Με πόσες συσκευές «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο οι Έλληνες;
Του Δημήτρη Μαλλά
Σε σχέση με το 2015, ο μέσος αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών ανά καταναλωτή παρέμεινε ίδιος, ωστόσο αυτό που αλλάζει είναι η συχνότητα χρήσης τους. Ειδικότερα, το ποσοστό των online χρηστών που χρησιμοποιούν εξίσου το smartphone και τον υπολογιστή τους για την πρόσβαση στο Internet έφθασε το 52% το 2016, ποσοστό αυξημένο κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση.
Το Consumer Barometer της Google περιλαμβάνει και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των καταναλωτών που χρησιμοποιούν μόνο μία οθόνη (smartphone, tablet ή υπολογιστή) μειώνεται συνεχώς φθάνοντας το 2016 στο 21%, ενώ ταυτόχρονα κινείται ανοδικά το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούν είτε δύο είτε τρεις οθόνες. Ειδικότερα, οι πρώτοι έχουν αγγίξει το 35% του συνόλου των καταναλωτών, ενώ οι δεύτεροι το 20%.
Η διείσδυση των smartphones έφθασε στο 58% το 2016, πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο το ποσοστό αυτών που χρησιμοποιούν υπολογιστή (65%), ενώ ανοδικά κινήθηκαν και εκείνοι που χρησιμοποιούν tablet, χωρίς ωστόσο να εμφανίζουν την ίδια δυναμική σε σχέση με το παρελθόν (27%).
Τέλος, αύξηση παρουσιάζει και το σύνολο των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το Internet, φθάνοντας το 72% και εμφανίζοντας αύξηση 6 μονάδων, ενώ αντίστοιχη είναι και η αύξηση εκείνων που χρησιμοποιούν καθημερινά το Διαδίκτυο, φθάνοντας το 60% το 2016, από 53% το 2015.