Οι διεθνείς τάσεις στη φαρμακευτική αγορά στο 11ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management (pics)

Με ιδιαίτερα επίκαιρη θεματολογία και τη συμμετοχή πλήθους στελεχών της φαρμακοβιομηχανίας, ακαδημαϊκών και μελών της επιχειρηματικής κοινότητας, πραγματοποιήθηκε το 11ο Συνέδριο Φαρμακευτικού Management, που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Φαρμακευτικού Management (Ε.Ε.Φα.Μ.).
5'

Το πλαίσιο της συζήτησης έθεσαν οι πρόεδροι της Οργανωτικής Επιτροπής, κύριοι Μάκης Παπαταξιάρχης, πρόεδρος του PHARMA Innovation Forum, και Κωνσταντίνος Παναγούλιας, αναπληρωτής πρόεδρος του ΣΦΕΕ, κατά την έναρξη του συνεδρίου. Οι έννοιες της εμπιστοσύνης, της συνεργασίας και της αξίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης, σε μια κρίσιμη χρονικά συγκυρία για τον κλάδο του φαρμάκου.

Πιο συγκεκριμένα, κατά την ομιλία του, ο κ. Παναγούλιας ανέφερε: «Η φαρμακοβιομηχανία αποτελεί έναν από τους δυναμικότερους κλάδους και έχει ένα μεγάλο ποσοστό επενδύσεων στην έρευνα και την ανάπτυξη, πολύ μεγαλύτερο από άλλους κλάδους. Τα προϊόντα μας θεραπεύουν και σώζουν ζωές και η ποιότητά τους διασφαλίζεται από αυστηρές προδιαγραφές στον τομέα της παραγωγής και του ποιοτικού ελέγχου. Στις εμπορικές μας πρακτικές αυτορρυθμιστήκαμε πολύ νωρίτερα από την απόφαση της πολιτείας να ρυθμίσει το θεσμικό πλαίσιο του χώρου μας».

Από την πλευρά του, ο κ. Παπαταξιάρχης υπογράμμισε πως «το φαρμακευτικό επιχειρείν θα πρέπει να επανεξετάσει όχι την παρουσία του στη διαδικασία της οικονομικής κρίσης, αλλά την παρουσία του πριν από αυτήν. Θα πρέπει να εξετάσει το λειτουργικό μοντέλο που εγκατέστησε, την ηθική που υπηρέτησε, την ηθική και την εικόνα που θεώρησε ότι έπρεπε να προσδώσει, τις αξίες που υπηρέτησε και πάνω από όλα τα μηνύματα που θεώρησε ότι έπρεπε να απευθύνει και να μεταδώσει και την προοπτική που προσέφερε προ κρίσης και όχι κρίσεως άλλοθι». Κατά τον ίδιο, βασικό ζητούμενο είναι ο κλάδος να σταθεί αυτοκριτικά απέναντι στα αδιέξοδα που δημιούργησε και με τη συμμετοχή των εργαζομένων να αναθεωρήσει τη στρατηγική του, να ανανεώσει το λόγο, σκέψη και φυσιογνωμία, αλλά και να μεταλλάξει συνολικά την επιχειρηματολογία του, δεδομένου ότι ακόμη και σήμερα, η ελληνική κοινωνία τον αντιμετωπίζει με συστολή, καχυποψία και αμφισβήτηση. «Πρέπει να παραδεχθούμε πως η πολιτεία στην πρώτη της θεώρηση είχε δίκιο όταν μιλούσε για τη συμμετοχή των ασθενών, για την δαπάνη, την τιμολόγηση, την αποζημίωση, τη λειτουργία, την αξιοπρέπεια που πρέπει να συνοδεύει όλα αυτά, το θεσμικό πλαίσιο, την ανάγκη διαχρονικότητας» είπε ο κ. Παπαταξιάρχης, επισημαίνοντας ωστόσο πως «οι βελτιώσεις οι οποίες προσφέρθηκαν δεν είναι απαραίτητα μεταρρυθμίσεις» και πως «δεν έχει απαραίτητα δίκιο όταν επιμένει σε μονόδρομες επιλογές, είτε σε επίμονες, μακροχρόνιες, κοστολογικές μονοπροσεγγίσεις, παραγνωρίζοντας κάθε έννοια αξίας».

Στο πλαίσιο του συνεδρίου ανιχνεύθηκαν οι διεθνείς τάσεις στη φαρμακευτική αγορά και τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να αναπτυχθούν στο σημερινό, ασταθές περιβάλλον. Σύμφωνα με τους ομιλητές, τόσο οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις όσο και η πολιτική υγείας πρέπει να θέσουν στο επίκεντρο τους ασθενείς, ενώ το καινοτόμο μοντέλο για τον εκσυγχρονισμό της υγείας βασίζεται στην ψηφιακή ιατρική και την αποτελεσματική αξιοποίηση και ουσιαστική χρήση των ψηφιακών εργαλείων, τα οποία μπορεί να ενισχύσουν αποτελεσματικά τις υπηρεσίες παροχής περίθαλψης.

Αναλυτικότερα, στο Στρογγυλό Τραπέζι του Συνεδρίου με θέμα «Τα επιχειρηματικά μοντέλα στη φαρμακευτική αγορά: στρατηγική ανάλυση και κυρίαρχες τάσεις», η Άντζελα Σπαθάρου, Partner στις Υπηρεσίες Συστημάτων Υγείας στη συμβουλευτική επιχειρήσεων McKinsey & Company, μίλησε για τη σημερινή κατάσταση του φαρμακευτικού κλάδου και τη διεθνή του προοπτική. Σύμφωνα με την κ. Σπαθάρου, η ζήτηση στην αγορά του φαρμάκου παραμένει ισχυρή κυρίως για λόγους δημογραφικούς, αλλά σε πολλές αγορές στην Ευρώπη και στην Αμερική τα επίπεδα των τιμών και η πρόσβαση των ασθενών σε φάρμακα είναι υπό απειλή. Όπως είπε η ίδια, «υπάρχει μεγάλη πίεση στο θέμα του κόστους στις αγορές τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη, υπάρχουν τάσεις συγχώνευσης σε πολλά επίπεδα και οι εταιρείες πιέζονται να φέρουν καινοτομία στον τρόπο που προσεγγίζουν διάφορες αγορές».

Στη συνέχεια η Εύη Βαλλιανάτου, Διευθύντρια του Business Development της ΒΙΑΝΕΞ Α.Ε παρουσίασε τον τρόπο με τον οποίο μία ελληνική εταιρεία μπορεί να αναπτυχθεί επιχειρηματικά στον χώρο του φαρμάκου στη χώρα μας και να δημιουργήσει ένα πλέγμα συνεργασιών στην αγορά. «Οι προκλήσεις που δέχονται τα στελέχη της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται στις παρακάτω κατηγορίες: εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίας όπου η εταιρεία αναλαμβάνει την προώθηση, πώληση και διανομή του χαρτοφυλακίου της συνεργάτιδας εταιρείας στη γεωγραφική περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται, συνεργασίες διανομής, όπως η άδεια παραχώρησης της χρήσης του σήματος και συνεργασίες για εξαγωγές» τόνισε.

Τέλος, ο Ηλίας Σούσης, Head of Domestic Market and YouTube, Google Greece, Cyprus & Malta, έδωσε τη διάσταση της επιχειρηματικής ανάπτυξης από έναν κλάδο εκτός φαρμάκου και επικεντρώθηκε στις βασικές αρχές που ακολουθεί η Google προκειμένου να παράγει καινοτομία και οι οποίες την έχουν οδηγήσει στην κορυφή. «Η λογική των ιδρυτών της επιτυχημένης εταιρείας βασίζεται στην καινοτομία» επεσήμανε ο κ. Σούσης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις και δουλεύουμε σε ένα περιβάλλον που ευνοεί την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ όλων των επιπέδων και τμημάτων αλλά και την υλοποίησή τους». Επίσης, ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό της εταιρείας είναι η αποδοχή της αποτυχίας, καθώς και το γεγονός ότι λανσάρει στην αγορά προϊόντα πριν από την τελειοποίησή τους, δηλαδή αφήνει τους χρήστες στην πιλοτική τους φάση να το βελτιώσουν.

Δείτε τις φωτογραφίες στην gallery του Newsbomb.gr

Σχετικές ειδήσεις