Πουλήθηκε η Yahoo!
Του Δημήτρη Μαλλά
Η συμφωνία δεν περιλαμβάνει πρακτικά τις συμμετοχές της Yahoo! σε εταιρείες όπως η κινεζική Alibaba (15%) και η Yahoo! Japan (35,5%), ενώ προβλέπει ότι οι δραστηριότητες της Yahoo! που αποκτά η Verizon θα συγχωνευτούν με εκείνες της AOL, η οποία δραστηριοποιείται στο χώρο του online περιεχομένου έχοντας επενδύσει, μεταξύ άλλων, σε γνωστές ενημερωτικές ιστοσελίδες όπως η Huffington Post, το Engadget και το Techcrunch. Το όνομα Yahoo! θα παραμείνει μεν αλλά το ερώτημα είναι για πόσο.
Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Yahoo!, οι υπηρεσίες της οποίας περιλαμβάνουν από web email έως το χώρο της online διαφήμισης, αναμένεται να δώσουν σημαντική ώθηση στις δραστηριότητες της AOL, την οποία η Verizon απέκτησε πέρσι έναντι 4,4 δισ. δολαρίων. Η Yahoo! υποστηρίζει πως ο αριθμός των χρηστών των υπηρεσιών της σε μηνιαία βάση ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο, εκ των οποίων τα πάνω από 600 εκατ. έχουν πρόσβαση μέσω και των φορητών συσκευών τους.
Επίσης, εκτιμάται ότι η Verizon θα μπορέσει να συνδυάσει τα δεδομένα που έχει από τα περίπου 100 εκατ. των συνδρομητών της με εκείνα από τη χρήση των υπηρεσιών της AOL και της Yahoo! για να προσφέρει στους διαφημιστές τη δυνατότητα να προσεγγίζουν με μεγαλύτερη ακρίβεια το κοινό που τους ενδιαφέρει.
Η πώληση των δραστηριοτήτων της Yahoo! δεν προκάλεσε καμία έκπληξη, καθώς η εταιρεία που ήταν εκείνη που δημιούργησε πριν από 20 χρόνια τον όριο “διαδικτυακή πύλη” (portal) δεν είχε καταφέρει τα τελευταία χρόνια να διατηρηθεί στα υψηλά στρώματα της αγοράς. Και ουσιαστικά η διαδικασία της εξεύρεσης αγοραστή είχε ξεκινήσει εδώ και αρκετούς μήνες.