Περιπέτεια και μπάτζετ - Οι 6 τάσεις στα φθινοπωρινά ταξίδια του 2023

H διάθεση του κοινού καθορίζει τις τάσεις στα ταξίδια και τις διακοπές το φθινόπωρο του 2023
Το φθινόπωρο του 2023 είναι η ώρα να βγούμε από την comfort zone μας και να αναζητήσουμε την περιπέτεια
Pixabay
3'

Τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών που διαμορφώνουν τις τάσεις για τον τουρισμό του φθινοπώρου του 2023, ανέλυσε το Booking.com. Η ψηφιακή τουριστική πλατφόρμα επισημαίνει ότι η διάθεση του κοινού έχει αλλάξει σημαντικά, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι να επιλέγουν να ταξιδέψουν – μόνο που πλέον έχουν πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές, αναγνωρίζοντας, μεταπανδημικά, την αξία των ταξιδιών για τον άνθρωπο.

Ταξίδια «εκτός δικτύου»

Φαίνεται πως τα ταξίδια εκτός δικτύου, δηλαδή πέρα από τα συνηθισμένα τουριστικά πακέτα, παραμένουν δημοφιλή. Το κοινό αποζητά τη διαφυγή από την καθημερινότητα, ενώ η γνωριμία με μια εμπειρία εντελώς καινούρια και διαφορετική εξιτάρει τους περισσότερους. Η τάση που θέλει τα ταξίδια να γίνονται πλέον με σεβασμό στο περιβάλλον, επιμένει σημαντικά με τη βιωσιμότητα στο προσκήνιο και σε όλες τις πτυχές της, καθώς οι περισσότεροι επιλέγουν να γνωρίσουν βαθιά τις τοπικές κοινωνίες που επισκέπτονται.

Ταξίδια που μας «βγάζουν από τη βολή μας»

Ξεχάστε τα συνηθισμένα «αγαπημένα»: Το φθινόπωρο του 2023 είναι η ώρα να βγούμε από την comfort zone μας, να βγούμε από τη βολή μας και να αναζητήσουμε την περιπέτεια και όχι την πολυτέλεια και την άνεση – τουλάχιστον σε πρώτο επίπεδο. Είναι ενδεικτικό πως το 40% των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνει πως θέλει να βιώσει «πλήρες πολιτισμικό σοκ» στις διακοπές του, είτε πρόκειται για ταξίδια κάπου με εντελώς διαφορετικές πολιτιστικές εμπειρίες και γλώσσες (47%) είτε για εξερεύνηση λιγότερο γνωστών πόλεων με κρυμμένα «διαμάντια» που δεν είναι ήδη γνωστά στο ευρύ κοινό (24%).

Πηγή: Unsplash

Νοσταλγικές αποδράσεις

Αντίστοιχα, πολλοί είναι εκείνοι που επιμένουν να δημιουργήσουν εκ νέου εμπειρίες που έχουν ήδη ζήσει, ώστε να τις αναβιώσουν με τον ίδιο τρόπο που παραπέμπει σε «απλούστερες εποχές». Ειδικά οι millennials, αλλά και οι Gen Z που δεν το βίωσαν ποτέ, θέλουν να προσπαθήσουν να επιστρέψουν στον ρομαντισμό της προ-ψηφιακής εποχής.

Πηγή: Pixabay

Ξένοιαστες διακοπές

Κυρίαρχη τάση είναι μέσω των διακοπών να ζήσουμε ξέγνοιαστες στιγμές, που θα συμβάλλουν στην ευεξία «νου, σώματος και ψυχής» καθώς πολλοί στοχεύουν στην ηρεμία, ταξιδεύουν ακόμα και σε ένα ήσυχο καταφύγιο, ενώ πολλοί επίσης, δηλώνουν πως επιθυμούν να κάνουν ένα διάλειμμα ώστε να επικεντρωθούν στην ψυχική τους υγεία.

Πηγή: Pixabay

Ταξιδεύοντας για επαγγελματικούς λόγους

Φυσικά, τα επαγγελματικά ταξίδια έχουν ήδη επανέλθει στην κανονικότητα, μόνο που πλέον όσοι συμμετέχουν σε αυτά, αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες για να δημιουργήσουν συντροφικότητα με αντίκρισμα στην πραγματική ζωή, μακριά από το γραφείο. Ενδεικτικά, το 32% του εργατικού δυναμικού του Ηνωμένου Βασιλείου ανυπομονεί να σχεδιάσει ο εργοδότης του ένα ταξίδι εργασίας «πραγματικής ζωής» για να φέρει κοντά τους ανθρώπους και το 40% θα ήθελε να δει τον εργοδότη του να χρησιμοποιεί τα χρήματα που εξοικονομούνται από την τηλεργασία σε εταιρικά ταξίδια.

Πηγή: Pixabay

Διακοπές με προτεραιότητα το budget

Η παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα δεν έχει αφήσει ανεπηρέαστο τον τουρισμό και οι ταξιδιώτες, αν και συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια, προσέχουν όλο και περισσότερο το πώς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό. Το 44% των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο δηλώνει ότι η επένδυση σε διακοπές παραμένει κορυφαία προτεραιότητα, αλλά το να είναι συνειδητοποιημένοι για τον προϋπολογισμό τους, θεωρείται επίσης το κλειδί.

Διαβάστε επίσης

Πέντε ευρωπαϊκές πόλεις για διακοπές τον Σεπτέμβριο

Επτά πανέμορφες παραλίες για τις βουτιές του Σεπτεμβρίου

Επτά λάθος συμπεριφορές τουριστών: Σκουπίδια, μεθύσια, κλοπές


Δείτε όλο το Weekend Edition εδώ