Η Κάρπαθος βρίσκεται στους κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς για το 2024
Η Κάρπαθος διαφημίζει την ήπια ανάπτυξη, τις χαμηλές τιμές, τις ποικίλες περιβαλλοντικές δραστηριότητες, μια διαφορετική εμπειρία, που αποκλείει τον μαζικό- βιομηχανικό τουρισμό
Στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων των ξένων βρίσκεται η Κάρπαθος, το δεύτερο μεγαλύτερο νησί στα Δωδεκάνησα, με τους τοπικούς φορείς να έχουν διαμορφώσει το τουριστικό τους προϊον με τέτοιο τρόπο, ώστε να συγκαταλέγεται στις επιλογές των ταξιδιωτών.
Ο Τάσος Μηλιός, αντιδήμαρχος Τουρισμού του Δήμου Καρπάθου εξηγεί στην ΕΡΤ πως υπάρχει μια διαφορετική αντίληψη στους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό. Όλα τα νησιά διαθέτουν τα δυο βασικά χαρακτηριστικά. Όμως συν τω χρόνω όλα αλλάζουν, και οι απαιτήσεις των επισκεπτών δεν θα πρέπει να διαταράζουν, αλλά να εναρμονίζονται με τα φυσικά χαρίσματα ενός τόπου. Το ίδιο πράττουν και οι κάτοικοι που προσαρμόζονται στις εξελίξεις και στις διαμορφούμενες περιβαλλοντικές συνθήκες. Ιδιαίτερα τα απομακρυσμένα χωριά αποτελούν μοναδικά τοπία που σεβάστηκε ο χρόνος και οι άνθρωποι.
Έτσι, η Κάρπαθος διαφημίζει την ήπια ανάπτυξη, τις χαμηλές τιμές, τις ποικίλες περιβαλλοντικές δραστηριότητες, μια διαφορετική εμπειρία, που αποκλείει τον μαζικό- βιομηχανικό τουρισμό. Αυτό το μοντέλο καταλήγει αυτοκαταστροφικό και δεν έχει μέλλον.
Παράλληλα, οι παράδεισοι πρέπει να διατηρήσουν την φυσιογνωμία και τον χαρακτήρα τους. Αλλιώς, βουλιάζουν κάτω από τόνους μπετόν των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, όπου ο επισκέπτης είναι ένα καρτελάκι στο χέρι, χάνει την προσωπική επαφή με τον τόπο, τις παραδόσεις, τα ακούσματα, την διερεύνηση της φύσεως και των γεύσεων που έχει να του προσφέρει. Αυτά δηλαδή που θα κρατήσουν ζωντανές τις μνήμες από το ταξίδι. Γιατί οι ταξιδιωτικές περιπέτειες και οι διακοπές δεν είναι παρά συλλογή αναμνήσεων.