Πώς είναι να βλέπεις πορνό... εικονικής πραγματικότητας
Του Δημήτρη Μαλλά
Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτό θα γίνει με τα παιχνίδια ή τις εκπαιδευτικές εφαρμογές, καθώς η εμπειρία που προσφέρουν είναι άκρως εντυπωσιακή. Άλλοι εκτιμούν ότι απαιτείται να υπάρξει η στήριξη από πιο «εναλλακτικούς» κλάδους, όπως είναι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του περιεχομένου για ενήλικες.
Η βιομηχανία του πορνό έχει δείξει στο παρελθόν ότι αρέσκεται να είναι από τις πρώτες που υιοθετούν νέες τεχνολογίες, ειδικά στο διαδίκτυο. Τα πρώτα sites με συνδρομή και πληρωμή με κάρτα ήταν αυτά που προσέφεραν ερωτικό περιεχόμενο, ενώ εκεί για πρώτη φορά έκανε την εμφάνιση του το live streaming, πολύ πριν την εμφάνιση του YouTube, όταν, μάλιστα, οι ταχύτητες διακίνησης δεδομένων ήταν στα επίπεδα των 256 και 384 Kbps.
Υπηρεσίες με video πλήρους υψηλής ευκρίνειας (full HD) αλλά και υπερ-υψηλούς ευκρίνειας (Ultra HD/4Κ) επίσης άρχισαν να διαθέτουν πρώτα οι εταιρείες ενήλικου περιεχομένου. Μάλιστα, η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι ο πραγματικός λόγος που στα μέσα της δεκαετίας του ’80 τη «μάχη» των προτύπων στις βιντεοκασσέτες κέρδισε το VHS ήταν επειδή η Sony, η οποία είχε το ανταγωνιστικό Betamax, δεν ήθελε να υπάρχει περιεχόμενο για ενήλικους. Το αποτέλεσμα ήταν το Betamax, που ήταν καλύτερο ποιοτικά, να φθάσει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους τηλεοπτικούς σταθμούς. Φυσικά, το λάθος δεν επαναλήφθηκε στην περίπτωση του DVD.
Στο virtual reality, η βιομηχανία του πορνό δείχνει αποφασισμένη να το στηρίξει. «Έχουμε ήδη προβεί στις απαραίτητες επενδύσεις, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές» δηλώνει στο Νewsbomb.gr ο Ίαν Πολ, γενικός διευθυντής τεχνολογίας (Chief Information Officer) της Naughty America, μίας από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως στον κλάδο του ενήλικου περιεχομένου. Σύμφωνα με τον κ. Πολ, ο κλάδος δεν επέλεξε να επενδύσει στο 3D περιεχόμενο, επειδή δεν προσέφερε κάτι πραγματικά διαφορετικό, και παρεπιμπτόντως, το 3D θεωρείται αποτυχημένο ως τεχνολογία.
Δεν ισχύει το ίδιο με το VR, το οποίο δίνει την αίσθηση σε όποιον το χρησιμοποιεί ότι είναι και αυτός μέρος της σκηνής και έχει την αίσθηση ότι είναι μέσα στο χώρο που έχει γίνει το γύρισμα. Όσοι έχουν δει ενήλικο περιεχόμενο σε περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας, συμφωνούν με αυτή την άποψη και εκτιμάται ότι αυτός θα είναι ένας από τους λόγους που το VR μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία.
Σύμφωνα με τον κ. Πολ, η Naughty America έχει αρχίσει να ασχολείται με το VR περιεχόμενο από τον Ιούλιο του 2015 και ήδη υπάρχουν 39 σκηνές. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι απαιτείται ειδική σκηνοθεσία για τις σκηνές σε virtual reality, ενώ υπάρχει και μία σημαντική διαφορά: ενώ στο υπόλοιπο περιεχόμενο VR, ο χρήστης βλέπει στερεοσκοπικά, δηλαδή έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο 360 μοιρών, στην περίπτωση του ενήλικου περιεχομένου το περιεχόμενο περιορίζεται στις 180 μοίρες. Όπως μας εξήγησε ο κ. Πολ, ο ένας λόγος είναι τεχνικός και σχετίζεται με τον όγκο του αρχείου, ο οποίος θα ισοδυναμούσε με αυτόν 2 αρχείων 4Κ, ήτοι μία σκηνή 30 λεπτών θα απαιτούσε περισσότερα από 10 GB! Με δεδομένο ότι ο στόχος είναι κάποια στιγμή η υπηρεσία να παρέχεται σε streaming, είναι προφανές ότι είναι πολύ μεγάλος ο όγκος των δεδομένων.
Επιπλέον, ο χρήστης μάλλον θα προτιμά να παρακολουθεί τη δράση μπροστά του και όχι να βλέπει τι γίνεται πίσω του, χωρίς να αποκλείεται, βέβαια, αυτή η προσέγγιση να αλλάξει στο μέλλον.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή ορισμένοι από τους κατασκευαστές εξοπλισμού VR αποφεύγουν να υποστηρίξουν ανοικτά το ενήλικο περιεχόμενο. Όπως είναι για παράδειγμα η Samsung, το Gear VR της οποίας είναι από τις πιο δημοφιλείς συσκευές. «Έχουμε ήδη προσεγγίσει τη Samsung αλλά και τη Sony που ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική της VR κάσκα για το Playstation» σημειώνει ο κ. Πολ, προσθέτοντας με νόημα «τα λεφτά άλλωστε είναι ...πολλά».
Η πραγματικότητα είναι πως αυτή τη στιγμή δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο για κάποιον να δει ενήλικο VR περιεχόμενο, καθώς θα πρέπει να βρει την κατάλληλη εφαρμογή αναπαραγωγής, ενώ τα αρχεία θα πρέπει να τα «κατεβάσει» από το Διαδίκτυο και να τα «φορτώσει» από συγκεκριμένο φάκελο στη VR κάσκα του. Θεωρητικά, στο Samsung Gear VR, το οποίο απαιτεί να τοποθετήσετε σε αυτό μία συσκευή μεταξύ των Galaxy S6 ή S7 ή κάποιο από τα τελευταία Galaxy Note, περιεχόμενο αναπαράγεται μέσω του Milk VR, μίας εφαρμογής που έχει δημιουργήσει η ίδια η Samsung και την προτείνει και η Naughty America. Όμως, το Milk VR δεν είναι διαθέσιμο, προς το παρόν, εκτός ΗΠΑ. Οπότε, γενικότερα θα χρειαστεί να ψάξετε αρκετά μέσα στα forum του Διαδικτύου προκειμένου να βρείτε τη λύση όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα.