Η Philoxenia αλλάζει και γίνεται... εξειδικευμένα διεθνής

"Αγοράστε Ελλάδα και, στον ίδιο χώρο, γνωρίστε τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στα Βαλκάνια": στο δίπτυχο αυτό "ποντάρει" η ΔΕΘ- HELEXPO ΑΕ για τις επόμενες διοργανώσεις της έκθεσης τουρισμού Philoxenia, την οποία -αρχής γενομένης από το 2015- φιλοδοξεί ν' αναδείξει σε μια πραγματικά διεθνή έκθεση, με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την "εξειδίκευση" στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.
4'

'Ηδη, η φετινή 30η Philoxenia -που πραγματοποιείται ταυτόχρονα με την έκθεση ξενοδοχειακού εξοπλισμού Ηotelia- παρουσιάζει αύξηση εκθετών, εκπροσώπηση του συνόλου σχεδόν των ελληνικών προορισμών και ενισχυμένα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, στη διάρκειά των δύο εκθέσεων αναμένεται να πραγματοποιηθούν περισσότερες από 1000 επιχειρηματικές συναντήσεις, μεταξύ 100 εμπορικών επισκεπτών από 22 χώρες και πολλών από τους 200 εκθέτες (έναντι 152 πέρυσι, όταν η Ηotelia δεν ήταν αυτόνομη έκθεση, αλλά κομμάτι της Philoxenia).

«O στόχος μας για τη Philoxenia είναι να αναδειχτεί σε μια πραγματικά διεθνή έκθεση, όπου η πλειοψηφία του κόσμου θα προέρχεται από τη διεθνή αγορά (σ.σ. σήμερα το ποσοστό των ξένων κυμαίνεται γύρω στο 20%)", σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo AE, Τάσος Τζήκας, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κυριάκος Ποζρικίδης, εξήγησε ότι ο σχεδιασμός της διοίκησης για την έκθεση περιλαμβάνει δύο σκέλη: αφενός την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών για τους ελληνικούς προορισμούς, δηλαδή μια έκθεση "Βuy Greece" (σ.σ. Αγοράστε Ελλάδα) και αφετέρου την ανάδειξη και των αγορών τουρισμού της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Με άλλα λόγια, στόχος είναι να εκπροσωπείται η περιφερειακή διεθνής τουριστική αγορά και οι επισκέπτες να μπορούν να δουν σε έναν χώρο -και να "αγοράσουν"- Ελλάδα και Βαλκάνια, γεγονός που -κατά τους διοργανωτές- θα δώσει στη Philoxenia ένα μοναδικό πλεονέκτημα (καθώς ακόμη και οι μεγάλες τουριστικές εκθέσεις στην Τουρκία δεν διαθέτουν τέτοια "εξειδίκευση").

Το 99% τής τουριστικής Ελλάδας σε 4600 τετραγωνικά!

Εν αναμονή των εξελίξεων, ο κ.Τζήκας επισήμανε ότι φέτος επανεμφανίστηκαν στην έκθεση, μετά από πολλά χρόνια, οι περιφέρειας Αττικής και Κρήτης, με αποτέλεσμα το ελληνικό τουριστικό προϊόν να εκπροσωπείται στην έκθεση σε ποσοστό της τάξης του 99%.

Από την πλευρά του, ο κ.Ποζρικίδης υπενθύμισε ότι πρόκειται για τη μακροβιότερη έκθεση τουρισμού της χώρας και τη μοναδική στο είδος της, επισημαίνοντας ότι η αναβάθμισή της είναι "ορατή¨ και στο εμβαδόν της, καθώς πλέον οι δύο εκθέσεις καλύπτουν 4600 τετραγωνικά μέτρα, έναντι 3100 πέρυσι. Κατά τον ίδιο, η Hotelia, που πέρυσι δεν ξεπερνούσε τα περίπου 200 τ.μ., φέτος έφτασε τα 1500, ενώ περιλαμβάνει και ένα πρωτότυπο χωριό, στο περίπτερο 12, όπου θα εκτίθεται προϊόντα επίπλου και διακόσμησης και εξοπλισμός για ξενοδοχεία. Στην "πλατεία" αυτού του χωριού θα αναπτυχθεί και το Hotel Design Project, όπου γνωστοί βιομηχανικοί σχεδιαστές και μηχανικοί θα παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για πρότυπα δωμάτια ξενοδοχείων.

Πρόταση για επενδυτικό φόρουμ τουρισμού

Την πρόταση του δήμου για τη διοργάνωση από τη ΔΕΘ-Helexpo ενός επενδυτικού φόρουμ τουρισμού στη Θεσσαλονίκη διατύπωσε ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού και διεθνών σχέσεων του δήμου, Σπύρος Πέγκας, ενώ μίλησε για ένα ποιοτικό άλμα στη Philoxenia.

Τις δύο εκθέσεις θα εγκαινιάσει η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου, στις 20:00. Οι Philoxenia και Hotelia υλοποιούνται υπό την Αιγίδα του ΕΟΤ, του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης και μεγάλων τουριστικών φορέων της χώρας.

Το ωράριο λειτουργίας των δύο εκθέσεων έχει ως εξής: Πέμπτη και Παρασκευή από τις 11:00-20:00 και μόνο για εμπορικούς επισκέπτες, ενώ το Σάββατο από τις 11:00-20:00 για εμπορικούς επισκέπτες και κοινό και την Κυριακή από τις 11:00-18:00 επίσης για εμπορικούς επισκέπτες και κοινό.
Ενεργό το ενδιαφέρον για ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης

Στο μεταξύ, κληθείς να σχολιάσει το θέμα που ανέκυψε πρόσφατα με την αδειοδότηση της δεύτερης γραμμής των Τουρκικών Αερογραμμών μεταξύ Θεσσαλονίκης και Κωνσταιντινούπολης (για την οποία τελικά δόθηκε ολιγόμηνη παράταση), ο κ.Πέγκας σημείωσε: "ελπίζουμε ότι θα πείσουμε την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ότι η δεύτερη ημερήσια πτήση πρέπει να παραμείνει, καθώς [...] δεν είναι δυνατόν από τη μία να παρακαλάμε να μείνουν οι αεροπορικές εταιρείες και από την άλλη αυτή που θέλει να μείνει να τη διώχνουμε εμείς"

Ερωτηθείς αν γίνονται κινήσεις για να αναπληρωθεί το κενό που θα αφήσει ενδεχόμενη οριστική κατάργηση της δεύτερης γραμμής, επισήμανε -μεταξύ άλλων- ότι ελληνική αεροπορική εταιρεία ενδιαφέρεται να συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη, ενώ ενεργό παραμένει το ενδιαφέρον και για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων, για την οποία έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από Έλληνα επιχειρηματία, το οποίο προς το παρόν δεν έχει ενεργοποιηθεί,γιατί διερευνάται η οικονομική βιωσιμότητά του.

H Qatar Airlines στη Philoxenia

Ο κ.Ποζρικίδης πάντως σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη δεν αποκλείεται να προσελκύσει νέες αεροπορικές συνδέσεις. Ενδεικτικά ανέφερε ότι η “Qatar Airways” έχει σημαντική παρουσία στη Philoxenia και αυτό “δεν μπορεί παρά να σημαίνει κάτι”, ενώ παρούσα στο συνέδριο "Destination Thessaloniki" είναι με υψηλόβαθμο στέλεχος και η Ryanair.

Σχετικές ειδήσεις