Intel : Έρευνα για unplugging στις διακοπές
Και όμως, οι 20άρηδες είναι πιο εύκολο να «κόψουν» το κινητό στις διακοπές από τους 40άρηδες!
Του Δημήτρη Μαλλά
Οι νέοι ηλικίας 20-30 ετών, οι αποκαλούμενοι και millennials, είναι πιο εύκολο να κλείσουν το smartphone τους και να μην έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο όταν πάνε σε διακοπές απ’ ότι οι καταναλωτές ηλικίας 40-50 ετών. Αυτό τουλάχιστον είναι το συμπέρασμα μίας μελέτης που πραγματοποίησε στις Ηνωμένες Πολιτείες η Intel Security, θυγατρική για θέματα ασφαλείας του αμερικανικού κολοσσού της πληροφορικής, Intel.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 65% των Αμερικανών που συμμετείχαν στην έρευνα (σ.σ. συνολικά στη έρευνα μετείχαν περίπου 14.000 πολιτών ηλικίας 21-54 ετών από τις ΗΠΑ αλλά και άλλες χώρες), θεωρεί ότι «μη δικτυωμένος» σημαίνει να μην έχεις πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ για το 50% σημαίνει να μην πραγματοποιείς κλήσεις με το κινητό τηλέφωνο σου. Η μελέτη έδειξε ότι, αντίθετα από τη γενική αίσθηση, το 49% των Αμερικανών millennials δηλώνει ότι θα ήθελε να είναι μη δικτυωμένος κατά την περίοδο των διακοπών του, όταν μόλις το 37% των ερωτηθέντων ηλικίας 40-50 ετών απάντησε ότι θα μπορούσε να προχωρήσει σε μία αντίστοιχη κίνηση. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τουλάχιστον όσον αφορά στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, το ποσοστό στους millennials ανεβαίνει στο 57% και στους ηλικίας 40-50 ετών στο 40%. Το ενδιαφέρον είναι πως η τάση παραμένει και σε παγκόσμιο επίπεδο με τους millennials να μην είναι τόσο στενά «συνδεδεμένοι» με το Διαδίκτυο και το κινητό του αντίθετα από τη γενική αίσθηση.
Από την άλλη πλευρά, το 55% των ερωτηθέντων που σκόπευε να «κόψει» τη σύνδεση του με τις ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια των διακοπών του, απάντησε ότι δεν κατάφερε να το κάνει. Βέβαια, ίσως θα έπρεπε να προσπαθήσει περισσότερο, καθώς το 65% όσων το έκανε υποστήριξε ότι οι διακοπές που έκανε ήταν πολύ καλύτερες με λιγότερο στρες και τη δυνατότητα να έλθει σε καλύτερη επαφή με το περιβάλλον που βρισκόταν. Επιπλέον, το 51% όσων «έκοψαν» τη σύνδεση δήλωσε ότι συνδέθηκε καλύτερα με τους συνταξιδιώτες του.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι οι άνδρες είναι πιο εύκολο να «κλείσουν» το κινητό τους. Το 47% των ανδρών απάντησε ότι θα μπορούσε να αφήσει σπίτι το κινητό, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στις γυναίκες ήταν μόλις 37%.
Βέβαια, σε έναν κόσμο συνεχώς συνδεδεμένο και με τα όρια μεταξύ προσωπικής και επαγγελματικής ζωής να είναι δυσδιάκριτα, μάλλον δεν προκαλεί εντύπωση ότι το 68% των Αμερικανών που συμμετείχαν δήλωσε ότι κάθε μέρα των διακοπών ήλεγχε το προσωπικό και το επαγγελματικό email του, τουλάχιστον μία φορά ημερησίως.
Η έρευνα περιείχε και στοιχεία και από άλλες χώρες και είναι αξιοσημείωτο ότι οι Αμερικανοί είχαν το χαμηλότερο ποσοστό (49%) όσον αφορά την απόφαση να «απέχουν» από το να ελέγχουν τα επαγγελματικά email τους κατά τη διάρκεια των διακοπών. Το υψηλότερο ποσοστό συναντιέται στη Σιγκαπούρη (61%) και ακολουθούν οι Καναδοί (60%), οι Γερμανοί (59%), οι Μεξικάνοι (59%), οι Γάλλοι (56%), οι Ολλανδοί (54%), οι Βραζιλιάνοι (53%) και οι Ισπανοί (52%).
Όσον αφορά στους λόγους που δεν «αποσυνδέονται», οι 5 κορυφαίοι στη σχετική λίστα περιλαμβάνουν την ανάγκη να βρίσκονται σε επαφή με την οικογένεια και τους φίλους, η χρήση των φορητών συσκευών για πλοήγηση, η ανάγκη να έχουν πρόσβαση στην αγαπημένη μουσική τους, η επιθυμία να δημοσιεύουν στα social media και τέλος η «αδυναμία» αποσύνδεσης.