Μετ' εμποδίων η ηλεκτρονική συνταγογράφηση - Πρόβλημα υπερφόρτωσης στο νέο σύστημα

Η λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης αναμένεται να ομαλοποιηθεί τις επόμενες ώρες 

Άδωνις Γεωργιάδης - Νίκη Τσούμα
Η πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα και ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης
INTIME NEWS
4'

Συνεχίζονται και σήμερα τα προβλήματα στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση, μετά την «επεισοδιακή» χθεσινή πρώτη εργάσιμη ημέρα εφαρμογής του νέου συστήματος.

Χθες, Δευτέρα (20/01/2024) ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, έριξε την ευθύνη στους γιατρούς για το γεγονός ότι δεν γνώριζαν τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για να μπουν στο νέο σύστημα, παρότι είχαν τρεις μήνες παράλληλης λειτουργίας με το παλιό, για να εξοικειωθούν. Σήμερα, ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά: «Για το πρόβλημα που προέκυψε σήμερα με το νέο σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (σύστημα απολύτως απαραίτητο για την σύνδεση της Ελλάδος με το Ευρωπαϊκό HMVO από τις 08 Φεβρουαρίου) δεν ευθύνονται σε καμμία περίπτωση οι γιατροί. Το σύστημα υπερφορτώθηκε και τελικά η ΗΔΙΚΑ έκανε αναβάθμιση και φαίνεται ότι τώρα λειτουργεί σωστά. Η ΗΔΙΚΑ είναι συνεχώς από πάνω για να παρακολουθούμε εάν υπάρξει ξανά πρόβλημα. Θα έχουμε μια αναστάτωση μέχρι όλοι να συντονιστούμε στο νέο σύστημα αλλά στο τέλος όλα θα πάνε καλά. Και οι γιατροί ξέρω ότι κάνουν ό,τι μπορούν και τους ευχαριστώ για αυτό» έγραψε ο υπουργός Υγείας στο Χ.

Τα βέλη του Άδωνι και η ανακοίνωση της ΗΔΙΚΑ

Τα χθεσινά βέλη του υπουργού Υγείας, εκτός από τους γιατρούς, στόχευσαν και προς το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τις δυσλειτουργίες του συστήματος. Χαρακτηριστική ήταν η αναφορά του Άδωνι Γεωργιάδη, κατά την ομιλία του στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του ΣΦΕΕ, τονίζοντας ότι δεν ευθύνεται για όλα το υπουργείο Υγείας.

Σήμερα, λοιπόν, η ΗΔΙΚΑ εξέδωσε ανακοίνωση: «Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε., φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης έθεσε χθες Δευτέρα 20/1/2025 σε λειτουργία, το νέο, αναβαθμισμένο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, αφού είχε προηγηθεί δίμηνη περίοδος λειτουργίας τόσο του παλιού και του νέου συστήματος, μαζί με σχετικές ενημερώσεις και συναντήσεις με τους ιατρικούς Συλλόγους της χώρας.

Δυστυχώς από τις πρώτες ώρες λειτουργίας του, το νέο σύστημα παρουσίασε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να εξυπηρετήσει το σύνολο των συνταγών.

Η ΗΔΙΚΑ Α.Ε. καθώς και οι ανάδοχοι ΟΤΕ Α.Ε και Byte Computer Α.Β.Ε.Ε. βρίσκονται σε απόλυτη συνεργασία για την αποκατάσταση του προβλήματος.

Αναγνωρίζουμε την ταλαιπωρία και επισημαίνουμε ότι οφείλεται σε τεχνικά ζητήματα που μέχρι χθες δεν ήταν δυνατό να προβλεφθούν, καθώς η δοκιμαστική περίοδος κύλησε ομαλά.

Εργαζόμαστε ώστε τα προβλήματα να επιλυθούν το συντομότερο δυνατόν και το σύστημα συνταγογράφησης να λειτουργεί και πάλι κανονικά εντός των επόμενων ωρών».

«Καμπανάκι» ΙΣΠ για τα ηλεκτρονικά ραντεβού

Οι μεγαλύτεροι ιατρικοί σύλλογοι της χώρας, πάντως, έχουν δεχτεί βροχή καταγγελιών και παραπόνων για προβλήματα στη λειτουργία του νέου συστήματος. Ο ΙΣΑ μάλιστα απέστειλε εξώδικο στην ΗΔΙΚΑ, ζητώντας την οριστική επίλυση των προβλημάτων συνταγογράφησης που έχουν ανακύψει με τη νέα πλατφόρμα.

Συγκεκριμένα, μετά τον ΙΣΑ και τον ΙΣΘ, και ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά αναφέρει ότι έχει δεχθεί δεκάδες καταγγελίες πως το νέο σύστημα συνταγογράφησης είναι αργό και δυσλειτουργικό. «Επαληθεύονται οι φόβοι μας και την πρώτη ημέρα εφαρμογής του, το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης πότε δυσλειτουργούσε και πότε δεν έδινε καθόλου πρόσβαση. Έχουμε δεκάδες καταγγελίες ότι το σύστημα που διαφημίστηκε ότι θα εκσυγχρονίσει την συνταγογράφηση είναι πολύ αργό και δυσλειτουργικό. Για άλλη μία φορά κάποιοι αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς».

Ο ΙΣΠ κάνει λόγο για βιαστικές αποφάσεις υλοποίησης ενός τόσο σοβαρού εγχειρήματος και μάλιστα εν μέσω έξαρσης αναπνευστικών λοιμώξεων, που «έφερε υπέρογκα προβλήματα. Ζητάμε από τους αρμόδιους να διορθώσουν άμεσα τα προβλήματα αυτά, διότι η σημερινή πρώτη μέρα εφαρμογής μόνο αρνητικά συναισθήματα δημιουργεί, καθώς και τεράστια ταλαιπωρία σε ιατρούς και ασθενείς».

Τέλος, ο Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά προειδοποιεί ότι «σε λίγες μέρες επίκειται η εφαρμογή του νέου συστήματος των ηλεκτρονικών ραντεβού, για το οποίο έχουμε ήδη επισημάνει τα πολλά θέματα που θα προκύψουν. Γι’ αυτό επαναλαμβάνουμε την πρότασή μας να συνεχίσουν να ισχύουν τα τηλεφωνικά ραντεβού, καθώς και τα έκτακτα/επείγοντα ραντεβού εκτός πλατφόρμας». Βέβαια, για το τελευταίο έχει ήδη απαντήσει ο υπουργός Υγείας και έχει τονίσει ότι τα τηλεφωνικά ραντεβού ισχύουν κανονικά, αρκεί ο γιατρός να τα περάσει στο σύστημα, ώστε να πληρωθεί για αυτά.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή