Από τις 15 Σεπτεμβρίου σε ισχύ ο νέος κανονισμός για τις καταγγελίες των ασθενών στα νοσοκομεία

Οι κατηγορίες των καταγγελιών και των παραπόνων 
Θεσπίζεται διαδικασία ενιαίας διαχείρισης των καταγγελιών και των παραπόνων, καθώς και διαδικασία ενιαίας συλλογής των θετικών εντυπώσεων
2'

Αναβαθμίζονται και ανασχεδιάζονται τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας, τα οποία λειτουργούν στα νοσοκομεία της χώρας, με τον νέο Κανονισμό Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων. Ο νέος κανονισμός τίθεται σε ισχύ στις 15 Σεπτεμβρίου.

Τα Γραφεία Προστασίας Δικαιωμάτων των Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας των Νοσοκομείων επιτελούν σημαντικό έργο και μέχρι σήμερα δεν είναι επαρκώς γνωστά και δεν έχουν αξιοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε, επισημαίνει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας. Πρέπει, όμως, να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση ενός ποιοτικού και ασθενοκεντρικού συστήματος υγείας στη χώρα μας, ώστε να καταστούν το κατεξοχήν σημείο αναφοράς και επαφής του πολίτη με τις υπηρεσίες υγείας, αλλά και τη βασική πηγή πληροφόρησης αναφορικά με τα δυνατά και αδύναμα σημεία λειτουργίας των νοσοκομείων. Στο πλαίσιο αυτό, η Ένωση Ασθενών Ελλάδας χαιρετίζει την πρόσφατη εγκύκλιο του υπουργείου Υγείας για τον νέο κανονισμό.

«Η κατάρτιση και εφαρμογή του ενιαίου κανονισμού Ενιαίας Διαχείρισης Καταγγελιών και Παραπόνων, στην κατάρτιση του οποίου συνέβαλε και η Ένωση Ασθενών Ελλάδας, αποτελεί σημαντικό βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση, καθώς η ύπαρξη προτυποποιημένων διαδικασιών δύναται να αποτελέσει σημαντικό διοικητικό εργαλείο για τους εργαζόμενους των γραφείων, αλλά και εχέγγυο διαφάνειας και αποτελεσματικότητας στην εφαρμογή κάθε μεταρρύθμισης» αναφέρει η Ένωση Ασθενών Ελλάδας.

Στη σχετική εγκύκλιο που εξέδωσε η γενική γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας, Λίλιαν Βιλδιρίδη, αναφέρεται πως «με τον παρόντα Κανονισμό θεσπίζεται διαδικασία ενιαίας διαχείρισης των καταγγελιών και των παραπόνων, καθώς και διαδικασία ενιαίας συλλογής των θετικών εντυπώσεων που υποβάλλονται από τους/τις λήπτες/τριες υπηρεσιών υγείας στα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. και αφορούν σε οποιαδήποτε πτυχή των παρεχόμενων υπηρεσιών». Η κατηγοριοποίηση των καταγγελιών και των παραπόνων παρουσιάζεται στους παρακάτω πίνακες:

Σχετικές ειδήσεις