Το παρόν και το μέλλον των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα

Σημαντικός παράγοντας για την ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας των τουριστικών γραφείων είναι η παροχή on line υπηρεσιών, η ποιότητα και η ποικιλία προορισμών και διακοπών, καθώς και η προσφορά μεμονωμένων και συνδυασμένων πακέτων εναλλακτικών μορφών τουρισμού.Αυτό ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΟΧΑΣΙΣ κ. Βασίλης Ρεγκούζας με αφορμή την έκδοση της κλαδικής μελέτης «Τουριστικά γραφεία», που εκπόνησε η εταιρεία(www.stochasis.com).

Το παρόν και το μέλλον των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα
4'

Το μέγεθος της αγοράς των τουριστικών γραφείων σημείωσε αύξηση 10,2% το 2013 φθάνοντας τα €1,19 δισ. Σημειώνεται ότι, το μεγαλύτερο ποσοστό της ζήτησης ταξιδιωτικών υπηρεσιών στην Ελλάδα προέρχεται από τον εισερχόμενο τουρισμό (70%).
Επιπρόσθετα, η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση το 2013/2012 σε αφίξεις και τουριστικές εισπράξεις, σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές της.

Αντίθετα, τόσο ο εξερχόμενος τουρισμός όσο και ο εγχώριος τουρισμός εμφάνισαν πτώση, ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.
Όσον αφορά στο 2014, η αγορά των τουριστικών γραφείων εκτιμάται ότι ανήλθε σε €1,33 δισ. παρουσιάζοντας αύξηση 11,8% σε σχέση με το 2013.

Τα on line τουριστικά γραφεία κερδίζουν έδαφος

Τα γραφεία γενικού τουρισμού, τα οποία ασχολούνται με όλο το φάσμα των τουριστικών υπηρεσιών, αντιμετωπίζουν ένα διαρκώς εντεινόμενο ανταγωνισμό από νέα κανάλια διανομής, όπως τα on line τουριστικά γραφεία, ενώ παράλληλα μειώνονται οι προμήθειες που τους χορηγούνται ως εμπορικές αμοιβές. Η αισθητή μείωση των εσόδων και της κερδοφορίας τους έχει ως αποτέλεσμα, μέρος αυτών να διακόπτουν τις δραστηριότητές τους ή να διαφοροποιούν τις υπηρεσίες τους, στρεφόμενες προς τον εισερχόμενο τουρισμό για την ενίσχυση της βιωσιμότητάς τους.

Τα αμιγώς on line τουριστικά γραφεία, έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς του κλάδου τα τελευταία χρόνια και αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξή τους. Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι λειτουργούν περί τα 20 τουριστικά γραφεία, τα οποία παρέχουν τις υπηρεσίες τους αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου είναι έντονος, δεδομένου ότι λειτουργεί μεγάλος αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με χαμηλή διαφοροποίηση στις υπηρεσίες τους. Επιπρόσθετα, δραστηριοποιείται περιορισμένος αριθμός, μεγάλου μεγέθους εδραιωμένων επιχειρήσεων που εκπροσωπούν και συνεργάζονται με διεθνείς οίκους.

Τα τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα

Η Ελλάδα, αναλογικά του μεγέθους της, διαθέτει μεγάλο αριθμό ταξιδιωτικών γραφείων που εκτιμάται σε 3.700 περίπου το 2013, παρότι τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί ο αριθμός τους. Η πλειονότητα των τουριστικών γραφείων στην Ελλάδα είναι μικρού μεγέθους. Το 50% περίπου των τουριστικών γραφείων βρίσκονται στην Αττική, ενώ αρκετά γραφεία, κυρίως σε νησιά, λειτουργούν εποχιακά τους καλοκαιρινούς μήνες.

stoixeia


Σημειώνεται ότι, χώρες συγκρίσιμες με την Ελλάδα όσον αφορά στον πληθυσμό, όπως η Πορτογαλία και η Ολλανδία, έχουν 1.122 και 949 τουριστικά γραφεία αντίστοιχα (2012).
Με βάση τις εκτιμήσεις για τον αριθμό των τουριστικών γραφείων στη χώρα μας, μετά την Κύπρο και τη Βουλγαρία, λειτουργούν τα περισσότερα τουριστικά γραφεία ανά κάτοικο.

Οι προβλέψεις για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού, κυρίως του εισερχόμενου για το 2015 είναι θετικές. Εκτιμάται ότι, η αγορά των τουριστικών γραφείων θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία και το 2015, παρουσιάζοντας αύξηση σε επίπεδο της τάξης του 10% περίπου, σε σχέση με το 2014, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης του κλίματος εμπιστοσύνης που έχει η χώρα μας στον κλάδο του τουρισμού.


Συνάντηση ΗΑΤΤΑ και γ.γ. Δημόσιας Τάξης


Εν τω μεταξύ σήμερα (23/3) έγινε συνάντηση εκροσώπων του HATTA με τον γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης Δημήτρη Αναγνωστάκη, προκειμένου να συζητηθούν σοβαρά θέματα που επηρεάζουν τον τουρισμό και τον κλάδο των τουριστικών γραφείων.
Συζητήθηκαν, θέματα που αφορούν τη σύννομη λειτουργία του κλάδου και την άγρα πελατών, τους ελέγχους των οργανωμένων εκδρομών και των τουριστικών λεωφορείων, καθώς και τα προβλήματα στάσης και στάθμευσης των λεωφορείων που πραγματοποιούν τουριστικό έργο (ιδιαίτερα τα ανοιχτού τύπου αστικής περιήγησης πόλεων).

Τον ΗΑΤΤΑ εκπροσώπησαν ο Λ. Τσιλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου, ο Σ. Σκρέτας, γενικός γραμματέας και ο Ν. Κελαϊδίτης, μέλος του ΔΣ.

Από την πλευρά του ο κ. Αναγνωστάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους του ΗΑΤΤΑ για το «Ειδικό Επιχειρησιακό Σχέδιο Αστυνόμευσης για τον Δήμο της Αθήνας», το οποίο θα εφαρμοστεί άμεσα στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας με σκοπό την αντιμετώπιση της παραβατικότητας και την αναβάθμιση του κέντρου.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή