Πτήσεις: Τι συμβαίνει σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης - Η αποζημίωση που δικαιούστε

Το «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft προκάλεσε καθυστέρηση ή ακύρωση σε σχεδόν 1.400 πτήσεις

Πτήσεις: Τι συμβαίνει σε περίπτωση καθυστέρησης ή ακύρωσης - Η αποζημίωση που δικαιούστε
3'

Μαζική παράλυση επικρατεί στα αεροδρόμια όλου του κόσμου μετά το «μπλακ άουτ» στα πληροφοριακά συστήματα της Microsoft. Καθυστέρησαν ή ακυρώθηκαν σχεδόν 1.400 πτήσεις με τους επιβάτες να βιώνουν μια απίστευτη ταλαιπωρία.

Η βρετανική ομάδα καταναλωτών Which? ενημερώνει τους ταξιδιώτες για τα δικαιώματά τους εφόσον η πτήση τους ακυρωθεί ή καθυστερήσει. Όπως σημειώνει το BBC βέβαια οι επιβάτες δεν δικαιούνται καμία πρόσθετη οικονομική αποζημίωση επειδή πρόκειται για μια εξαιρετική περίσταση.

Εάν η πτήση σας ακυρωθεί:

  • Επιστροφή εντός επτά (7) ημερών του αντιτίμου του εισιτηρίου κατά το μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε ή ακόμη και για το μέρος που χρησιμοποιήθηκε εφόσον η πτήση δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό το συντομότερο δυνατό
  • Θέση σε εναλλακτική πτήση για τον τελικό προορισμό άλλη μέρα που να σας εξυπηρετεί, εφόσον υπάρχουν θέσεις.
  • Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία διαθέτει θέση σε πτήση η οποία αναχωρεί για τον προορισμό σας πολύ νωρίτερα ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε άλλους τρόπους μεταφοράς, τότε έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση σε αυτό το εναλλακτικό μέσο μεταφοράς.

Διαμονή και φαγητό

Εάν έχετε αποκλειστεί στο εξωτερικό ή στο αεροδρόμιο λόγω ακύρωσης πτήσης, οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει επίσης να σας παρέχουν βοήθεια μέχρι να μπορέσετε να αναχωρήσετε για τον προορισμό σας. Αυτό περιλαμβάνει γεύματα και αναψυκτικά ανάλογα του χρόνου αναμονής, διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και μεταφορά μεταξύ αερολιμένα και καταλύματος (ξενοδοχείου ή άλλου), εάν πρόκειται το ταξίδι να πραγματοποιηθεί τουλάχιστον την επόμενη ημέρα. Η αεροπορική εταιρεία θα πρέπει να σας προσφέρει και έναν τρόπο επικοινωνίας (επιστροφή χρημάτων για το κόστος των τηλεφωνικών κλήσεων).
Εάν η αεροπορική σας εταιρεία δεν μπορεί να σας τα παρέχει αυτά, έχετε το δικαίωμα να διεκδικήσετε αποζημίωση για τα επιπλέον έξοδα. Σε αυτή την περίπτωση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συνιστά στους πολίτες να κρατούν τις αποδείξεις και να μην ξοδεύουν περισσότερα από όσα χρειάζεται.

Αποζημίωση σε περίπτωση που η πτήση καθυστερήσει

Δικαιούστε την ίδια βοήθεια όπως και για την ακύρωση εάν η πτήση σας καθυστερήσει περισσότερο από δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών. Εάν καθυστερήσετε περισσότερο από πέντε ώρες και δεν θέλετε πλέον να ταξιδέψετε, μπορείτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Πακέτο διακοπών

Εάν κλείσατε ένα πακέτο διακοπών με εταιρεία που είναι μέλος της ABTA και η πτήση σας ακυρωθεί, δικαιούστε είτε να πετάξετε με εναλλακτική πτήση είτε να λάβετε πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Αυτά ισχύουν όταν πετάτε με οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία από αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου, ή φτάνετε σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ ή του Ηνωμένου Βασιλείου ή φτάνετε σε ένα αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Το τι δικαιούστε εξαρτάται από το τι προκάλεσε την ακύρωση και από το πόσο νωρίς ενημερωθήκατε. Εάν ενημερωθήκατε για την ακύρωση της πτήσης σας λιγότερο από δύο εβδομάδες νωρίτερα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση με βάση τις ώρες της εναλλακτικής πτήσης που σας προτείνει η αεροπορική εταιρία.

Το ποσό που δικαιούστε εξαρτάται επίσης από το πόσο μακριά ταξιδεύετε:

  • για πτήσεις μικρής απόστασης (ως 1500 χλμ): 250 ευρώ
  • για πτήσεις μεσαίας απόστασης (από 1500 ως 3500 χλμ και ενδοκοινοτικές άνω των 1500 χλμ): 400 ευρώ
  • για πτήσεις μεγάλης απόστασης (άνω των 3500 χλμ ή μη ενδοκοινοτικές): 600 ευρώ
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή