Υγεία και Covid-19, κανονιστικό πλαίσιο και καλές πρακτικές για τα OTC στην ημερίδα του ΣΑΦΕΕ
Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα του ΣΑΦΕΕ με θέμα «OTC προϊόντα και φαρμακευτική φροντίδα, στη μάχη για την υγεία».
Περισσότερα από 500 άτομα παρακολούθησαν δια ζώσης και διαδικτυακά την ημερίδα του Συλλόγου Αντιπροσώπων Φαρμακευτικών Ειδών και Ειδικοτήτων (Σ.Α.Φ.Ε.Ε.), με θέμα «OTC προϊόντα και φαρμακευτική φροντίδα, στη μάχη για την υγεία», που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Απριλίου 2022, στο ξενοδοχείο DIVANI CARAVEL.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκέντρωσε το στρογγυλό τραπέζι «Φροντίδα υγείας και πρόληψη, ιδιαίτερα στην εποχή των επιδημιών από ιούς, όπως ο SARS-CoV-2», με προεδρεύοντα τον πρύτανη του ΕΚΠΑ, Καθηγητή Θάνο Δημόπουλο. Στα διαθέσιμα αντιικά φάρμακα, την αποτελεσματικότητά τους και την επίδραση που αυτά έχουν στην πορεία της πανδημίας αναφέρθηκε ο Καθηγητής Παθολογίας - Λοιμωξιολογίας Νίκος Σύψας. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα αντιικά φάρμακα αποτελούν πολύτιμη προσθήκη στο οπλοστάσιο έναντι της πανδημίας, όμως δεν αντικαθιστούν το εμβόλιο, αλλά το συμπληρώνουν. Το υψηλό κόστος, η περιορισμένη διαθεσιμότητά τους, οι αλληλεπιδράσεις με άλλα φάρμακα είναι παράγοντες που θέτουν περιορισμούς στην προσπάθεια ανάσχεσης της πανδημίας. Παίρνοντας τον λόγο ο Δημήτρης Παρασκευής, αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, επισήμανε πως η πανδημία COVID-19 είχε αρνητικές και θετικές επιπτώσεις σε άλλα λοιμώδη νοσήματα. Τα μέτρα πρόληψης (χρήση μάσκας, κοινωνική αποστασιοποίηση, περιορισμός διεθνών μετακινήσεων, lockdown) για τον κορονοϊό περιόρισαν τη διασπορά των δύο σημαντικότερων ιών του αναπνευστικού, της γρίπης και του συγκυτιακού ιού. Το στρογγυλό τραπέζι έκλεισε ο καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, Ευάγγελος Τέρπος. Μιλώντας για την ανοσολογική απόκριση στον εμβολιασμό έναντι του SARS-CoV-2, ανέφερε πως ο εμβολιασμός με δύο δόσεις δεν φαίνεται να εξουδετερώνει ικανοποιητικά το μεταλλαγμένο στέλεχος Όμικρον. Η ενισχυτική δόση με mRNA εμβόλιο είναι σημαντική, καθώς εκτοξεύει τους τίτλους των εξουδερωτικών αντισωμάτων έναντι της Όμικρον, έστω και για ένα χρονικό διάστημα.
Στην ενότητα «Κατηγορίες OTCs: Κανονιστικό Πλαίσιο προϊόντων OTC & Switches», συντονιστής ήταν ο Δημήτρης Μωραΐτης, πρόεδρος του Συνδέσμου ΕΦΕΧ. Η Σταυρούλα Κοιλάκου, MD, Head of Medical & Scientific Affairs, ΒΙΑΝΕΞ, ανέπτυξε το θέμα «OTC: κανονιστικό πλαίσιο, ασφάλεια και ορθή χρήση», αναφερόμενη στους όρους και τις προϋποθέσεις κυκλοφορίας των ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ., αλλά και στα οφέλη για το κράτος και την κοινωνική ασφάλιση, τον ασθενή, τον φαρμακοποιό και τις δημόσιες δομές υγείας. Μιλώντας δε για τον καθοριστικό ρόλο του φαρμακοποιού, επισήμανε πως ο φαρμακοποιός ενημερώνει για:
• Τον ορθό τρόπο λήψης ενός φαρμάκου και το ενδεδειγμένο δοσολογικό σχήμα
• Την ενδεδειγμένη διάρκεια χρήσης του φαρμάκου
• Τις πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες του φαρμάκου
• Τις πιθανές αλληλεπιδράσεις του με άλλα φάρμακα ή τρόφιμα.
Παίρνοντας τον λόγο ο Κώστας Σπυρόπουλος, managing partner, G.e.G. Consulting, μίλησε για τον «Κώδικα Δεοντολογίας ΕΦΕΧ», επισημαίνοντας πως ο κώδικας είναι απαραίτητος γιατί:
• Ερμηνεύει και διευκρινίζει νόμους και εγκυκλίους που αφορούν τα προϊόντα ενδιαφέροντος
• Περιορίζει τον κίνδυνο μη εφαρμογής του ρυθμιστικού πλαισίου
• Οδηγεί τα μέλη σε κοινή προσέγγιση και υλοποίηση επιχειρηματικών ενεργειών
• Εκφράζει τις «αρχές» και «αξίες» του Συνδέσμου
• Ενισχύεται η επιχειρηματική διαφάνεια
• Οδηγεί σε εξωστρέφεια.
Στην ενότητα «Καλύτερες πρακτικές marketing ΟΤC», συντονίστρια ήταν η Ντανιέλα Μάλο, πρόεδρος ΕΕΦΑΜ. Το θέμα «Παράγοντες επιρροής καταναλωτικής συμπεριφοράς & OTC προϊόντα» ανέπτυξε ο Γρηγόριος Παινέσης, διδάσκων στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βασικά σημεία της ομιλίας του ήταν:
- Η κατανόηση της πηγής της πολυπλοκότητας της καταναλωτικής συμπεριφοράς στα OTC προϊόντα.
- Η αναγνώριση των παραγόντων επιρροής της καταναλωτικής συμπεριφοράς ως προς τα OTC προϊόντα.
- Η αποσαφήνιση του περιεχομένου και των επιδράσεων των παραγόντων αυτών στην καταναλωτική συμπεριφορά.
- Η επεξήγηση των δράσεων που μπορούν να λάβουν χώρα στη βάση της γνώσης αυτών των παραγόντων.
Αναπτύσσοντας το θέμα «Best OTC campaign», ο Ανδρέας Μυλωνάς, marketing manager Greece, Reckitt, τόνισε ότι για μια στοχευμένη καμπάνια χρειάζονται ξεκάθαροι αρχικοί στόχοι μάρκας, τμηματοποίηση & προτεραιοποίηση κοινών, επικοινωνιακοί στόχοι ανά υποκοινό, στόχευση υποκοινού (καταναλωτής/αγοραστής) στα κατάλληλα touchpoints, προσαρμοσμένο μήνυμα ανάλογα με το μέσο και υποκοινό. Η ενότητα ολοκληρώθηκε με την ομιλία «Omnichannel: Seamless customer experience» από τον κ. Κωνσταντίνο Βαρσάμο, managing partner GET2WORK.
Το πρόγραμμα περιλάμβανε, επίσης, ομιλίες με θέμα «Παγκόσμιες τάσεις στα OTC και η ελληνική αγορά» από τον Νικόλαο Κωστάρα, γενικό διευθυντή IQVIA και «Καμπάνια αυτοφροντίδας. Με φροντίΖΩ καλά» από τον Θωμά Δόκιο, αναπληρωτή γενικό διευθυντη ΕΦΕΧ.
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Συνδέσμου Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης, ΕΦΕΧ, και τελούσε υπό την αιγίδα του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου, του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας, της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακευτικού Management και του Ινστιτούτου Διά Βίου Εκπαίδευσης & Επαγγελματικής Ανάπτυξης Φαρμακοποιών.
Διαβάστε επίσης:
ΜΗΣΥΦΑ και αυτοφροντίδα, «όχημα» για τη βελτίωση των οικονομικών του συστήματος