Ρεπορτάζ Newsbomb.gr: Αμετάβλητη η κατάσταση στο Αιγαίο - Στην Αττάλεια το Oruc Reis
Σε «κόκκινο» συναγερμό και πλήρη ετοιμότητα παραμένουν για δεύτερο 24ωρο οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης.
Ο ελληνικός στόλος παραμένει σε επιφυλακή στο Αιγαίο και παρακολουθεί τις κινήσεις των τουρκικών πλοίων, τα οποία «έβγαλε» από το μεσημέρι της Τρίτης στο Αιγαίο ο Ερντογάν, μερικές ώρες μετά την έκδοση της παράνομης Navtex με την οποία δεσμεύει περιοχή εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας για έρευνες.
Όπως αναφέρουν στο Newsbomb.gr πηγές του ΥΠΕΘΑ, η εικόνα στο Αιγαίο παραμένει αμετάβλητη, διαψεύδοντας στην ουσία δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για αποκλιμάκωση της έντασης τις τελευταίες ώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξαν δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι τα τουρκικά πλοία που απέπλευσαν χθες από τα λιμάνια της Τουρκίας, άλλαξαν ρότα και κατευθύνονται σταδιακά προς τις τουρκικές ακτές.
Και πηγές του ΓΕΕΘΑ υποστηρίζουν ότι τίποτα δεν έχει αλλάξει στο Αιγαίο.
Την ίδια ώρα, πηγές του ΥΠΕΘΑ αναφέρουν στο Newsbomb.gr οτι το τουρκικό ερευνητικό Oruc Reis, το οποίο, σύμφωνα με την τουρκική Navtex, θα πραγματοποιήσει τις επίμαχες έρευνες στο Καστελόριζο, παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Αττάλειας. Νωρίτερα, τουρκικά δημοσιεύματα ανέφεραν ότι το ερευνητικό απέπλευσε από το λιμάνι και ξεκινά την πορεία του προς το Καστελόριζο.
Υπολογίζεται πως απαιτούνται περίπου 24 ώρες για το Ορούτς Ρέις, προκειμένου να πλεύσει από την Αττάλεια προς τη «δεσμευμένη» από την Τουρκία θαλάσσια περιοχή, ανατολικά της Κρήτης.
Το Oruc Reis
Ποιο είναι όμως, το τουρκικό ερευνητικό πλοίο, το οποίο έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη «επεισόδιο» στις ήδη τεταμένες σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας;
Το Oruc Reis είναι ερευνητικό πλοίο, το οποίο συμμετέχει σε σεισμογραφικές έρευνες της Τουρκίας, με στόχο τον εντοπισμό υδρογονανθράκων.
Ανήκει στην Γενική Διεύθυνση Ορυκτών Ερευνών (MTA) της Τουρκίας, ένα ινστιτούτο του τουρκικού υπουργείου Ενέργειας και από το 2017 όταν και τέθηκε σε υπηρεσία «οργώνει» την Ανατολική Μεσόγειο για έρευνες, πολλές φορές κινούμενο προκλητικά και παράνομα εντός της κυπριακής ΑΟΖ.
Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 2012 και καθελκύστηκε το 2015 στα ναυπηγεία Τούζλα της Κωνσταντινούπολης.
Το σκάφος έχει μήκος 87 μέτρα, πλάτος 23 μέτρα, βύθισμα 6 μέτρα και χωρητικότητα 4.867 τόνους.
Μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα 17 κόμβων, ενώ το πλήρωμα του αποτελείται από 27 άτομα και το επιστημονικό προσωπικό επί του σκάφους είναι 28 άτομα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ενέργειας της Τουρκίας, το πλοίο είναι ικανό να εκτελεί γεωφυσική έρευνα και 3D δειγματοληψία στον πυθμένα σε βάθος μέχρι 20.000 m (66.000 ft), διαθέτει ένα υποβρύχιο όχημα (ROV) που λειτουργεί με τηλεχειρισμό και μπορεί να πραγματοποιεί παρατηρήσεις και δειγματοληψία σε βάθος έως 1.500 m (4.900 ft). Τέλος, διαθέτει ελικοδρόμιο για απονηώσεις και προσνηώσεις ελικοπτέρων βάρους έως 12 τόνων.
Μέχρι στιγμής, έχει δραστηριοποιηθεί στις θαλάσσιες περιοχές της Κύπρου, της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Μαρμαρά.
Πρόκειται για το τέταρτο τουρκικό πλοίο έρευνας, μετά το «Φατίχ», το «Γιαβούζ» και το «Μπαρμπαρός».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Επιστράτευση: Δείτε ποιες ηλικίες καλούνται σε περίπτωση επιστράτευσης