Τέλος στις διακοπές για τα αξιοθέατα: Ποια είναι η νέα μόδα στα ταξίδια
Μπορεί, μέχρι σήμερα, τα αξιοθέατα και οι τέχνες να ήταν δύο βασικά κίνητρα, έτσι ώστε να επιλέξουμε προορισμό διακοπών, ωστόσο πλέον τα πράγματα διαφέρουν μιας και υπάρχουν άλλοι παράγοντες που καθορίζουν τον προορισμό που θα επιλέξουμε για τις αποδράσεις μας κατά τη διάρκεια του έτους.
Ένας από αυτούς φυσικά, είναι το στυλ διακοπών που αναζητάμε, έτσι ώστε να αφήσουμε για λίγο στην άκρη το «τρέξιμο» και τη ρουτίνα και να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας. Κάπου εδώ λοιπόν, κάνουν την εμφάνισή τους οι βιωματικές δραστηριότητες που έχουν ξεπεράσει τα παραδοσιακά κίνητρα για διακοπές την τελευταία τετραετία, με την πανδημία του κορονοϊού να ευθύνεται για τη νέα αυτή τάση.
Σύμφωνα με έρευνα που διενήργησε η ισπανική εταιρεία τουριστικών αναλύσεων Mabrian, όπου ερευνητές ανέλυσαν πάνω από 400 εκατομμύρια αλληλεπιδράσεις με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προέκυψαν κάποια πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Μάλιστα, τα ευρήματα σχετίζονται με τον τουρισμό από το 2019 έως το 2023, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία που βασίζεται στα Μεγάλα Δεδομένα και στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Δραστηριότητες που αφορούν στις βιωματικές και τις παραδοσιακές διακοπές
Στις βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες εντοπίστηκε ότι αποτελούν πλέον κυρίαρχο κίνητρο διακοπών, περιλαμβάνονται:
- Η ευεξία
- Οι δραστηριότητες
- Το lifestyle
- Η φύση
- Το φαγητό
- Η κουζίνα
Παράλληλα, ως παραδοσιακά ταξιδιωτικά κίνητρα θεωρούνται:
- Οι τέχνες
- Ο πολιτισμός
- Η ηλιοθεραπεία
- Η οικογένεια
- Οι αγορές
- Η νυχτερινή διασκέδαση
Τα ποσοστά που δείχνουν πώς διαμορφώνονται οι τάσεις
Κατά τον διαχωρισμό των κινήτρων αυτών σε δύο διαφορετικές ομάδες, τα δεδομένα έδειξαν ότι οι βιωματικές δραστηριότητες έχουν σημειώσει αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων την τελευταία τετραετία σε σχέση με τις παραδοσιακές δραστηριότητες.
Μέχρι και τον Ιούνιο του 2023, το μερίδιο των εμπειρικών κινήτρων βρισκόταν ήδη σε αναλογία 50/50 με τα παραδοσιακά κίνητρα, σε αντίθεση με τον Ιούνιο του 2019 όταν οι τέχνες, ο πολιτισμός και η ηλιοθεραπεία αντιπροσώπευαν το 41% των ταξιδιωτών κινήτρων.
Τα ενδιαφέροντα που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση της ζήτησης από ταξιδιώτες, φτάνοντας σε ιστορικά ρεκόρ, είναι οι δραστηριότητες και το lifestyle αλλά και η φύση και ευεξία. Όσον αφορά στα πρώτα δύο, τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η τάση ξεκίνησε το 2021 λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, ενώ η ευεξία παρουσιάζει σταθερή ανοδική πορεία από το 2019 και μετά.
Από την άλλη πλευρά, οι παραδοσιακές δραστηριότητες οι οποίες έχουν χάσει τη σημασία τους είναι οι τέχνες και ο πολιτισμός, οι οποίες αντιπροσωπεύουν μόνο το 34% των ταξιδιωτικών κινήτρων, χάνοντας επτά ποσοστιαίες μονάδες από το 2019 έως σήμερα.
Τι κι αν μέχρι σήμερα, τα πολιτιστικά δρώμενα ενός τόπου ήταν το Α και το Ω για ένα ταξίδι αναψυχής, πλέον οι δραστηριότητες και το lifestyle είναι η νέα μόδα στα ταξίδια. Και αυτό διότι, οι ανάγκες και τα «θέλω» των ταξιδιωτών έχουν αλλάξει ριζικά, με τους τελευταίους να αναζητούν ποιότητα σε κάθε τους εξόρμηση.
Η ευεξία, οι δραστηριότητες, το lifestyle, η φύση, το φαγητό και η κουζίνα λοιπόν «υπόσχονται» όχι μόνο να μας αναζωογονήσουν αλλά και να μας φέρουν ένα ακόμη «βήμα» πιο κοντά με τον πολιτισμό που θα έχουμε επιλέξει να ανακαλύψουμε.
Διαβάστε επίσης
Τέσσερις ευρωπαϊκές πόλεις που αξίζει να τις γυρίσεις με τα πόδια
Ταξίδι ζωής στις ΗΠΑ: Από το «Μεγάλο Μήλο» και τη λάμψη του Χόλιγουντ στο «αμαρτωλό» Λας Βέγκας
Πέντε εκδρομές στη φύση για να νιώσουμε και να δούμε το φθινόπωρο
Περιπέτεια και μπάτζετ - Οι 6 τάσεις στα φθινοπωρινά ταξίδια του 2023