Όλο και πιο κοντά στην παραγωγή το μη επανδρωμένο ιπτάμενο ταξί (vids)

Η κινεζική εταιρεία EHang προχώρησε στη Βιέννη σε μια πρώτη δημόσια επίδειξη του μη επανδρωμένου ιπτάμενου ταξί της, επιβιβάζοντας σ' αυτό δημοσιογράφους, με στόχο να κάνει την τεχνολογία αυτή γνωστή στις αρχές και σε εν δυνάμει χρήστες.

Όλο και πιο κοντά στην παραγωγή το μη επανδρωμένο ιπτάμενο ταξί (vids)
Εντυπωσιακό!
2'

Το EHang 216, ένα ιπτάμενο ηλεκτρικό όχημα χωρίς πιλότο, θα μπορεί να μεταφέρει δύο επιβάτες σε χαμηλό ύψος και σε απόσταση έως 35 χιλιομέτρων, προσφέροντας μια νέα λύση για τις μετακινήσεις στις αστικές ζώνες, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του.

Η τεχνολογία είναι σήμερα έτοιμη για βιομηχανική ανάπτυξη, όμως αυτός ο τύπος αεροσκάφους θα πρέπει επίσης να πιστοποιηθεί από τις αεροπορικές Αρχές και στη συνέχεια να λάβει πτητική άδεια, υπογραμμίζει ο Ντέρικ Σιόνγκ, υπεύθυνος μάρκετινγκ της εταιρείας.

«Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε δεν είναι η τεχνολογία ούτε οι κανονιστικές ρυθμίσεις, είναι το κοινό», δηλαδή το αν οι άνθρωποι είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν τέτοια αεροσκάφη, δήλωσε στη διάρκεια της παρουσίασης του EHang 216 σε δημοσιογράφους στην αυστριακή πρωτεύουσα.

Σε μια «παγκόσμια πρεμιέρα», η EHang κάλεσε δημοσιογράφους, μεταξύ των οποίων ένας φωτογράφος του Γαλλικού Πρακτορείου, να πραγματοποιήσουν μια πολύ σύντομη «πτήση» (μια κάθετη άνοδο περίπου δέκα μέτρων και προσγείωση στο σημείο εκκίνησης) μέσα στο χώρο ενός ποδοσφαιρικού γηπέδου.

Παρά την απουσία πιστοποίησης μέχρι σήμερα, η EHang έχει συγκεντρώσει «χιλιάδες» προπαραγγελίες και «από την ερχόμενη χρονιά» θέλει το αεροσκάφος της να παράγεται σε σειρά από τον αυστριακό αεροναυτικό όμιλο FACC, δήλωσε ο Σιόνγκ.

Ανάμεσα στους πρώτους πελάτες περιλαμβάνονται «πετρελαϊκές εταιρείες, εταιρείες μεταφοράς ανθρώπινων οργάνων και τουριστικές εταιρείες», γνωστοποίησε. Το EHang 216 δεν θα προορίζεται για ιδιώτες αγοραστές.

Στην παγκόσμια κούρσα για το αστικό ιπτάμενο ταξί, το πρόγραμμα του EHang 216 διαθέτει «μεγάλο προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού», εκτιμά ο Ρόμπερτ Μάχτλινγκερ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αεροναυτικής FACC.

«Τεχνικά μιλώντας, δεν αποτελεί πλέον ένα όνειρο, αλλά μια πραγματικότητα. Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει 7.000 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 2.000 ήταν επανδρωμένες», υπογραμμίζει.

Η EHang, η οποία πραγματοποιεί τις περισσότερες δοκιμές της στην Κίνα, πραγματοποίησε επίσης την πτήση ενός πρωτότυπου τον Φεβρουάριο του 2017 στο Ντουμπάι, στη διάρκεια μιας δοκιμής που δεν έγινε δημόσια.

Οι κατασκευαστές που εργάζονται σε προγράμματα για ιπτάμενα ταξί (μεταξύ των οποίων οι εταιρείες Airbus, Boeing και η γερμανική Volocopter) βρίσκονται σε επαφή με τις διάφορες αεροπορικές αρχές, μεταξύ των οποίων η ευρωπαϊκή EASA, με στόχο να εκπονηθεί ένα επιχειρηματικό νομικό πλαίσιο.

«Σχέδια κειμένων κανονιστικής ρύθμισης υπάρχουν ήδη. Όμως δεν πρόκειται ούτε για ελικόπτερο ούτε για αεροπλάνο, πρέπει να καταφέρουμε να χαρακτηρίσουμε» αυτά τα αεροσκάφη, υπογραμμίζει ο Μάχτλινγκερ.

Η αυστριακή εταιρεία λογαριάζει να παραγάγει 300 τέτοια αεροσκάφη μέχρι τα μέσα του 2021, διευκρίνισε.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή