Πόσοι είναι τελικά οι χρήστες των ελληνικών social media;
Του Δημήτρη Μαλλά
Τουλάχιστον, αυτή είναι η εικόνα, βάσει των τελευταίων στοιχείων του monitor, της υπηρεσίας της Sidebar, που παρακολουθεί τις τάσεις και τις εξελίξεις στο χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, την 1/1/2016 υπήρχαν 6.744.991 λογαριασμοί από Έλληνες χρήστες στο Facebook, όταν το αντίστοιχο νούμερο την 1/1/2015 ήταν στα 6.016.464.
Στο Twitter, προστέθηκαν μέσα στο 2015 περισσότεροι από 100.000 νέοι λογαριασμοί, καθώς από 462.088 που ήταν την 1/1/2015 έφθασαν στους 571.743 την 1/1/2016.
Σε άνοδο είναι και το Instagram, το οποίο το monitor άρχισε να μετρά μέσα στο 2015 και στις αρχές της φετινής χρονιάς είχε φθάσει στους 284.665 λογαριασμούς.
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι τα παραπάνω νούμερα αφορούν αριθμούς λογαριασμών και όχι αριθμό χρηστών, και αυτό γιατί δεν είναι λίγοι οι Έλληνες ή οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν δημιουργήσει πολλαπλούς λογαριασμούς τόσο στο Facebook όσο και στο Twitter. Επίσης, περιλαμβάνει και τους μη ενεργούς λογαριασμούς, ο αριθμός των οποίων είναι δύσκολο να προσδιορισθεί.
Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με άλλες έρευνες, όπως είναι η Web ID της Focus Bari, το Instagram εμφανίζεται πιο δημοφιλές απ’ ότι το Twitter μεταξύ των Ελλήνων χρηστών. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με τη Web ID, το ποσοστό διείσδυσης του Facebook μεταξύ των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου είναι περίπου στο 51,8%, του Instagram στο 12,9% και του Twitter μόλις στο 8,1%.