Social media: Η συμπεριφορά των Ελλήνων

Δημοφιλή τα social media αλλά ανενεργοί οι Έλληνες χρήστες

Social media: Η συμπεριφορά των Ελλήνων
4'

Του Δημήτρη Μαλλά

Η διείσδυση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να κυμαίνεται σε αρκετά υψηλά επίπεδα και στην Ελλάδα (σ.σ. αγγίζει το 60% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Web ID της Focus Bari) αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι Έλληνες χρήστες κάνουν διαρκώς posts και tweets. Το αντίθετο θα έλεγε κανείς, καθώς σχεδόν οι μισοί (48%) Έλληνες χρήστες δηλώνουν «χρησιμοποιώ το Facebook απλώς για να παρακολουθώ τους φίλους μου». Αντίστοιχα, ένα διόλου ευκαταφρόνητο 25% των Ελλήνων χρηστών του Twitter αναφέρει ότι απλώς παρακολουθεί τις εξελίξεις όπως εμφανίζονται στο συγκεκριμένο μέσο χωρίς να κάνει τίποτα!

Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και παρουσιάστηκε πρόσφατα από τη δρ. Κ. Φραϊδάκη. Η έρευνα έχει τίτλο «Η Αξιοποίηση του Online Marketing από τους Έλληνες καταναλωτές» και ένα ακόμη συμπέρασμα είναι πως η εμπορική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή.

Facebook

Όσον αφορά στο Facebook, η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το smartphone είναι η προτιμητέα συσκευή πρόσβασης, καθώς το 62% όσων συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι χρησιμοποιούν καθημερινά το app του Facebook, ενώ το 53% «μπαίνει» καθημερινά και μέσω του web. Επίσης, το 58% δηλώνει ότι κάνει like και το 54% κάνει chat, αλλά μόλις το 20% κάνει share, ενώ το ποσοστό αυτών που σχολιάζουν είναι αρκετά χαμηλό: 15%.

Παρά την έμφαση που έχουν δώσει πολλές εταιρείες στην προώθηση τους μέσω των social media και ιδίως του Facebook, μόλις το 19% κάνει like σε σελίδες με εμπορικό περιεχόμενο, 12% σε σελίδες εταιρειών και 9% σε σελίδες προϊόντων. Οι διαγωνισμοί φαίνεται πως έχουν κουράσει καθώς μόλις το 8% απάντησε ότι συμμετέχει.

Το Facebook καλύπτει κυρίως ανάγκες επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, καθώς το 58% δηλώνει ότι το χρησιμοποιεί για να επικοινωνεί με τους φίλους και την οικογένεια του και το 45% για να χαλαρώνει, ενώ μόλις το 22% το χρησιμοποιεί για να βρει πληροφορίες για μία αγορά που θέλει να κάνει.

Αξιοσημείωτο είναι πως το 23% ανησυχεί πως χάνει ...χρόνο στο Facebook, ενώ το 45% φοβάται πως οι ειδήσεις που διαβάζει δεν είναι αξιόπιστες. Επίσης, για το 20% υπάρχει η ανησυχία ότι παραβιάζεται η προσωπική ζωή του.

Twitter

Όσον αφορά στο Twitter, φαίνεται πως τα capital controls βοήθησαν στην ενίσχυση της δημοτικότητας του, καθώς το 45% απάντησε πως εξοικειώθηκε περισσότερο με το μέσο μετά την επιβολή των ελέγχων κεφαλαίου και τις εξελίξεις που υπήρξαν. Επίσης, μετά τα capital controls το 39% δήλωσε ότι άρχισε να ακολουθεί λογαριασμούς ενημερωτικών sites και το 22% αύξησε τις επισκέψεις του στο μέσο. Από την άλλη, μόλις το 14% δηλώνει ότι κάνει like ή χαρακτηρίζει κάποιο tweet ως αγαπημένο, ενώ χαμηλά (13%) είναι και τα ποσοστά αυτών που κάνουν tweets ή μοιράζονται κάποιο σχόλιο ή video.

YouTube

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι το 92% των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου, τουλάχιστον με βάση το δείγμα της έρευνας στην οποία μετείχαν 1200 χρήστες, ακούει μουσική μέσω του YouTube και το 41% ψάχνει συχνά τραγούδια για να τα κάνει post στο Facebook, ενώ το 79% αναζητεί video της καθημερινότητας. Όμως, για τις εταιρείες που προβάλλουν διαφημίσεις στο YouTube, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το 67% πατάει “skip”, ενώ μόλις το 11% παρακολουθεί συχνά τις διαφημίσεις που παίζουν πριν από το video. Επιπλέον, μόλις το 12% επισκέπτεται συχνά τις διαφημίσεις που εμφανίζονται στο πλάι. Ακόμη, μόλις το 22% παρακολουθεί συχνά το κανάλι μίας εταιρείας.

Email

Ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα είναι η σχετική υψηλή αποτελεσματικότητα που έχει το email marketing. Το 30% των χρηστών δηλώνει ότι δίνει συχνά το email του προκειμένου να λαμβάνει newsletters, ενώ το 27% απάντησε ότι ανοίγει συχνά τα emails που λαμβάνει. Επιπλέον, 8% δηλώνει ότι αγοράζει συχνά από τις διαφημίσεις που λαμβάνει σε newsletters.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή