Metaverse και κάψουλες ύπνου - 5 νέες τάσεις στα ταξίδια για το 2023
Η αλήθεια είναι πως τα ταξίδια της σημερινής εποχής δεν έχουν καμία σχέση με τα ταξίδια που διοργανώναμε μερικά χρόνια πριν. Ο λόγος, φυσικά, μπορεί να εξαρτάται άμεσα από την εξέλιξη των προορισμών που επιλέγουμε και τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτός.
Αναζητάμε τις πραγματικές ρίζες ενός προορισμού, θέλουμε τα ταξίδια μας να είναι μεγαλύτερης διάρκειας, έχουμε αποφασίσει να βάλουμε τη φύση στο επίκεντρο των ταξιδιών μας, δεν βλέπουμε την ώρα να γνωρίσουμε τον εικονικό κόσμο του Metaverse ή σκοπεύουμε η διαμονή μας στα επερχόμενα ταξίδια μας να είναι σε δωμάτια – κάψουλες;
Όποια και εάν είναι η δική μας επιλογή, ένα είναι το σίγουρο: Θα έρθουμε αντιμέτωποι με μία από τις μεγαλύτερες τάσεις στα ταξίδια για το 2023!
#1. Εμπειρίες που θέτουν στο επίκεντρο τις ρίζες του προορισμού
Εάν η περασμένη χρονιά ήταν η χρονιά που έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους να ταξιδέψουν και πάλι, το 2023 θα έχει στο επίκεντρο τη γνώση σχετικά με τις πραγματικές ρίζες ενός προορισμού.
Τι σημαίνει αυτό; Σε όλο τον κόσμο παρατηρείται η εμφάνιση ξεναγήσεων και εμπειριών με επικεφαλής ιθαγενείς ξεναγούς, οι οποίοι κατευθύνουν τις τουριστικές δαπάνες σε κοινότητες που έχουν διατηρήσει τον πολιτισμό και τις παραδόσεις τους ζωντανές για εκατοντάδες χρόνια.
Για παράδειγμα, στην περιοχή Γιουκατάν του Μεξικού, οι ομάδες τουριστών θα συναντώνται και θα περιηγούνται στο αγρόκτημα μιας οικογένειας των Μάγια, ενώ θα ακολουθεί μάθημα μαγειρικής και κοινό γεύμα.
Στη Γιούτα, από την άλλη, οι ταξιδιώτες μπορούν να μάθουν για τα τοπικά φυτά, τα ζώα και το τοπίο σε ταξίδια με ιθαγενείς Αμερικανούς οδηγούς.
Στη Γουιάνα, ένα νέο εξαήμερο ταξίδι στα Χάιλαντς καθοδηγείται από ανθρώπους της φυλής από το χωριό Pairuma.
#2. Διακοπές... χειμερίας νάρκης
Οι διακοπές γίνονται μεγαλύτερης διάρκειας. Εκτός από τις τρεις εβδομάδες που προσφέρονται πλέον στα προγράμματα διακοπών, έχει διαπιστωθεί ότι ο αριθμός ημερών των διακοπών έχει αυξηθεί καθώς όλοι σχεδιάζουν μεγάλα ταξίδια μετά την ταξιδιωτική στέρηση που υπέστησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το γεγονός αυτό ώθησε τη βρετανική Ένωση Ταξιδίων ΑΒΤΑ να ξεχωρίσει τις διακοπές «χειμερίας νάρκης» ως στυλ διακοπών που είναι πιο δημοφιλές κατά τους πρώτους λίγους ψυχρούς μήνες του 2023.
Η πρόθεση των ταξιδιωτών να αποφύγουν τα αυξημένα κόστη και τους τιμωρητικούς χειμώνες βρίσκεται σε αντιδιαστολή με την κρίση του κόστους ζωής, όμως οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο, προορισμούς με κορυφαίο value όπου η λίρα έχει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη και όπου μπορούν να μείνουν με φθηνότερο κόστος ζωής σε υψηλότερες θερμοκρασίες για εβδομάδες ή ακόμη και μήνες κάθε φορά.
Η τάση αυτή συμβαδίζει και με τους ψηφιακούς νομάδες οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη ευελιξία να επισκεφθούν έναν προορισμό για μια περίοδο εβδομάδων χωρίς να περιορίζονται από την ετήσια άδεια.
#3. Αποδράσεις βιοποικιλότητας
Η φύση ως επίκεντρο των ταξιδιών βρίσκεται σε άνοδο εδώ και χρόνια, και γίνεται ορατή στα έργα ανακατασκευής κοραλλιών σε θέρετρα στις Μαλδίβες ή στην ενασχόληση με τις μέλισσες στις στέγες boutique ξενοδοχείων. Τώρα, όμως, το ενδιαφέρον έχει στραφεί σε μια ευρύτερη αποστολή για την ενίσχυση της βιοποικιλότητας. Με βάση αυτή τη λογική, φέτος, το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού (WTTC), ο ΟΗΕ και η Sustainable Hospitality Alliance, συνασπίστηκαν σε έναν επίσημο στόχο για να μπει τέλος και να αντιστραφεί η απώλεια βιοποικιλότητας έως το 2030.
Κάπως έτσι, οι ταξιδιώτες ήδη βλέπουν πρωτοβουλίες βιοποικιλότητας στις διακοπές τους. Μία από αυτές είναι η δημιουργία κατασκηνώσεων με στόχο την αποκατάσταση του οικοσυστήματος, που σχεδιάζουν δραστηριότητες βελτίωσης της βιοποικιλότητας σε προορισμούς όπως η Ισπανία και η Αίγυπτος.
#4. Ταξίδια στο Metaverse
Οι περιπέτειες μέσω του Metaverse – ένας κόσμος εικονικής πραγματικότητας όπου μπορείτε να παρακολουθείτε φεστιβάλ, να πηγαίνετε στη δουλειά και να συναναστρέφεστε με άλλους μέσω avatars– είναι αναμφισβήτητα σε άνοδο, καθώς σε αυτό συμμετέχουν πλέον πολλές ξενοδοχειακές και ταξιδιωτικές εταιρείες. Μάλιστα, σύμφωνα με μια έρευνα χιλιάδων ανθρώπων σε 32 χώρες, η Booking.com διαπίστωσε ότι οι αποφάσεις του 43% των ανθρώπων επηρεάστηκαν από το Metaverse.
Για αυτό τον λόγο, πλήθος εταιρειών έχει στραφεί προς την νέα αυτή εικονική πραγματικότητα που πρόκειται να επηρεάσει σημαντικά τα ταξίδια μας από το 2023.
#5. Δωμάτια-κάψουλες για ύπνο
Τα ξενοδοχεία της Ιαπωνίας με κάψουλες φαίνονταν στο παρελθόν σαν μακρινά σενάρια φαντασίας που προέρχονταν από διαστημικούς σταθμούς, αλλά οι κάψουλες ύπνου γίνονται τάση από φέτος και στα Ευρωπαϊκά ταξίδια.
Η Generator Hostels προσθέτει 50 κάψουλες ύπνου ιαπωνικού τύπου σε δύο από τα πιο δημοφιλή «poshtel» της τον επόμενο χρόνο – 31 επιπλέον κρεβάτια στο Βερολίνο και 19 στο Άμστερνταμ – που σημαίνει ότι μπορείτε να κάνετε κράτηση για ένα κρεβάτι (και κυριολεκτικά, μόνο αυτό) από 25 ευρώ (22£) ανά διανυκτέρευση, αφήνοντας περιθώρια δαπανών από τον υπόλοιπο προϋπολογισμό του ταξιδιού για clubbing, ψώνια, περιηγήσεις και μουσεία.
Διαβάστε επίσης
«Καλοφαγάδες» και «νυχτόβιοι»: Οι 7 «τύποι» τουριστών που επιλέγουν την Αθήνα για διακοπές
Η «έξυπνη» ελληνική πόλη που ανήκει στα 18 καλύτερα city break για το 2023
City Break αλά ελληνικά: 5 +1 πόλεις για ένα ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο
Tα πέντε καλύτερα ελληνικά νησιά για «εναλλακτικές διακοπές»