Το «ρομπότ - διαπραγμάτευσης» είναι η πιο πρόσφατη διασημότητα στην Κίνα

Φανταστείτε να περπατάτε σε μια πολυπληθή κινεζική νυχτερινή αγορά και να βρίσκετε το αγαπημένο σας αντικείμενο. Προσπαθείτε να διαπραγματευτείτε με έναν σκληρό έμπορο∙ τότε ένα ρομπότ αναλαμβάνει τη διαπραγμάτευση.

Τέτοιες φαντασιώσεις δεν αποτελούν πλέον αντικείμενο φαντασίας, καθώς το «ρομπότ διαπραγμάτευσης» έχει γίνει η πιο πρόσφατη διασημότητα στην Κίνα: ένα βίντεο που κυκλοφόρησε δείχνει το έξυπνο μηχάνημα να διαπραγματεύεται με τους πελάτες σε μια νυχτερινή αγορά στη Χανγκτσόου, πρωτεύουσα της ανατολικής επαρχίας της Κίνας Τετσιάνγκ.

«Πόσο κάνει αυτό το παιχνίδι;» ρωτάει μία γυναίκα στο βίντεο που ανέβηκε στον ιστότοπο Sina Weibo. Ενώ ο έμπορος παραμένει σιωπηλός, το ρομπότ βάζει αμέσως μπροστά την επιχείρηση γοητείας: «Γεια σου, ομορφούλα, ήξερα ότι θα το αγοράσεις αυτό!»

Μια άλλη γυναίκα θέλει να αγοράσει παιχνίδια για τον εγγονό της. Αμέσως το ρομπότ της λέει: «Σίγουρα θα συνιστούσα αυτό το παιχνίδι με παζλ το οποίο μπορεί να αναπτύξει την ευφυΐα και να βοηθήσει τον εγγονό σας να εισαχθεί εύκολα στο Πανεπιστήμιο Τσινγκχουά ή στο Πανεπιστήμιο του Πεκίνου! Στοιχίζει μόνο 100 γιουάν» (15 δολάρια ΗΠΑ).

«Εάν οι τιμές άλλων εμπόρων είναι φθηνότερες, θα βαρέσω το κεφάλι μου στον τοίχο» προσθέτει το ρομπότ. Απαντώντας η γυναίκα το ρωτάει: «Τι θα συμβεί εάν δεν εισαχθεί στο πανεπιστήμιο;»

«Τότε θα πρέπει να του κατάσχεις το κινητό του!» ανταπαντά το ρομπότ.

Σε μία άλλη σκηνή του βίντεο το ρομπότ παρακαλά τον πελάτη: «Εξήντα γιουάν δεν είναι καθόλου ακριβό. Σε παρακαλώ, οι δουλειές δεν πάνε καλά εδώ».

Το βίντεο δέχθηκε πάνω από 700.000 χτυπήματα ενώ πολλοί νέοι διασκέδασαν με την «αγωνία» του ρομπότ.

«Τι θα γινόταν εάν βάζαμε δύο ρομπότ, το ένα απέναντι στο άλλο, να διαπραγματευθούν τις τιμές;» έγραψε ένας χρήστης στο Weibo.

«Χρειάζομαι έναν φίλο που να μπορεί να διαπραγματευτεί έτσι!» έγραψε ένας άλλος.

Ο Γουάνγκ Ρουγί, έμπορος και μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών Alibaba, δήλωσε ότι επί ένα χρόνο έκανε έρευνες πάνω στην επικοινωνία ανθρώπου - ρομπότ.

Σε αντίθεση με τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και τα καταστήματα όπου οι τιμές είναι συνήθως σταθερές, τη νύχτα ή στις χονδρικές αγορές στην Κίνα είναι συνήθως διαπραγματεύσιμες και, τόσο οι πελάτες, όσο και οι πωλητές, προσπαθούν να επιτύχουν ικανοποιητική συμφωνία.

Η ρομποτική βιομηχανία της Κίνας είδε μία σταθερή ανάπτυξη το 2017 με περίπου 1.686 εταιρείες ρομποτικής που δημιουργήθηκαν πέρυσι. Το 2017, η παγκόσμια αγορά ρομποτικής βιομηχανίας έφτασε τα 23,2 δισ. δολάρια, με ετήσια αύξηση 17% μεταξύ 2012 και 2017. Το 2013 η Κίνα αναδείχθηκε η μεγαλύτερη αγορά για βιομηχανικά ρομπότ. Το 2017 οι πωλήσεις ρομπότ υπηρεσίας ανήλθαν σε 1,32 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 28% ετησίως.

Πηγή: Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων