνικό δίκτυο, έχει 16% πιθανότητες να έρθει σε επαφή με κάποιον εργοδότη, όταν όμως ο υποψήφιος χρησιμοποιεί και τις πέντε κύριες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Google Plus), οι πιθανότητες να έρθει σε επαφή με κάποιον εργοδότη εκτοξεύονται στο 46%.