Ποιοι κολοσσοί θέλουν το Twitter;
Του Δημήτρη Μαλλά
Όσον αφορά το ποιοι ενδιαφέρονται, τα δημοσιεύματα του Reuters και της Wall Street Journal αναφέρουν ως ενδιαφερόμενους την Alphabet και την Salesforce.com. Αν τα ονόματα αυτά δεν σας λένε τίποτα, να σας αναφέρουμε ότι η Alphabet είναι η εταιρεία συμμετοχών στην οποία «μετεξελίχθηκε» η Google. Όσο για τη δεύτερη είναι σχετικά άγνωστη στην Ελλάδα, αλλά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο των εφαρμογών διαχείρισης πελατών (CRM).
Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορούν φήμες για την πώληση του Twitter, αυτή τη φορά το θέμα δείχνει να είναι αρκετά «καυτό». Παρά την υψηλή αναγνωρισιμότητα της υπηρεσίας, οι ρυθμοί αύξησης των χρηστών έχουν πέσει πάρα πολύ, όπως και ο αριθμός των tweets που γίνονται.
Η στροφή των ανθρώπων της showbiz και του αθλητισμού προς το Instagram έχει αποδειχθεί σε ισχυρό πλήγμα για το Twitter, το οποίο πρακτικά χρησιμοποιείται κυρίως από τους πολιτικούς και όσους ασχολούνται με τα πιο «σοβαρά» θέματα, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το timeline εξελλίσσεται σε διαγωνισμό καλύτερης και πιο εμπνευσμένης ...ατάκας.
Το πραγματικό πρόβλημα του Twitter είναι ότι παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει δεν έχει καταφέρει να προσελκύσει σημαντικά διαφημιστικά έσοδα, ενώ το κόστος συντήρησης των servers για τη διαχείριση των tweets είναι τεράστιο. Οπότε, οι ζημιές διευρύνονται διαρκώς και οι μέτοχοι και οι επενδυτές αναζητούν τρόπους για να αποχωρήσουν.
Η Google φαντάζει ως η καλύτερη περίπτωση αγοραστή δεδομένου ότι ο αμερικανικός κολοσσός έχει αποτύχει σε όλες τις προσπάθειες του να δημιουργήσει ένα ελκυστικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι είναι πολύ περιορισμένος ο αριθμός των ενεργών χρηστών του Google+, του οποίου είσαι αυτομάτως χρήστης από τη στιγμή που θα αποκτήσεις λογαριασμό στο Gmail!
Από την άλλη πλευρά, το Twitter έχει έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών και δεδομένων από τα tweets των χρηστών, κάτι που το κάνει ενδιαφέροντα στόχο εξαγοράς για εταιρείες όπως η Salesforce.com, η οποία κινείται στο χώρο των υπηρεσιών που απευθύνονται σε επιχειρήσεις.
Και θα ήταν διατεθειμένη να χάνει ποσά της τάξεως ακόμη και των 100 εκατ. δολαρίων προκειμένου να έχει πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα.
Πάντως, το τίμημα μπορεί να μοιάζει μικρό αν αναλογιστεί κανείς ότι το λιγότερο γνωστό LinkedIn έφθασε στα 26 δισ. δολάρια.
Όμως, το LinkedIn και περισσότερους χρήστες έχει και περισσότερα έσοδα. Και αυτοί είναι δύο παράγοντες που λαμβάνονται σοβαρά υπόψην από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές.