Πτώση στις πωλήσεις προϊόντων τεχνολογίας το α' τρίμηνο
Του Δημήτρη Μαλλά
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Temax, η ελληνική αγορά των καταναλωτικών προϊόντων τεχνολογίας κατά το α' τρίμηνο της φετινής χρονιάς διαμορφώθηκε στα 428 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας πτώση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016.
Από τις “μεγάλες” κατηγορίες μόνο αυτή των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε άνοδο 4% στα 103 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας σημαντική άνοδο των πωλήσεων κάθε είδους πλυντηρίων, ενώ αύξηση υπήρξε τόσο στα ψυγεία όσο και στις κουζίνες. Άνοδο και στις μικρές οικιακές συσκευές (+4,6% στα 38 εκατ. ευρώ) καθώς παρουσίασαν αύξηση οι πωλήσεις προϊόντων όπως είναι οι ηλεκτρικές σκούπες και οι μηχανές καφέ.
Από την άλλη πλευρά η κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών (τηλεόρασης, συστήματα ήχου και εικόνας κ.ά.) παρουσίασε πτώση 2,3% στα 72 εκατ. ευρώ παρά την άνοδος στις κονσόλες παιχνιδιών και τις βιντεοκάμερες.
Πτώση και για τα προϊόντα πληροφορικής κατά 10,7% στα 74 εκατ. ευρώ καθώς μόνο τα προϊόντα που σχετίζονται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και οι οθόνες είχαν θετικό πρόσημο.
Οι πωλήσεις τηλεπικοινωνιακών προϊόντων παρουσίασαν πτώση 12,6% στα 129 εκατ. ευρώ καθώς μειώθηκαν οι πωλήσεις κινητών τηλεφώνων, ενώ άνοδο υπήρξε στις πωλήσεις ακουστικών και wearables.
Οριακά ανοδική (0,1%) στα 6 εκατ. ευρώ ήταν η κατηγορία των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων με τα πολυμηχανήματα να παρουσιάζουν ανοδική τάση λόγω κυρίως των μεγάλων προσφορών που υπήρξαν κατά το α' τρίμηνο του 2017.
Αξιοσημείωτο είναι πάντως πως τα φωτογραφικά είδη μετά από αρκετά χρόνια, παρουσίασαν θετικό πρόσημο (11,7%) στα 7 εκατ. ευρώ.