Η εφαρμογή που ανατρέπει τα δεδομένα: Ηλεκτρονικά παιχνίδια για παιδιά με προβλήματα όρασης

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ αν υπάρχει η δυνατότητα ο καθένας να μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ηλεκτρονικό παιχνίδι και μάλιστα αυτό να είναι κατάλληλο για παιδιά με προβλήματα όρασης καθώς και για ανθρώπους με άνοια;

Η εφαρμογή που ανατρέπει τα δεδομένα: Ηλεκτρονικά παιχνίδια για παιδιά με προβλήματα όρασης
3'

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Memor-i - Παιχνίδια για τυφλά παιδιά» που δημιούργησε η ΜΚΟ SciFY έρχεται να δώσει την απάντηση και να «φωνάξει» πως όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στο παιχνίδι και συγκεκριμένα στα ηλεκτρονικά.

Από το 2015 η SciFy δημιουργεί ηλεκτρονικά παιχνίδια ειδικά σχεδιασμένα για τυφλά παιδιά. Τα προσέφερε δωρεάν σε χιλιάδες παιδιά που τα περίμεναν «πώς και πώς».

Πρόκειται για ένα παιχνίδι με κάρτες, με «ακουστικές» κάρτες κατάλληλες για τυφλά παιδιά (αλλά επίσης και για όλα τα παιδιά).

Δείτε στη gallery του Newsbomb.gr εικόνες

«Μιλήσαμε με τους δασκάλους των τυφλών παιδιών, με τα ίδια τα παιδιά και με τους γονείς τους. Ξεκινήσαμε από την τρίλιζα και το τένις και συνεχίσαμε με το memor-i, το παιχνίδι με τις κάρτες. Εκεί χρειάστηκε να φέρουμε και μια ειδική τεχνολογία που λέγεται αμφιωτικός ήχος, ο οποίος σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι ο ήχος έρχεται από κάποιο συγκεκριμένο σημείο στον χώρο, κι αυτό χρειάστηκε γιατί όταν ήταν να παίξουν τα παιδιά τρίλιζα έπρεπε να καταλάβουν ότι το σημάδι είναι πάνω δεξιά ή κάτω αριστερά. Για να βρούμε αυτή την τεχνολογία ήρθαμε σε επαφή με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο», εξηγεί στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Marketing και Impact manager της SciFy, Βασίλης Γιαννακόπουλος.

Παράλληλα, σημειώνει: «Έτσι φτιάξαμε την ''κοινότητα'' γι’ αυτούς που θέλουν να δημιουργήσουν τη λύση και την ''κοινότητα'' αυτών που θα αρχίσουν να δουλεύουν. Τώρα τα παιδιά έχουν στο ΚΕΑΤ παιχνίδια, έχουν και στο σπίτι τους, να ασχοληθούν και να εκπαιδευτούν. Επιπλέον, οι καθηγητές φέρνουν σε επαφή τα παιδιά με την τεχνολογία χωρίς φόβο αλλά μέσα από το παιχνίδι. Γίνονται μέχρι και τουρνουά βλεπόντων και τυφλών». Όπως περιγράφει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Γιαννακόπουλος, τα παιδιά φορούν ακουστικά και δέχονται τις οδηγίες μιας φιλικής φωνής, ενός βοηθού που περιλαμβάνεται μέσα στο παιχνίδι. Έτσι, τα παιδιά σταματούν να φοβούνται κι είναι έτοιμα να ξεκινήσουν να παίζουν.

Ακόμη, παράλληλα με την πλατφόρμα με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, η SciFy δημιούργησε μία πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς των ατόμων με προβλήματα όρασης ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν παιχνίδια πάρα πολύ απλά, ανεβάζοντας μία φωτογραφία και τον αντίστοιχο ήχο.

«Όλοι μπορούσαν να φτιάξουν παιχνίδια και να τα μοιραστούν ελεύθερα. Αυτή τη στιγμή η πλατφόρμα έχει πάνω από 30 παιχνίδια, επειδή τα φτιάχνει η κοινότητα. Και το πολύ συγκινητικό είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα παιχνίδια τα έχουν φτιάξει τα ίδια τα τυφλά παιδιά με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Κι επειδή τα φτιάχνουν τα ίδια τα παιδιά, μαθαίνουν και καλύτερα. Γίνονται οι ίδιοι δημιουργοί περιεχομένου. Τα παιδιά συνδημιουργούν εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Φτιάχνουν δικά τους παιχνίδια, γίνονται κι αυτοί δημιουργοί υλικού που μπορούν εκπαιδευτικοί να το χρησιμοποιήσουν σε σχολεία βλεπόντων. Πρόσφατα πήραμε άδεια από το υπουργείο Παιδείας γιατί δεν είναι παιχνίδια μόνο για τυφλούς, είναι παιχνίδια και για βλέποντες», σημειώνει ο κ. Γιαννακόπουλος.

«Ο ενθουσιασμός των παιδιών είναι φοβερός. Έχει αντίκτυπο σε πολλά επίπεδα. Τα παιδιά έχουν ξαφνικά κάτι να παίξουν σε έναν υπολογιστή, που μέχρι πρότινος δεν είχαν, μπορούν να έρθουν σε επαφή με τον υπολογιστή χωρίς φόβο, κι αυτό είναι φοβερό για την ένταξη των ανθρώπων γιατί όλοι ζούμε σε έναν κόσμο που οι υπολογιστές αποτελούν πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μας. Ανταποκριθήκαμε σε μία ανάγκη που υπάρχει σε παγκόσμιο επίπεδο», καταλήγει.

Πηγή φωτογραφιών: Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή