Το Twitter παίρνει μέτρα ενάντια στα «τρολ» και άλλα...μαύρα πρόβατα
Εδώ και μερικά χρόνια, το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο ιδρύθηκε το 2006 και έγινε δημοφιλές χάρη στην ελευθεροστομία που επέτρεψε, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα των προβληματικών χρηστών που κάνουν συνεχώς επιθετικές αναρτήσεις κατά τρίτων, καθώς φοβάται ότι έτσι χάνει «πελάτες».
Η εταιρεία έκανε γνωστό δια του διευθύνοντος συμβούλου της Τζακ Ντόρσι ότι πλέον θα αναζητά «σήματα συμπεριφοράς» με στόχο «να βελτιώσει την υγεία» των συζητήσεων μεταξύ των χρηστών της.
«Οι άνθρωποι που συμβάλλουν στον υγιή διάλογο, θα είναι πλέον πιο ορατοί στις συζητήσεις και στην αναζήτηση» δήλωσε. Οι λογαριασμοί που επιδεικνύουν ύποπτες συμπεριφορές, θα είναι πια «λιγότερο ορατοί» στην πλατφόρμα του Twitter, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς.
Σύμφωνα με το Twitter, η πλειονότητα των παραπόνων από τους χρήστες του αφορούν λιγότερο από το 1% του συνολικού αριθμού των λογαριασμών του, που αποτελούν τα «μαύρα πρόβατά» του. Σύμφωνα με το δίκτυο, «αυτοί οι λογαριασμοί έχουν δυσανάλογα μεγάλη - και αρνητική- επίπτωση στην εμπειρία των ανθρώπων στο Twitter».
Παραδείγματα ύποπτης συμπεριφοράς θα θεωρούνται οι λογαριασμοί που δεν επιβεβαιώνουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έδωσαν αρχικά, ο χρήστης που χρησιμοποιεί πολλούς λογαριασμούς ταυτόχρονα, ο χρήστης που κατ' επανάληψη στέλνει μηνύματα (tweets) σε ανθρώπους που δεν είναι «ακόλουθός» τους και όσοι χρήστες παίρνουν μέρος σε συντονισμένες επιθέσεις εναντίον άλλου χρήστη.
Το δίκτυο διευκρίνισε ότι «επειδή συνήθως αυτό το περιεχόμενο δεν παραβιάζει τις πολιτικές μας, θα παραμείνει στο Twitter, αλλά θα είναι διαθέσιμο μόνο αν κανείς κάνει κλικ στο 'περισσότερες απαντήσεις' ή αν επιλέξει κανείς να δει τα πάντα στην αναζήτησή του».
Ήδη το νέο σύστημα έχει δοκιμασθεί και έχει οδηγήσει σε λιγότερες αναφορές παραπόνων από τους «υγιείς» χρήστες (μείωση 4% έως 8%).
Ο Ντόρσι δήλωσε ότι οι 336 εκατομμύρια μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του Twitter θα πρέπει να περιμένουν και άλλες αλλαγές τους επόμενους μήνες, καθώς η εταιρεία αναζητά τρόπους για να κάνει πιο πολιτισμένο το διάλογο στην πλατφόρμα της.